Trzeba uczyć dzieci programowania, ale nie można na tym skończyć - wywiad
Programowanie ma się stać istotnym elementem nauczania informatyki w szkołach. Propozycje ze strony MEN już są, ale nauczanie programowania nie może być celem samym w sobie. Trzeba uważać by nie zgubić drogi do innego, ważniejszego celu. W rozmowie z DI mówił o tym prof. Maciej M. Sysło
saint z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 141
Komentarze (141)
najlepsze
@OddychajSwiadomie: Dobry mechanik nie musi być dobrym kierowcą - i odwrotnie. A prawda jest taka... Że tak jak większość nad książkę przedkłada streszczenie - by na koniec i tak niczego nie pamiętać - tak ta sama większość obok całek, mnożenia macierzy i funkcji dołoży rekurencję i wskaźniki.
ja na studiach miałem zadania typu "przepiszcie program ze zrozumieniem z tablicy" :D Nawet nie koniecznie ze zrozumieniem, oby bez błędów żeby się skompilowało :DDD Na koniec zajęć do każdego podchodził prowadzący i sprawdzał czy się udało, jak tak - było się wolnym.
Jedyny problem jaki widzę w nauce programowania w szkole polega na tym, że nie ma aż tak dużej kadry zdolnej do wprowadzenia tego projektu w życie.
@czlowiek_widmo: Nauka programowania to nie te funkcje, komendy if, for, while itp... to jest specyficzne dla pewnego/pewnych języków programowania.
Nauka programowania powinna skupiać się na nauce tworzenia algorytmów. Na tworzeniu rozwiązań pewnych zadań/problemów przy użyciu "zapisu czynności do zrobienia". Obojętnie czy to