Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko240
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

586

Oszustwo serwisu Overmaxa Hda0 (telefony, tablety itp)

Oszustwo serwisu Overmaxa Hda0 (telefony, tablety itp)

Tym razem serwis Overmax zaliczył wpadkę i sam podesłał dowody na własne oszustwo. W opisie zdjęcia oraz treści wiadomości mailowych z serwisu Hda0 oraz samego Overmaxa.

nikolniak
nikolniak
nikolniak
z
wykop.pl
dodany: 02.03.2016, 10:42:39
  • #
    overmax
  • #
    telefony
  • #
    serwis
  • #
    oszukujo
  • #
    smartfon
  • #
    technologia
  • 181
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Oszustwo serwisu Overmaxa Hda0

Opiszę swoją historię "użytkowania" telefonu tej marki, a dokładnie Overmax Vertis Etso i jego wizyty w serwisie skąd nigdy nie wrócił w pełni sprawny, co więcej często po powrocie jego stan był gorszy niż przed wysłaniem.
Telefon zakupiony 16.09.2014, jego wizyty na serwisie:

**14.10.2014** - pierwszy raz na serwis po niecałym miesiącu użytkowania z powodu zawieszania zaraz po uruchomieniu, opis naprawy: wymiana płyty głównej

**24.10.2014** - źle złożony po poprzedniej naprawie przez serwis Hda0 - nie dało się włożyć karty sim, opis naprawy: wymiana płyty głównej i gniazda karty SIM

**4.11.2014** - po ostatniej naprawie wrócił bez baterii, Hda0 kłamało, że tak został wysłany, podpierając się zdjęciami z przyjęcia. Dziś wiadomo, że te są podmieniane przez Hda0 aby wyłgać się z własnych błędów

**15.12.2014** - po poprzednich "naprawach" w telefonie przestał poprawnie działać GPS, nie działało gniazdo słuchawkowe, problemy z ładowaniem. Po tej naprawie telefon wrócił z pękniętym plastikiem w dolnym rogu, który po czasie odpadł. Opis naprawy: Naprawa z lutowaniem portu USB oraz złącza słuchawkowego, poprawa montażu anteny GPS. W rzeczywistości naprawiono tylko gniazdo ładowania

**28.12.2015** - ponieważ ostanie "naprawy" nic nie zmieniły telefon trafił znów na serwis. GPS nadal nie działa, gniazdo słuchawek nadal nie działa, dodatkowo zgłoszono nie działający bluetooth (gubi słuchawkę po włożeniu do kieszeni lub oddaleniu się od telefonu na 2-3m).


Przy ostatniej wizycie odmówiono napraw, ponieważ na firmy jest rok gwarancji.
Nie usunięto żadnych usterek, które zresztą serwis sam spowodował. Z tym bym się pogodził, z braku czasu a przede wszystkim z powodu braku efektów "napraw" w "serwisie" Hda0, rzeczywiście późno wysłałem. Ale skoro nie naprawili, to dlaczego telefon wrócił ponownie w gorszym stanie niż został wysłany?

Telefon wrócił nienaprawiony ale z połamaną obudową, na wyświetlaczu pojawiły się białe plamy przy bokach ekranu (widoczne przy podświetleniu na czarnym tle).


W rzeczywistości bardziej widoczne, do zdjęcia musiało być jasno w pomieszczeniu

Na moje pytanie skąd te nowe usterki serwis Overmaxa hda0 odpisał:

W dniu 2016-01-11 o 13:54, Hda0 pisze:
"Witam.
Zgodnie z informacją zawartą w zleceniu. Urządzenie nie było naprawiane w serwisie. Serwis odmówił naprawy gwarancyjnej z powodu przekroczenia okresu gwarancyjnego.
Dodatkowo w trakcie oględzin zdiagnozowano liczne uszkodzenia mechaniczne urządzenia, pęknięcia obudowy(w tym to przedstawione na zdjęciu), brak śrub montażowych oraz naderwane plomby gwarancyjne. "

Oczywiście telefon nie był połamany, śrubek nie brakowało, a plomba była naklejona na wystającą śrubkę i po prostu ocierała o klapkę baterii, stąd była lekko przetarta.

Ale serwis dalej szedł w zaparte, twierdząc że oni nie naprawiali a obudowa już była wcześniej połamana. Poprosiłem więc o zdjęcia z przyjęcia. Dostałem je w kolejnym mailu.
Ku mojemu zdziwieniu, rzeczywiście na zdjęciach była już widoczna dziura po wyłamanym plastiku, oraz brak śrubki.


Przyjrzałem się więc dokładnie wszystkim zdjęciom wysłanym przez serwis, zauważyłem, że na jednym ze zdjęć (oznaczone jako zdjęcie nr 7) widać nie uszkodzony plastik obudowy. Widocznie przeoczyli jedno zdjęcia jak podmieniali na te zrobione już po uszkodzeniu.


Po moim mailu otrzymałem od hda0 zwrotnego:

W dniu 2016-01-11 o 14:53, Hda0 pisze:
"Witam.
Są to zdjęcia z początkowego etapu realizacji zlecenia. W którym wykonywana jest dokumentacja fotograficzna urządzenia oraz sporządzany opis dla ewentualnych usterek wizualnych.

Jeżeli jest Pan zainteresowany, możemy zaproponować wymianę tylnej obudowy na nową.
Pozdrawiam.
Opisywane zdjęcie nr 7 jest wykadrowane i peknięcie nie jest na nim widoczne "

A to już było perfidne kłamstwo, dla potwierdzenia wysłałem własne zdjęcie, tak samo wykadrowane (u góry zdjęcie wykonane przez Hda0):


Pomimo oczywistego oszustwa z podmianą zdjęć serwis Overmaxa dalej szedł w zaparte:

W dniu 2016-01-11 o 15:11, Hda0 pisze:
"Oczywiście.
Odnośnie zdjęcia nr 7 wygląda to na wykadrowane zdjęcie w którym pęknięcie nie jest widoczne. Odnośnie drugiego pęknięcia, jest widoczne na każdym zdjęciu i zgodnie z opisem w takim stanie dotarło do naszego serwisu.
Podtrzymujemy stanowisko odnośnie braku ingerencji w urządzenie. Żaden element nie był naprawiany ani wymieniany. Decyzja o odmowie została podjęto po oględzinach urządzenia i urządzenie zostało skierowane do zwrotu.

Dodatkowo serwis podtrzymuje decyzję o odmowie naprawy w ramach gwarancji producenta."

Po dalszych przepychankach i wykazaniu posiadania dowodu na ich oszustwo trochę zmiękli:
"Witam.
Sprawa błędnie wykonanej dokumentacji fotograficznej jest w trakcie wyjaśniania z pracownikiem serwisu.

W celu załagodzenia roszczeń możemy zamówić kuriera po odbiór urządzenia w celu weryfikacji usunięcia wszystkich usterek które budzą wątpliwości, przede wszystkim wynikających z błędnie przeprowadzonej diagnostyki oraz wykonanej dokumentacji fotograficznej urządzenia."

Po wysłaniu dowodów oszustwa już bezpośrednio do Overmaxa dostałem odpowiedź:

"Witam,
Zapoznaliśmy się z całą dokumentacją serwisową i w naszej opinii serwis w Bydgoszczy popełnił niewielkie błędy za co bardzo przepraszamy (...)"

Te "niewielkie błędy" to zapewne danie się złapać na oszukiwaniu klienta...

W ramach "rekompensaty" miałbym wysłać ponownie na ten sam serwis, aby naprawili obudowę. Cóż biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia z Hda0 podziękuję.

To pokazuje jakie jest podejście serwisu Hda0 oraz producenta Overmax do swoich klientów

Podsumowując:
Przy ostatniej "naprawie" Hda0 po prawie 2 tyg odesłało telefon odpisując, że na firmy jest rok gwarancji i nie był naprawiany. W rzeczywistości nie zostały usunięte usterki spowodowane wcześniej przez ten sam serwis, dodatkowo Hda0 uszkodziło wyświetlacz (białe plamy) oraz połamało obudowę.
Hda0 twierdziło, że obudowa była połamana (nie była), był brak śrubek (w rzeczywistości wszystkie były) i już w takim stanie telefon trafił na serwis.
Podmienili nawet zdjęcia z przyjęcia telefonu na serwis. Nie były to zdjęcia z przyjęcia telefonu, ale już zrobione po uszkodzeniach zrobionych przez Hda0, tyle że przeoczyli jedno zdjęcie, na którym jest brak tych uszkodzeń (na stronie 7 pliku).
Nawet wtedy próbowali zrobić ze mnie idiotę, twierdząc, że zdjęcia są tak wykadrowane, że uszkodzenia się na nich nie znalazły, dlatego w załączniku przesyłam zdjęcie dokładnie tak samo skadrowane jak te zrobione przez serwis.

Przez ponad rok musiałem korzystać z uszkodzonego teflonu, bo jak widać pomimo ciągłego trafiania na serwis wracał nienaprawiony, a wręcz dochodziły nowe uszkodzenia.

Tak więc wiadomo ile są warte odpowiedzi serwisu Hda0 i samego Overmaxa, gdy odmawia naprawy, lub twierdzi, że telefon (bądź inny sprzęt) trafił do nich w takim stanie i powołują się na zdjęcia z przyjęcia.

A czy Wam ten serwis czy Overmax odmówił naprawy? Może powołał się na zdjęcia z przyjęcia?

Treści powiązane (3)

Overmax chce mnie pozwać – arhn.eu
w-w
z youtube.com
  • 52
fejssssss
MrTime
z facebook.com
  • 3

Komentarze (181)

najlepsze

inver
inver
02.03.2016, 12:33:22
  • 154
W życiu już nie kupię overmaxa i goclevera. Nawet jak by miały kosmiczną specyfikację. Jakość serwisu jest żenująca.
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

nunu85
nunu85
nunu85
02.03.2016, 16:09:29
  • 16
@inver: miałem 1 goclevera i nigdy wiecej.
badziewie, ktore sie wieszało i bateria nawet dnia nie wytrzymywała (przy niewielkim uzytkowaniu).
  • Odpowiedz
u.....8
u.....8
konto usunięte 02.03.2016, 16:15:09
  • 36
@inver: dorzucę mantę. Potrzebowałem na szybko małe tv do szpitala dla dziecka. Po 2 dniach działania tv padło (losowe krzaki na wyświetlaczu zamiast obrazu). Przez tydzień leżało w serwisie bez odnotowania, że ktoś wziął sprzęt do ręki. Potem "czekamy na części, proszę pytać pod koniec tygodnia" itp. No to nie robię nerwowych ruchów - skoro za parę dni tv będzie. No niestety, po miesiącu trzymania stwierdzili, że nie wiadomo kiedy
  • Odpowiedz
stanli
stanli
02.03.2016, 12:51:08 via Android
  • 90
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

EliG
EliG
EliG
02.03.2016, 14:29:16
  • 24
Trzymać się z daleka od nich.


@stanli: Już sama nazwa na to wskazuje. Ja to nie rozumiem. Ludzie kupują badziew i są zdziwieni że jak tanio to się sypie nie na ma na serwis. A na koniec i tak pozostaje droga sądowa. Ogólnie telefony to teraz straszny syf. Nawet wielcy zawalają jakość. A już serwisowanie w Polsce to droga przez mękę.
  • Odpowiedz
dd-wrt
dd-wrt
dd-wrt
02.03.2016, 16:58:40
  • 13
Serio porównujesz serwis flagowca najdroższej firmy na świecie z jakimś garazowym składakiem z przebitym logo? @Mooops123:
  • Odpowiedz
d.....r
d.....r
konto usunięte 02.03.2016, 13:48:14
  • 53
Okazjonalnie naprawiam kumplom (albo kumplom kumpli) telefony. Żeby o-----ć taką fuszerę trzeba się albo naprawdę postarać, albo mieć w łapach precyzję porównywalną z n-------m słoniem. Nie wspominam nawet, że nikt nie wpadł na pomysł żeby sprawdzić czy wszystko działa przed odesłaniem telefonu do klienta.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

noekid
noekid
02.03.2016, 16:11:56
  • 6
Nie wspominam nawet, że nikt nie wpadł na pomysł żeby sprawdzić czy wszystko działa przed odesłaniem telefonu do klienta.


@drathvader: Patrząc na afery na wykopie - to w sumie norma
  • Odpowiedz
s.....n
s.....n
konto usunięte 02.03.2016, 17:42:10
  • 0
Nie wspominam nawet, że nikt nie wpadł na pomysł żeby sprawdzić czy wszystko działa przed odesłaniem telefonu do klienta.


@drathvader: Ja tak miałem z serwisem Setel z Bielska-Białej gdy istniał jeszcze polski dystrybutor jiayu. Wysłałem moje jiayu na gwarancji (robiły się plamy na ekranie i dalej się robią...), wymienili ekran, odesłali. Odebrałem paczkę, uruchamiam telefon i ku mojemu zdziwieniu dotyk działa, ale z przesunięciem. Plamy na ekranie jak były przed
  • Odpowiedz
Xava
Xava
02.03.2016, 15:34:29
  • 44
Overmax to dno, chińszczyzna najgorszej jakości.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

a.....l
a.....l
konto usunięte 02.03.2016, 16:17:37
  • 8
@Koller: Przecież za 600 zł już da się dostać nowego Nexusa 7 2013 czyli najlepszy tablet 7 calowy aktualnie.
  • Odpowiedz
a.....l
a.....l
konto usunięte 02.03.2016, 16:24:16
  • 12
@Koller: Wiem jak chodzą te tablety za 250 zł i choćbym miał jeść tylko chleb i popijać wodą przez rok to i tak bym wolał dopłacić do N7.
  • Odpowiedz
w.....y
w.....y
konto usunięte 02.03.2016, 16:16:41
  • 18
Kto normalny kupuje produkty takich marek i to jeszcze na firmę?
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

w.....y
w.....y
konto usunięte 02.03.2016, 16:35:01
  • 1
@Vein: W 800zł spokojnie się zmieścisz, nie jest to duża kwota za urządzenie które posłuży przynajmniej dwa lata (nierzadko znacznie dłużej) znacznie ułatwiając życie, a przypominam że mówimy o firmie, a nie o bezdomnym. O kontroli jakości słyszałeś? Chyba nie powiesz mi że Motorola czy inni znani producenci robią sprzęt tej samej jakości co Overmax, GoClever, myPhone czy inne cudaki? Xiaomi też jest klepane w Chinach, ale co to ma
  • Odpowiedz
KwadratowyPomidor
KwadratowyPomidor
02.03.2016, 19:26:50
  • 1
Ile wg Ciebie kosztuje "dobry telefon od normalnego producenta"?


@Vein: właśnie 300-500 zł. może nie "dobry telefon" ale tani android od alcatela nokia lg samsung tyle kosztuje. technicznie kiepsko ale serwis masz od normalnego producenta
  • Odpowiedz
Jacolex
Jacolex
02.03.2016, 16:02:03
  • 18
To oni mają jakiś serwis? Jestem w szoku
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sihill_pl
Sihill_pl
02.03.2016, 16:15:03
  • 8
@Jacolex: tak, pracowałem tam, tam się naprawdę dużo naprawia w tych urządzeniach
  • Odpowiedz
darklight
darklight
02.03.2016, 16:39:44
  • 4
@Sihill_pl: Ooo to się dobrze składa :) Napisz no cumplu jak to możliwe, żeby po naprawie telefon był w gorszym stanie niż przed? Czym tam u was się te telefony naprawiało? Wiertarką udarową? :)
  • Odpowiedz
M.....L
M.....L
konto usunięte 02.03.2016, 16:08:49
  • 15
Może prościej będzie napisać który serwis gwarancyjny telefonów w Polsce nie ma klientów w dupie... bo Sony ma z pewnością...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Leon_666
Leon_666
02.03.2016, 16:22:52
  • 3
@wysuszony: Do Motoroli odesłałem telefon w dniu w którym miałem ostatni dzień gwarancji bo nie działały 3 przyciski na dole przy wyświetlaczu dotykowym. Przyszedł z nowym wyświetlaczem i wymienionymi chyba jeszcze ze 3 innymi częściami. Więc jak dla mnie też pozytyw.
  • Odpowiedz
macq2309
macq2309
02.03.2016, 17:43:26 via iOS
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
kellerman
kellerman
kellerman
02.03.2016, 14:18:49
  • 14
To zwykłe chińczyki ,to serwis pewnie w garażu. Większość producentów korzysta ze znanych serwisów naprawczych Regenersis,W-suport, CCS ,LG chyba tylko ma własny w swojej siedzibie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cavaan
Cavaan
02.03.2016, 18:58:35
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
kellerman
kellerman
kellerman
02.03.2016, 19:08:56
  • 2
@mapixxx: Mi się wydaje ze te firmy zamawiają u chinola telefon i on tylko nakłada im Logo jakie chcą, Potem sprzedają i jak się zepsują, to sami to naprawiają ,nawet nie znając budowy własnego telefonu. Sporo widzę tych wynalazków i jak zacząłem zamawiać z aliiexpress to te modele z chińskimi nazwami,mają odpowiedniki z polskimi nazwami (niby producenci) nie będę podawał nazw ,ale można popatrzeć i porównać
  • Odpowiedz
LiczbaPi
LiczbaPi
02.03.2016, 13:23:17
  • 14
@nikolniak no to zaraz Cię pozwą jak @archonik : https://www.youtube.com/watch?v=ig3rYyvQuTc
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

s.....a
s.....a
konto usunięte 02.03.2016, 16:13:41
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

N.....2
N.....2
konto usunięte 02.03.2016, 16:39:52
  • 3
@splesnialakanapkazplecaka: zobaczymy jak długo ale Xiaomi Redmi2 to dla mnie bajka od kilku miesięcy ;) Nie wierzyłem, że telefon za takie pieniądze z chinską nakładką na androida może tak działac i praktycznie mnie nie zawodzi.
  • Odpowiedz
Sihill_pl
Sihill_pl
02.03.2016, 16:56:13
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Hity

tygodnia

Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
4246

Pokaż 18+

Psy, które rozszarpały człowieka, pozostaną przy życiu decyzja z Zielonej Góry
Psy, które rozszarpały człowieka, pozostaną przy życiu decyzja z Zielonej Góry
3066
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
2937
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
2705
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
2729
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #asus
  • #bateria
  • #etso
  • #sj4000
  • #naprawa
  • #technologia

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia