Nie chce być hejterem, ale mam pytania do tego projektu: w czym on jest lepszy od istniejących rozwiązań? Przypomina mi się "psi trop" z tego wykładu o postępie gospodarczym.
@qsek92: znana, ale mało wykorzystywana, a przy dużych silnikach bardzo trudno jest się pozbyć wzbudzeń – spójrz choćby jaki problem ma firma Virgin Galactic, która chce na hybrydach wysyłać ludzi w turystyczne loty suborbialne. Problemem wciąż jest u nich silnik, który daje zbyt duże drgania – zmieniają paliwo, koncepcje, itd. Co prawda SF to jeszcze nie ta skala, ale mają realną szansę na to, że uda im się opracować silnik
@qsek92: Rakiety (chociaż wiadomo, nie takie małe) to jest na tyle strategiczna/polityczna rzecz, że czasem nie liczy się to, że rakieta jest gorsza od konkurencji. Liczy się to, że jest "swoja". Jak chcesz wystrzelić na orbitę wojskowego satelitę, to nie dasz go do wystrzelenia ruskim, mimo że mają tańsze/wydajniejsze rakiety.
Ten silnik nie jest oparty na parafinie. Ten silnik jest oparty na betonowym fundamencie, działa w oparciu o proces spalania, w którym to paliwem jest parafina.
@Immun: perchydrolu mam z 2l pod biurkiem(potrzebne mi do trawienia płytek PCB), ale paliwa z tego raczej zrobić sie nie da, interesuje mnie 95% wzwyż...
@Blackman Gratulacje! A jak zrobiliście zbiornik utleniacza? Stal czy kompozyt? Sterowanie to platforma inercyjna z regulatorami PID utrzymującymi kąt lotu czy coś więcej? ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
@stefangabon: Mam pojęcie większe niż ty, bo w tym siedzę i znam trudności jakie temu towarzyszą. W przypadku silników hybrydowych nie ma absolutnie nic, co podchodziłoby pod obronność i wymagało koncesji na obrót materiałami niebezpiecznymi. Dużo gorzej jest w przypadku silników na paliwo stałe, gdzie paliwo to w rzeczy samej materiał pirotechniczny, wtedy niezbędna jest koncesja aby takie paliwo produkować lub posiadać. Stąd właśnie narodziła się w Polsce chęć do
Takie projekty (projektowanie, budowa i field testy) dwufazowych silników hybrydowych robiłem na trzecim roku w ramach #!$%@? praktyk z silników cieplnych, a w Polsce #!$%@? jak w lesie parafrazując Testovirona xD W sumie firma dobrze trafiła z nazwą. Powodzenia z takim produktem, czuję ostre dojenie dofinansowań, bo w tym jesteście najlepsi, ta firma robiąc studenckie (dosłownie - studenckie) projekty nie ma siły przebicia nawet na rynku zacofanej Europy Wschodniej. Albo ktoś sobie
Komentarze (97)
najlepsze
A jak zrobiliście zbiornik utleniacza? Stal czy kompozyt?
Sterowanie to platforma inercyjna z regulatorami PID utrzymującymi kąt lotu czy coś więcej?
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
źródło: comment_fILpVk8X9AA2dAM20eadm26d18Wb0IgF.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora