Łoś – polski bombowiec legenda

Miały zrewolucjonizować polskie lotnictwo wojskowe, zachwyciły zagranicznych ekspertów, jednak nie były w stanie odwrócić losów wojny. Tym bardziej że zostały użyte niezgodnie z przeznaczeniem. Dziś mija dokładnie 79 lat od oblotu pierwszego prototypu bombowca PZL.37 Łoś.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 101
Komentarze (101)
najlepsze
Dlaczego fantastyki? Niemcy mieli bardzo podobną konstrukcję: Ju-88, który robił za myśliwiec. Rosjanie też przerabiali Tu-2 (bombowiec) na wersje myśliwskie.
@troodon: A to dlatego, że pojawiły się myśliwce wielozadaniowe do walki powietrznej i atakowania celów naziemnych. Co do Łosia, to rzeczywiście nietrafiona inwestycja.
"Łoś" był bardzo kiepskim samolotem, trudnym w pilotażu. Można by rzec iż był to w pewnym sensie prototyp do późniejszych konstrukcji. Które miały powstać na bazie wiedzy zdobytej przy konstrukcji "Łoś"-ia
1. Bezużyteczny w wojnie obronnej. (A jakaś inna miała być?)
2. Ciasny.
3. Skomplikowana obsługa.
4. Nieużywalny w ramach obsługi polowej.
5. Za słabe silniki.
6. Za wysoka prędkość przeciągnięcia.
7. Bezbronny.
8. Nieopancerzony.
9. Ładunek bomb. Rumuni startowali z połową a i
http://wiekdwudziesty.pl/caudron-cr-714/
byłby dla Polski zbawieniem w 1939 roku.
tutaj jest bardzo wnikliwa analiza http://samolotypolskie.blogspot.com/2015/01/dlaczego-jastrzab-zawiod-czesc-i.html