1 kilometr ścieżki i 38 przejść dla pieszych. Rowerowy absurd na Pradze -...
Takiej ścieżki rowerowej chyba jeszcze w Warszawie nie było. Na drodze rowerowej o długości jednego kilometra wymalowano (bagatela) 38 przejść dla pieszych....
subox z- #
- #
- #
- 125
- Odpowiedz
Komentarze (125)
najlepsze
z tego co ja rozumiem, to przejście dla pieszych jest oznaczane znakiem pionowym D-6, i jest to warunek konieczny. Znak poziomy P-10 pokazuje dokładne miejsce na jezdni, gdzie jest ruch pieszych na przejściu - i nie musi występować, aby dane miejsce było legalnym przejściem dla pieszych. Czasem
Wiadomo. Ale ja nie mówię ogólnie o znakach poziomych, tylko o znaku P-10. Rozporządzenie mówi, że mają być na przejściu oba znaki (D-6 i P-10), natomiast znak poziomy często jest niewidoczny -
Zgodnie z przepisami przejscie dla pieszych jest oznaczone znakiem drogowym D-6. A te paski pomalowane to dla mnie mogą znaczyć np. jakieś oznaczenia dla zawodów slalomowych.
Primo - ma ponad 1.5 metra,
secundo - to nie jest chodnik jako taki, to raczej dojście do parkingu...
Inna sprawa, że wg przepisów to jednak jest chodnik, i powinno go zostać 1.5 metra WOLNEGO po zaparkowaniu gablotek.
Absurdem to są samochody na całym chodniku.
@AgresywnyKaloryfer: Zamienić ścieżkę i chodnik miejscami puszczając ją bliżej jezdni lub nawet w jej ramach.
@cubus85: i widac indolencje pieszego ktory to napisal. Legalnie mozna w kazdym miejscu przekroczyc scierzke rowerowa nawet jesli nie ma pasow. Warunkiem jest to, zeby nie nalezala ona do jednej czesci asfaltu polaczonej z jezdnia. Trzeba tylko pamietac ze przechodzac przez "droge dla rowerow" (tak brzmi prawdziwa nazwa) zachowac ostroznosc i nie wchodzic pod jadace
@Aliko: a od kiedy to jest miejsce niedozwolone? Art 14 nie stosuje sie do ddr ktora wchodzi w sklad drogi.
@Aliko: spytaj sie tych ktorzy je robia. Oni znaja odpowiedz. Ja mogesie tylko domyslac ze pewnie chodzi o zwiekszenie bezpieczenstwa na ddr.