M4 Sherman – legenda II wojny światowej
M4 Sherman to amerykański czołg średni zbudowany dla sił alianckich w czasie II wojny światowej. Był jednym z najliczniej produkowanych czołgów, o czym świadczą statystyki, albowiem powstało ponad 49 tys. egzemplarzy jego różnych wariantów. Jego tania i łatwa produkcja spowodowała szybkie...
sportingkielce z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 58
Komentarze (58)
najlepsze
Ekhm.
Pierwsze primo - Shermany "Ronsonami" (marka zapalniczek) zaczęto nazywać PO wojnie, mit (tak, mit) o łatwopalności Shermanów wziął się z książki (niestety, nie pamiętam w tej chwili ani tytułu ani nazwiska autora), która była bardzo nieprzychylna dla tej konstrukcji - jej autor, w skrócie, powiązał ze sobą parę przypadków pożarów paliwa po trafieniu (ciekawostka - spora część niemieckich czołgów też spalała benzynę) z
Książka, o której mówisz do "Death Traps" pana Beltona Coopera. Tutaj kolejna porcja informacji:
http://www.reddit.com/r/badhistory/comments/38gqva/m4_sherman_common_myths/
Prawdę mówiąc nie pamiętam czołgu niemieckiego bez silnika benzynowego.
http://www.youtube.com/watch?v=pYsQy3mHV10
http://wiekdwudziesty.pl/jagdpanzer-38t-hetzer/
Gdzies kiedys czytałem ze to był czołg morderca dla załogi. Ciągle kraszująca skrzynia biegów i drążki sterownicze wymuszały włozenie w sterowanie tym gównem wiele siły. Podobno najlepszy do niego by był kierowca karzeł z przerostem masy mięśniowej. Ile to miało nalotu do pierwszego remontu? 100h?
Przecież niemieckie czołgi też były na benzynę a taka opinia do nich nie przylgneła.
Powodem zapalania sie Shermanów była amunicja co po zlokalizowaniu problemu zniwelowano stosując rozwiązanie nazywane "mokrymi magazynami amunicji" lub "mokrymi komorami" nie pamiętam która wersja jest prawidłowa.