Łączyłem tak kiedyś komputery PC w wakacje 98 za gówniarza - kabel LPT - wkładało się w port od drukarki, 2 komputery stacjonarne przeniesione na plecach od kolegi z drugiego końca miasta, starcraft (jeszcze nie było brood war), 2 dni nie mogliśmy tego poustawiać żeby działało, ale jak już zaczęło.. całe wakacje przed kompem ;)
@DarnoQ: Win 98 byl cholernie ciezki do ustawienia sieci. Pamietam jeszcze jak 98/Me nie chcial dzialac - to go sie formatowalo i tylko to czasem dzialalo. Takie czasy : ). LTP - Windows ktory z siecia za duzo nie mial wspolnego i pierwsze proby grania w SC i Diablo w domowych warunkach.
@bluemusic: @bartpl: Za gimbazy (rocznik 86) zechcielismy pograć z kumplami w Q3. Kupno kabli Ethernet, sieciowek i switcha zrujnowal nasz dziecinny budżet a z braku podstawowej wiedzy o adresacji IP nie udało nam się zestawić połączenia. Na ratunek przyszedł kabel COM. Transfer był tragiczny ale o dziwo nie przeszkadzało to w grze. Kabel uratował tamten wieczór i kilkanaście godzin giercowania. Opłaciło się nosić blaszaki i monitory CRT po 20 kg
@bluemusic: Też pierwsze połączenie mojego kompa było przez COM i było szybko i stabilnie. Ale kurde już nie pamiętam w co grałem z kolegą na 386 przez COM. Natomiast zaczęło się na ostro jak już kupiliśmy sobie w bloku w czterech karty sieciowe, koncentryk, dwa terminatorki i wio! Jakiś z windowsa program do wysyłania wiadomści - pierwszy czat. No i całe noce w wakacje w DUKE3D. To se ne vrati pane
Robiłem multiplayer między dwiema Amigami kablem LPT. Przy okazji udało się wykryć sporo dość mocno zakonspirowanych błędów. No i oczywiście Amiga rules!
@Chael: Przykładów nie ma, bo 16-bitowe programy nie powstały na procesor MC680000. Sam procesor, mimo posiadania 32-bitowych rejestrów, ma 16-bitowe jednostki ALU. Jest także ograniczony 16-bitową szyną danych. Po prostu inżynierzy Motoroli widząc jaką drogą zmierza architektura x86 i ile wynika z tego problemów (backward compatibility), postanowili postąpić odwrotnie i sprawić aby procesor 16-bitowy wykonywał 32-bitowy kod maszynowy. Późniejesze procesory z tej serii (68020, ...30, ...40, ...60) były już całkowicie 32-bitowe.
Po LPT gralem z ojcem w starcrafta 1, warcraft 2, a z kumplem w quake 2. Coz to byly z emocje, w pierwszych pojedynkach lapy sie trzesly jak cholera ;)
Nizapomnine zbieranie szczeny z podłogi jak pokazałem pierwsze demo na Ami 500 odbijającej się piłki. Wszyscy posiadacze ówczesnych komputerów (C-64/Atarynki/Amstrady/PC-ty) wpadali w zachwyt i nie mogli przez dłuższy czas odzyskać mowy.
Komentarze (71)
najlepsze
- Wiesz co stary, sprzedałem Atari i kupiłem patyk.
- Ty to zawsze miałeś głowę do interesów.
Amiga Rulez.
A z 8-bitowców - Atari 65 XE.
@bartpl:
Za gimbazy (rocznik 86) zechcielismy pograć z kumplami w Q3. Kupno kabli Ethernet, sieciowek i switcha zrujnowal nasz dziecinny budżet a z braku podstawowej wiedzy o adresacji IP nie udało nam się zestawić połączenia. Na ratunek przyszedł kabel COM. Transfer był tragiczny ale o dziwo nie przeszkadzało to w grze. Kabel uratował tamten wieczór i kilkanaście godzin giercowania. Opłaciło się nosić blaszaki i monitory CRT po 20 kg
Swoją drogą widział ktoś kiedyś 16-bitowy program na amigę? Hasło klucz dla dociekliwych: procesory m68k i forward compatibility.
https://www.youtube.com/watch?v=ai8JZb1CA-g
Komentarz usunięty przez moderatora
Mozliwosci ma Spectruma, a to Atarowców duma :-)