@EXCV: Obecnie mam zastępczy Forda Focus 2015 rok z 999cc turbo ma 123 KM benzyna. Jedzie ładnie, nie spodziewałem się myślałem, że mają błąd w dowodzie rejestracyjnym. Nie wiem jak z trwałością.
@bzooora: Ził V8 benzyniak też konkretnie brzmi. Dziadka sąsiad takiego miał i jak wyjeżdżał z garażu to aż gęsia skórka na rękach się robiła. Szkoda, że nie ma żadnego dobrze nagranego wideo z dźwiękiem silnika na jutube.
@nawykopie: no tak, na papierze to wszystko w normach, ale jak silnik jest nowy i na hamowni, po 15k km żłopać będzie olej jak głupi albo będzie trzeba wymieniać silnik co bardziej zawali środowisko niż 25 letni silnik z volvo...
@EXCV: Jest jak robisz to z głową. Jeździłem busem suzuki 0.8, zresztą był taki w samuraju, nie miał lekko, zrobił z 400 tyś, na koniec woził pustaki na budowie często prawie bez oleju (dolewałem jak się zapalała kontrolka w czasie jazdy) i dał radę. Tu nie dość że masz turbo wielkości filiżanki, cienkie odlewy, po pomysły typu brak panewek na wałku rozrządu i łożyska walka wyważającego mocowane na wcisk, bez zabezpieczenia.
Tak z ciekawości sobie zajrzałem na dane techniczne zarówno tego silnika jak i Alfy MiTo z innymi silnikami. Producent podaje, że zuzycie paliwa (nie podaje jakie) tego silniczka 0.9 to 4.2l/100km, gdzie w testach wynosi ono średnio 7l/100km . Najmocniejszy motor w tym aucie to 170 konny 1.4 MultiAir QV, sto siedemdziesiąt koni w samochodzie ważącym ciut ponad tonę, wydawałoby się - rakieta a osiągi ma takie jak moje 1.5 tonowe
@nawykopie: zaryzykuje takie przypuszczenie ze ten minisilnik jest mocno sredni. Moj szesciocylindrowy diesel przy stalej predkosci 120 km/h chce jakies 6.5-6.8l/100km, ma prawie 2.5x wieksza moc i naped 4x4
@legion2012: jako pracujący głównie samochodem mogę śmiało powiedzieć, że w życiu bym na taki wybór się nie skusił, może i tanie, może i mało pali(może), ale awaryjność musi być wysoka - przy takim motorze po prostu MUSI. Dobre pierdziadło na miasto i skok na zakupy i jezioro, nic więcej.
No proszę... przecież do malucha to brakuje... Gimbowykopki malucha nie słyszały... Ja rozumiem, 0.9 turbo... ale do 0.6 Maluch to wiele brakuje... Miałem 2 fiaciki.. Tu macie oryginał: https://www.youtube.com/watch?v=2qAAYuY0Rb8
Jeździłem takim w fiacie 500, tylko wersja 85 km. Wg mnie całkiem przyjemny silnik. Jak się kupuje nowego to pierwszego właściciela przezyje. Drugi niech sie martwi
@rav00: Jeśli już, to 2,0 TDI PD. Jeśli TSI, to także 1,2, które niedawno poprawiono. O 1,8/2,0, które palą dużo oleju, bo ktoś źle zaprojektował pierścienie, nie wspominając. Co ciekawe, to chyba JTD, ani Multijety nigdy nie miały tylu wpadek(a czy poza DPF-em, czy klapkami w 16V miały?), co 2,0 TDI PD ( ͡°͜ʖ͡°)
Pomijając trwałość i jakość tego silnika to prosi się on o to by wsadzić go do prawdziwego maluszka. Dźwięk ten sam, wygląd rownież ( nie wiem czy zmieściłby się do komory maluszka ale liczę, że jakoś by się dalo!) a moc jakby inna. Maluszek z takim silnikiem to byłby niezły zabijaka. Opony jak od roweru, tylny napęd i tak dobry stosunek mocy do masy 5,71kg/km (25kg/km w serii ;p), które jest wynikiem
@EXCV: no tak ale chodzi mi o to by nie naruszac konstrukcji i zachowac pozory seryjnego motorka :) zeby wlozyc 6.3 trzeba bylo przerabiac konstrukcje i wycinac dziure w komorze silnika wsadzajac go de facto do kabiny.
Możecie się śmiać z tego silnika, że gunwo, że mały, ale jeździłem i 500 i Punto z tym motorem i jest kapitalny. Wersja 105 KM z 500 Sport robi świetnego zapieprzacza. Wchodzi żywo na wysokie obroty, brzmi faktycznie jak maluch i ten dźwięk świetnie pasuje do 500. Jeśli kiedyś ktoś z Was będzie miał okazję się przejechać - polecam.
@Dziekan5: kiedyś jak królowały maluchy ludzie psy wieszali na ten trajkocacy dźwięk silnika. Skończyła się komuna każdy chciał mieć jak najcichszy silnik, merol był wyznacznikiem. Ew v8 amerykańskie bo w filmach wszyscy widzieli, a dzisiaj...
Hipsteriada zachwyca się dźwiękiem malucha i pieje jaki to wspaniały silnik to 0,9 turbo. Ja bym z ta gloryfikacja się wstrzymał. Bo wszystko co nowe to dziala świetnie. Gorzej jak za rok zostaniemy bez samochodu bo
@highlander: Ja piszę tylko o takich walorach... hmm... do pomacania, jak napisałem - warto się przejechać, bo wrażenia z jazdy fajne. Sam bym nie kupił. Gdybym miał wybierać coś dla siebie ze względu na silnik, to pewnie byłby to 2,0 Sky-G Mazdy, albo 1,8 Hondy. Jedni z nielicznych obrońców bastionu motorów wolnossących. Teraz akurat jeżdżę Mazdą3 ze 165-konnym dwulitrowcem i jest świetny. Nie pierdzi jak maluch, ale bardzo przyjemnie, mięciutko pracuje
Komentarze (249)
najlepsze
0,9 litra
turbo
ło #!$%@?, to jakis jednorazowy silnik?
Producent podaje, że zuzycie paliwa (nie podaje jakie) tego silniczka 0.9 to 4.2l/100km, gdzie w testach wynosi ono średnio 7l/100km . Najmocniejszy motor w tym aucie to 170 konny 1.4 MultiAir QV, sto siedemdziesiąt koni w samochodzie ważącym ciut ponad tonę, wydawałoby się - rakieta a osiągi ma takie jak moje 1.5 tonowe
A jak w miescie ze spalaniem tego 0.9?
Moj szesciocylindrowy diesel przy stalej predkosci 120 km/h chce jakies 6.5-6.8l/100km, ma prawie 2.5x wieksza moc i naped 4x4
@Stefanescu: wiesz dlaczego wlasciciele Alf nie witaja sie nawzajem po poludniu?
Tu macie oryginał:
https://www.youtube.com/watch?v=2qAAYuY0Rb8
Hipsteriada zachwyca się dźwiękiem malucha i pieje jaki to wspaniały silnik to 0,9 turbo. Ja bym z ta gloryfikacja się wstrzymał. Bo wszystko co nowe to dziala świetnie. Gorzej jak za rok zostaniemy bez samochodu bo