Drodzy wykopowicze,
Natrafiła się mojemu przyjacielowi niemiła sytuacja.
Posiada on telefon iPhone 4S zakupiony w sieci T-Mobile ponad rok temu. Aktualnie ten operator posiada umowę na serwisowanie sprzętu z firmą S.B.E. Polska.
Niedawno na wyświetlaczu pojawiły się żółte przebarwienia oraz ciemniejsze małe plamki wyglądające jak pęcherzyki powietrza.
Telefon został oddany do salonu T-Mobile z tytułu niezgodności towaru z umową. Gwarancja producenta zakończyła się kilka dni wcześniej.
Telefon został przyjęty w salonie z opisem "Stan bardzo dobry. Brak rys na wyświetlaczu."
Po kilku dniach serwis wysłał do salonu operatora kosztorys ze stwierdzeniem, że przyczyną wystąpienia plam na wyświetlaczu jest uszkodzenie mechaniczne i roszczenie zostało odrzucone.
Telefon w sumie od nowości był trzymany w różnych pokrowcach i prawdopodobnie od tego powstały te otarcia.
Do serwisu napisana została prośba o wysłanie szczegółowej ekspertyzy na jakiej podstawie stwierdzono uszkodzenia.
W odpowiedzi przyszedł dokument zawierający zdjęcia oraz wyjaśnienia.
Zamieszczam tutaj otrzymany dokument.
Na mikroblogu zamieściłem wpis, w którym poradzono mi abym zgłosił się do Rzecznika Praw Konsumenckich.
Poniżej link
wpis na mikroblogu//www.wykop.pl/wpis/14443841/mirki-potrzebna-porada-znajomy-oddal-telefon-do-re/
Wygląda na to, że serwisowi S.B.E. Polska nie opłaca się naprawiać starszych telefonów, mimo, że T-Mobile jeszcze niedawno oferował takie swoim klientom.
Pamiętam współpracę z firmą Regenersis, gdzie takie plamy po upływie roku były przez Regenersis naprawiane na podstawie niezgodności towaru z umową a telefony nosiły większe zadrapania i zarysowania. Jak widać różne serwisy mają różne standardy mimo, że wszystkie posiadają taką samą autoryzację Apple.
Czy w obecnej sytuacji warto jeszcze walczyć z tą firmą? Czy może lepiej poprosić o odesłanie telefonu i udać się do Rzecznika Praw Konsumenta?
Pozostaje jeszcze się zastanowić, czy zmiana serwisu przez firmę T-Mobile była dobrą decyzją...
[Edit] Nie jestem wprawiony w dodawanie znalezisk i obawiam się, że może dodałem złe tagi. Może lepiej byłoby dodać #
tmobile #
sbe żeby nie spamować.
Komentarze (110)
najlepsze
Pewnie mają nadzieję, że odpuścisz, a oni nie będą musieli naprawiać. @whitewolfik
Nie wiem czy warto jest iść na takie batalie z tą firmą aby mieć ten telefon naprawiony, choć wiem że z zasady powinno się walczyć
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Powiem Ci kolego z doświadczenia, co MOZE jakkolwiek pomóc. Gwarancja APPLE dobiegla końca, wiec zostal sprzedawca. Sprzedawca zasiega opini rzeczoznawcy, jakim jest serwis autoryzowany. Nie sadze, aby odwołanie do serwisu pomoglo. Sugeruje Ci, abyście na własną rękę wyszukali w necie innego autoryzowanego serwisu APPLE, ktory podważy decyzje wcześniejszego. Na tej tylko podstawie T-Mobile naprawi/ wymieni Wam telefon.
Nadmienię może, ze ciecie kosztów do takiego stopnia robi z SBE totalne kur*
Powodzonka