Ten system jest jakiś #!$%@?. Po 3 ostrzeżeniach o braku łap na kierownicy powinien #!$%@?ć jakiś alarm i sam zacząć awaryjną procedurę zatrzymania auta, a nie że sobie auto samo #!$%@? całą paką do przodu, a kierowca nieprzytomny... Jakiekolwiek pre-collision to to chociaż ma? Reakcja na zakręcie też porażka...
@JedynyObiektywny: na każdym zakręcie przekracza pasy... porażka to mało powiedziane. Ja bym takiemu starał się zabrać kluczyki z obawy, że jest pijany.
No tak średnio bym powiedział, bo zamiast trzymać się na środku pasa to odbija się od jego brzegów. Efekt taki że wychodzi z tego zygzak taki że jakbym widział takiego przed sobą to bym mocno zwątpił.
Ale jak już w mondziaku jest to dobry znak, niedługo będzie w innych furach. Zobaczie sobie jak taki system może działać
@McRancor: Bo to nie jest system automatycznego kierowcy tylko zabezpieczanie przed zjechaniem z pasa gdyby kierowca się zagapił. Autor filmu widać tego nie zrozumiał.
Czy mi się tylko wydaje czy ten samochód wprost wpływa na zmianę od jednej do drugiej krawędzi pasa ruchu? Gdybym przed sobą zobaczył auto tak jadące to bym dzwonił na policję, że albo kierowca właśnie zasypia, albo jest pijany.
Serio ten system nie stara się utrzymać auta pośrodku pasa tylko robi mu korekty wyłącznie w sytuacji, gdy zaraz ma przekroczyć linię?
@claudio1: nie mogę się doczekać, kiedy za takie wykroczenie będzie minimum 1000zł mandatu i nagrania będzie można legalnie i bez obaw wysyłać do policji, tak aby były podstawą wystawienia takiego mandatu. Nic tak nie #!$%@? jak wyprzedzanie takiego ciula przez 3 pasy na lewo i potem powrót na prawo.
Czy ja dobrze widzę, że ten samochód jeździ od lewej do prawej, i to niemal w połowie przekraczając linię odgraniczające pasy ruchu? No zajebisty system. +50 do zgłoszenia za bycie #!$%@? za kółkiem +30 do kolizji z samochodem na pasie obok.
@Bialy88: ten system służy do powrotu na pas jak się z niego zjeżdża przez chwilę nieuwagi, itp. Dlatego reaguje tylko jak się zjeżdża z pasa, a nie próbuje zawczasu kontrolować tor jazdy.
No i klasyk. Polak jedzie 90 km/h srodkiem, bo za sto kilometrow bedzie wyprzedzal tira. Nic mnie tak nie denerwuje na naszych autostradach, jak janusze srodka.
@Korallo: Kolego, mieszkam w Zabrzu i codziennie mam trzy pasy. A1, A4, DTŚ. Czasem cztery i wiecej. Pozdro i bez napinki. Srodkowy pas jest zawsze zajety przez Januszów, a prawy pusty z tirem kilometr dalej
Festiwal #!$%@? na temat "nigdy nie kupie samochodu z taką ilością elektroniki bo "...Tu wstaw coś o awariach, coś o za dużej kontroli nad kierowcą i szybkim zużyciem oraz bezpieczeństwem... "#!$%@? że te systemy są odizolowane i już od lat jeździmy z systemami które same hamują lub WYŁĄCZAJĄ HAMULCE! (tak, abs obniża ciśnienie w układzie hamulcowym), a jakoś w gazetach nie piszą "Śmierć poprzez uszkodzoną pompę ABS - brakło hamulców). Zrozumcie janusze
@JedynyObiektywny: po 3cim roku: 4 wtryski i 4 x laweta, bi-ksenony, centralny, wspomaganie, hamulce, filtr cząstek... to do przebiegu 70 tys. W Mondeo: bi-padły po 100k, zawieszenie zrobiłem po 160k i nic więcej. Brat ma Avensis to mu się raz żarówka przepaliła...
To dobre dla januszy, którzy nie czerpią frajdy z jazdy. Ja czerpię frajdę i nie dopłaciłbym za te udogodnienia. Świat się kończy, jeśli auta będą w pełni autonomiczne to przestanie mnie kręcić motoryzacja. Ja wiem, że ludzie widzą masę zalet, że na nudnej autostradzie można będzie czytać książkę bla bla, ale to do mnie nie trafia ani trochę.
@SwiniaczXXX: Czyli co, nieczerpanie przyjemności z jazdy samochodem (zazwyczaj, czasem miewam frajdę na pustych i krętych droach) czyni mnie "Januszem"? Po przejechaniu dobrze ponad 0,5 mln km widzę bardzo wileka zaletę z posiadania takich systemów. W następnym aucie chciałbym mieć aktywny tempomat. W obecnym mam zwykły tempomat..
@bartek_j: Przejechałem ok. 100kkm jedyne co bym chciał mieć w aucie to taki myk, że rozpoznaje mi ograniczenie prędkości (poprzez znak np. teren zabudowany też) i po kliknięciu "OK" czy coś, tempomat zwalniałby do prędkości dozwolonej bo już raz tak wyłapałem na krajówce, że jadę sobie grzecznie 90 i mijam ograniczena do 70-50-70-90 i tak w kółko aż któreś przeoczyłem bo pewnie jak janusz gapiłem się nie na to co powinienem
hahaha, co za kretyński system... auto lata od linii do linii napieprzając ostrzeżeniami i to jest "system utrzymania pasa ruchu"?! Do tego muzyką da się ostrzeżenia zagłuszyć... chore.
Jeździłem w tym roku Genesisem, czyli pokazówką Hyundaia. Przy tempomacie ustawionym na 180 nie miał najmniejszych problemów z przyspieszaniem i zwalnianiem oraz utrzymywaniem pasa ruchu, łuki nie miały tu żadnego znaczenia. Natomiast po 10 sekundach również pojawia się komunikat o rękach na kierownicy i jeśli kierowca nie zacznie się do tego stosować, to auto się samoczynnie zatrzymuje.
Widać, że program jest bardzo prosty i pilnuje tylko aby nie przekroczyć linii - szkoda, że to nie jednak jakiś regulator, który utrzymywałby samochód w równej odległości od pasów/pasa.
Widać, że program jest bardzo prosty i pilnuje tylko aby nie przekroczyć linii - szkoda, że to nie jednak jakiś regulator, który utrzymywałby samochód w równej odległości od pasów/pasa.
@jaqqu7: działa dobrze i wie wcześniej gdzie są wyznaczone pasy, tylko to nie jest autopilot a system zabezpieczający przed kolizjami więc to ma tylko korygować zachowanie kierowcy - kierowca może sobie przecież po całym pasie jechać - a system reaguje dopiero gdy
Według mnie, komentarze że to przesada, że powinien trzymać ręce na kierownicy itd. są oczywiście uzasadnione, ale z drugiej strony proszę pomyśleć, że za 5 - 10 lat takie rozwiązania będą już w standardzie, i nikogo nie będzie dziwić drzemka na fotelu kierwocy.. podczas jazdy ;)
Moim zdaniem ostro najezdza a pasy. Jak ktos bedzie cie wyprzedzal to moze sie zdenerwowac. Tym bardziej jak auto skreci za duzo jak ktos bedzie obok. Moim zdaniem dziala slabo i za wolno.
Komentarze (256)
najlepsze
Po 3 ostrzeżeniach o braku łap na kierownicy powinien #!$%@?ć jakiś alarm i sam zacząć awaryjną procedurę zatrzymania auta, a nie że sobie auto samo #!$%@? całą paką do przodu, a kierowca nieprzytomny... Jakiekolwiek pre-collision to to chociaż ma?
Reakcja na zakręcie też porażka...
@JedynyObiektywny: na każdym zakręcie przekracza pasy... porażka to mało powiedziane. Ja bym takiemu starał się zabrać kluczyki z obawy, że jest pijany.
Ale jak już w mondziaku jest to dobry znak, niedługo będzie w innych furach. Zobaczie sobie jak taki system może działać
Serio ten system nie stara się utrzymać auta pośrodku pasa tylko robi mu korekty wyłącznie w sytuacji, gdy zaraz ma przekroczyć linię?
#januszekierownicy
+50 do zgłoszenia za bycie #!$%@? za kółkiem
+30 do kolizji z samochodem na pasie obok.
Jakieś konkrety?
Brat ma Avensis to mu się raz żarówka przepaliła...
No czyli działa prawidłowo - jak samochód zjeżdża z pasa to reaguje, to nie jest autopilot
to jest akurat błąd, powinien radio wyłączyć całkowicie
@Tribolonutus:
@megawatt: IMO muzyka z radia powinna być automatycznie wyciszana, w momencie "odgrywania" dźwięku komunikatu przez komputer samochodu.
no i gitara
ma ładnie nazwa wyglądać w broszurce cennikowej... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jaqqu7: działa dobrze i wie wcześniej gdzie są wyznaczone pasy, tylko to nie jest autopilot a system zabezpieczający przed kolizjami więc to ma tylko korygować zachowanie kierowcy - kierowca może sobie przecież po całym pasie jechać - a system reaguje dopiero gdy
@M3L8ORP: ta opcja obecnie nazywa się "wstęp do snu wiecznego" ... i jest w każdym produkowanym seryjnie i nie tylko, pojeździe ;)