Zdecydowany wykop. Najbardziej urzekły mnie grafiki przedstawiające rzeczywisty obraz człowieka... Zastanawiam się jak wyglądaliby gdyby byli animowani...
@arturpe wiesz... to jest piękne, ciekawe i twórcze... kogo w dzisiejszych czasach obchodzą takie wartości? Ludzie wolą czytać o [treść usunięta przez moderatora], wykopywać teksty w stylu "Spieprzaj z tego kraju" niż coś naprawdę ciekawego. Wykop schodzi na psy, i to przez "elitarnych" użytkowników...
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć w czym oni to tworzą? Jakieś przykładowe programy? Nie moja dziedzina, ale słyszałem tylko o takich programach jak AutoCAD i Blender. O te chodzi, czy się mylę?
Różne programy na różne rzeczy pozwalają. Programy typu 3ds max, c4d, blender, maya to kombajny, które pozwalają na tworzenie scen 3D, do tego dochodzi zBrush, który służy do tworzenia detalicznych modeli - zmarszczek, fałd, porów skóry, czasem całej anatomii, programy 2D, w których tworzy się tekstury i mapy (obrazy, które nie są teksturami, ale w różny sposób oddziałują na model), wszelkie plug-iny i dodatki oraz, na koniec, aplikacje do renderingu. Różnią się one złożonością wykonywanych działań, sposobem na wyliczanie światła i cieni i rozmaitymi innymi opcjami, dzięki którym całość wygląda jak zdjęcie.
Uściślenie - do gier tworzy się najpierw model high poly, na jego podstawie mapy i tekstury, po czym tworzy się low poly i używa do niego tekstur wysokiej jakości :)
Komentarze (74)
najlepsze
Różne programy na różne rzeczy pozwalają. Programy typu 3ds max, c4d, blender, maya to kombajny, które pozwalają na tworzenie scen 3D, do tego dochodzi zBrush, który służy do tworzenia detalicznych modeli - zmarszczek, fałd, porów skóry, czasem całej anatomii, programy 2D, w których tworzy się tekstury i mapy (obrazy, które nie są teksturami, ale w różny sposób oddziałują na model), wszelkie plug-iny i dodatki oraz, na koniec, aplikacje do renderingu. Różnią się one złożonością wykonywanych działań, sposobem na wyliczanie światła i cieni i rozmaitymi innymi opcjami, dzięki którym całość wygląda jak zdjęcie.
Ogólnie proces tworzenia takiej grafiki wygląda
Ładnie jest to pokazane tutaj:
http://www.acetylenegames.com/artbymasa/tuts/tut-modeling_for_next-gen_games.jpg
Oczywiście
Ja chcę zobaczyć Wózek Wściekłego Hamisha! :D
Gordon!