No i klasyk. Polak jedzie 90 km/h srodkiem, bo za sto kilometrow bedzie wyprzedzal tira. Nic mnie tak nie denerwuje na naszych autostradach, jak janusze srodka.
@Korallo: Kolego, mieszkam w Zabrzu i codziennie mam trzy pasy. A1, A4, DTŚ. Czasem cztery i wiecej. Pozdro i bez napinki. Srodkowy pas jest zawsze zajety przez Januszów, a prawy pusty z tirem kilometr dalej
Festiwal #!$%@? na temat "nigdy nie kupie samochodu z taką ilością elektroniki bo "...Tu wstaw coś o awariach, coś o za dużej kontroli nad kierowcą i szybkim zużyciem oraz bezpieczeństwem... "#!$%@? że te systemy są odizolowane i już od lat jeździmy z systemami które same hamują lub WYŁĄCZAJĄ HAMULCE! (tak, abs obniża ciśnienie w układzie hamulcowym), a jakoś w gazetach nie piszą "Śmierć poprzez uszkodzoną pompę ABS - brakło hamulców). Zrozumcie janusze
@JedynyObiektywny: po 3cim roku: 4 wtryski i 4 x laweta, bi-ksenony, centralny, wspomaganie, hamulce, filtr cząstek... to do przebiegu 70 tys. W Mondeo: bi-padły po 100k, zawieszenie zrobiłem po 160k i nic więcej. Brat ma Avensis to mu się raz żarówka przepaliła...
To dobre dla januszy, którzy nie czerpią frajdy z jazdy. Ja czerpię frajdę i nie dopłaciłbym za te udogodnienia. Świat się kończy, jeśli auta będą w pełni autonomiczne to przestanie mnie kręcić motoryzacja. Ja wiem, że ludzie widzą masę zalet, że na nudnej autostradzie można będzie czytać książkę bla bla, ale to do mnie nie trafia ani trochę.
@SwiniaczXXX: Czyli co, nieczerpanie przyjemności z jazdy samochodem (zazwyczaj, czasem miewam frajdę na pustych i krętych droach) czyni mnie "Januszem"? Po przejechaniu dobrze ponad 0,5 mln km widzę bardzo wileka zaletę z posiadania takich systemów. W następnym aucie chciałbym mieć aktywny tempomat. W obecnym mam zwykły tempomat..
@bartek_j: Przejechałem ok. 100kkm jedyne co bym chciał mieć w aucie to taki myk, że rozpoznaje mi ograniczenie prędkości (poprzez znak np. teren zabudowany też) i po kliknięciu "OK" czy coś, tempomat zwalniałby do prędkości dozwolonej bo już raz tak wyłapałem na krajówce, że jadę sobie grzecznie 90 i mijam ograniczena do 70-50-70-90 i tak w kółko aż któreś przeoczyłem bo pewnie jak janusz gapiłem się nie na to co
hahaha, co za kretyński system... auto lata od linii do linii napieprzając ostrzeżeniami i to jest "system utrzymania pasa ruchu"?! Do tego muzyką da się ostrzeżenia zagłuszyć... chore.
Jeździłem w tym roku Genesisem, czyli pokazówką Hyundaia. Przy tempomacie ustawionym na 180 nie miał najmniejszych problemów z przyspieszaniem i zwalnianiem oraz utrzymywaniem pasa ruchu, łuki nie miały tu żadnego znaczenia. Natomiast po 10 sekundach również pojawia się komunikat o rękach na kierownicy i jeśli kierowca nie zacznie się do tego stosować, to auto się samoczynnie zatrzymuje.
Widać, że program jest bardzo prosty i pilnuje tylko aby nie przekroczyć linii - szkoda, że to nie jednak jakiś regulator, który utrzymywałby samochód w równej odległości od pasów/pasa.
Widać, że program jest bardzo prosty i pilnuje tylko aby nie przekroczyć linii - szkoda, że to nie jednak jakiś regulator, który utrzymywałby samochód w równej odległości od pasów/pasa.
@jaqqu7: działa dobrze i wie wcześniej gdzie są wyznaczone pasy, tylko to nie jest autopilot a system zabezpieczający przed kolizjami więc to ma tylko korygować zachowanie kierowcy - kierowca może sobie przecież po całym pasie jechać - a system reaguje dopiero
Komentarze (256)
najlepsze
Jakieś konkrety?
Brat ma Avensis to mu się raz żarówka przepaliła...
No czyli działa prawidłowo - jak samochód zjeżdża z pasa to reaguje, to nie jest autopilot
to jest akurat błąd, powinien radio wyłączyć całkowicie
@Tribolonutus:
@megawatt: IMO muzyka z radia powinna być automatycznie wyciszana, w momencie "odgrywania" dźwięku komunikatu przez komputer samochodu.
no i gitara
ma ładnie nazwa wyglądać w broszurce cennikowej... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jaqqu7: działa dobrze i wie wcześniej gdzie są wyznaczone pasy, tylko to nie jest autopilot a system zabezpieczający przed kolizjami więc to ma tylko korygować zachowanie kierowcy - kierowca może sobie przecież po całym pasie jechać - a system reaguje dopiero