Afera z wynikami spalania: Mercedes, BMW i Peugeot - niektóre modele spalają 50%
Już nie tylko grupa volkswagena, okazuje się że BMW, Peugeot a nawet Mercedes oszukują klientów (i władze) podając nierealne wyniki spalania. Oryginał po angielsku, szybkie tłumaczenie w 1 komentarzu.
hawat z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 163
- Odpowiedz
Komentarze (163)
najlepsze
Przyczyny są takie, że korporacje i rządy jebią zwykłego człowieka na każdym kroku, na czym tylko się da. Takie s-------e czasy, że non stop musi być wzrost by kasa się zgadzała. Najwyraźniej dzięki globalizacji dochodzimy do momentu w którym to wszystko musi p--------ć, oby jak najszybciej żeby można się było pozbierać.
Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem (IARC), która jest agendą WHO, jednogłośnie zaklasyfikowała spaliny z silników diesla jako rakotwórcze. W 1988 roku spaliny takie zostały uznane za „prawdopodobnie rakotwórcze dla ludzi“ i w związku z tym zostały zakwalifikowane do grupy 2A, w której znajdują się tego typu związki. Teraz, bazując na nowych dowodach, uznano, że należy je przekwalifikować do grupy 1. Tym samym stwierdzono, że spaliny z silników diesla są tak samo
Komentarz usunięty przez moderatora
@hawat:
I tu pojawia się pierwsze, kluczowe pytanie: jak wygląda procedura testowa w "testach drogowych" i czy jest rzetelna? Co ze zmiennym natężeniem ruchu, zmienną pogodą czy nawykami kierowców?
Testom laboratoryjnym można wiele zarzucać (głównie to, że odzwierciedlają natężenie ruchu z lat 70/80), ale są przynajmniej takie same dla wszystkich. Jedyną rzetelną alternatywą jest
@hawat: uu to jednak nie prawda, że bmw 5 pali 6-8 literków benzyny? ;) A ja co znam właściciela bmw, to jego auto spala jeszcze mnie niż producent podaje (
Zresztą spójrzcie na ten "raport". Oczywiście oczernianie Japończyków (już sobie wyobrażam ten "rzetelny test", piłowanie nissana na maksymalnej ilości obrotów, bak zalany nieoczyszczoną ropą z siarką :) i faworyzowanie niemieckich aut (pewnie prędkość spacerowa, obroty optymalne, paliwo o najwyzszej jakości,
http://www.transportenvironment.org/publications/dont-breathe-here-tackling-air-pollution-vehicles
http://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/Dont_Breathe_Here_exec_summary_FINAL.pdf
to w sumie fajnie z ich strony
No jeśli spalają 50% rocznego wydobycia ropy Arabii Saudyjskiej to faktycznie kiepsko.
@Nirguna: dla kasy? kogo obchodzą jakieś normy.
To nie do konca tak. Teraz jak wyszlo na jaw to beda musieli naniesc poprawki na soft sterujacy praca silnika i wgrac go na samochody ktore juz byly wypuszczone na rynek. Jako wlasciciel bedziesz musial sie zglosic na wgranie poprawek bo inaczej nie przejsziesz testow na emisje spalin.
Jak zmienia soft to twoj samochod rzeczywiscie straci na mocy.
Oczywiscie to zalezy od stanu, najbardziej popieprzona pod tym wzgledem jest