Bartek Juszczyk - Wyzerowano nam 12 lat pracy
Wywiad z Bartkiem Juszczykiem CEO grupy Adweb na temat kulisów awari serwerów grupy Adweb.
mzma z- #
- #
- #
- #
- 375
- Odpowiedz
Wywiad z Bartkiem Juszczykiem CEO grupy Adweb na temat kulisów awari serwerów grupy Adweb.
mzma z
Komentarze (375)
najlepsze
Jak to jest, że wszystkie dane wykasował, ale mają jakiś backup z czerwca 2015, o którym pisali na 2be.pl? Skoro wykasował to skąd mają? Jak nie wszytko... to czemu z tak dawna? No i jak można robić backup w tym samym miejscu gdzie ma się serwery. Jedna awaria sprzętowa poważniejsza i wszystkie dane idą się pier**.
Sprawa pewnie jest dużo prostsza. Gościu uważał że biznes dobrze idzie, to przykręci kurek jeszcze bardziej ludziom. Może wydłuży godziny, może przytnie pensję, może nie zatrudni nowych ludzi, mimo że starzy nie wyrabiali. Bo po co wydawać kasę? Oszczędność na wszystkim, w tym na backupach i teraz płacz i lament, a jest to w dużej mierze jego własna wina. Te same hasła (nie zmieniane!) na produkcji i do backupów? Brzmi świetnie! ( ͡° ͜
I to nie tylko na wypadek przejścia pracownika do konkurencji, choroby, wypadku ale i prozaicznego urlopu.
Pracownik, który ma świadomość że nie jest niezastąpiony również ma motywację do pracy i wie że urlop spokojnie może spędzić bez nerwowego oczekiwania na telefon bo coś się akurat wali.
To oczywiście pod warunkiem że nie chodzi o słynne "jak Ci się nie podoba to możesz wyp...dalać"
Nie ma się roztkliwiać jakie ta firma Pana Bartka popełniła błędy - to będzie temat szeroko omawiany na wszelakich konferencjach dotyczących cybersecurity :)
O ja jebię... kto wymyśla takie nazwy? Swoją drogą komuś chyba woda sodowa nieźle do głowy uderzył, i będąc januszem biznesu, uwierzył że jest jakimś wręcz Stwórcą? :|
@hurukan: w latach 90 nazywali by się
Natomiast brak mi słów po tym co przeczytałem w tym wywiadzie...
Gdyby porównać firmę produkcyjną do hostingowej w odniesieniu do tej awarii, to musiałoby to wyglądać w ten sposób, że firma produkcyjna sprzedaje klientowi produkt, który później sam z siebie znika, co jest po prostu nierealne.
Przez 12 lat nie stworzył dokumentacji, procesów backupowania i zapewnienia bezpieczeństwa i ciągłości biznesu. Nie stworzył nic, co można było przekazać z dnia na dzień innemu adminowi.
A kiedy nie dostał podwyżki - obraził się i poszedł na L4 (pal licho że ZUS uwielbia takich gości na zwolnieniach kontrolować)
No to teraz uwaga:
Chociaż na rynku widać boom na informatyków i zapotrzebowaniu nie widać końca, to po tym jak zmieniło się IT w przeciągu ostatnich lat wyraźnie widać, że to się zmieni. To może
Wszystkie dane firmy są w jakichś skrzynkach pocztowych, na jakichś serwerach czy w bazach danych
1. Kolo (pan B. Juszczyk) negocjował cenę już w trakcie wykonywania usługi i z wywiadu wywnioskowywać można, że on przez negocjacje rozumiał, że oni zgodzą się na obniżenie ceny, nic innego! Czyli, że najpierw zgodził się na warunki. Firma zaczęła wykonywanie usługi, zainwestowali czas, pieniądze w wykonywanie umowy. Teraz kolo mógł rozpocząć obniżanie ceny, bo