Miałem okazję poznać prof. Kozaka. Poglądy mu się nieco wyostrzyły tak jakby ktoś przełożył wajchę... Inną zupełnie nieporuszaną kwestią jest problem kaskadowych kredytów. Unia nie daje nam pieniędzy tylko obietnicę zwrotu części poniesionych wydatków. Rząd zatem aby uruchomić program operacyjny lub jego część musi wziąć komercyjny kredyt. Czyni to poprzez Bank Gospodarstwa Krajowego. Potem jakiś beneficjent wygrywa grant np. na budowę drogi. Jeśli jest to gmina, to musi mieć zabezpieczone środki na
@sportpomnikow: - Nakłady na innowacyjność w Polsce ciągle rosną. To już 20 miliardów złotych z Unii i budżetu. - Wydaliśmy całą pulę? - Tak. - I innowacyjność spadła? To bez sensu. - Bo wygrała mania budowania.
Niby wykształcony człek a nie słyszy co sam powiedział
Nakłady na innowacyjność? 20 mld. Innowacyjność? Spadła.... ergo - nakłady były bezcelowe
a dlaczego? Bo innowacyjności się nie zadekretuje, myslenia się nie kupi... Ale ten pan
@bijotai: Mi wydawało się to jasne, ale trzeba to podkreślić. Masz rację. Pan prof. Kozak jest częścią tego sytemu. Teraz go kontestuje, bo na coś liczy. A akurat się władza na jesieni zmieni i będzie w awangardzie? Prawda jest bardziej przerażająca. W znacznej mierze to co jest zapisane w programach operacyjnych zostało nam narzucone. Np. zasada, że 20% wydatków ma być przeznaczonych na walkę ze zmianami klimatu... Ale cieszę się z
dobry komentarz pokazujący oderwanie od realiów pana profesora > yellowtiger4 napisał "Wytypowali kilkaset nowoczesnych firm, głównie w USA, ale też we Francji, Niemczech, Australii, i oferowali dopłaty do inwestycji, zwolnienia podatkowe, jednak przede wszystkim szkolenie pracowników w konkretnej technologii stosowanej przez firmę." No po prostu geniusze! Teraz proste pytanie ile ludzi ma Irlandia a ile Polska? Pytanie numer dwa czy 40 milionowy kraj może być monokulturą? Pytanie numer 3, kto dostał
Irlandia nie jest idealnym przykładem.. dalej ma gorszą infrastrukturę niż większość krajów EU, która hamuje rozwój poza Dublinem. Z pieniedzy unii wybudowali wszystkie główne drogii i dwie linie tramwajowe, które nawet się nie łączą.
Gość ma sporo racji. Nie do końca zgadzam się tylko z argumentem o budowaniiu dróg - lepsze drogi strumulują wzrost gospodarczy, bo znacznie obniżają koszty transportu (czas przewozu towarów) i zwiększają potencjalny rynek dla lokalnych przedsiębiorców. Ale fakt, więszkość inwestycji niestety przypomina inwestycje epoki Gierka.
@bartek_j: A udowodnij to. Jak ktoś ma unikalne dobra i wartości na których można zarobić jest to kwesta drugorzędna. Oczywiście lepiej jest jechać po równej niż wyboistej drodze, ale ważne jest to ile z transakcji pozostało w portfelu, a nie jak się jechało. Problem polega na tym, że u nas nie ma po co. Kiedyś słyszałem historię pewnego rosyjskiego szlachcica, który zachwycony wizytą we Francji, postanowił zbudować na swych włościach kopię
Komentarze (20)
najlepsze
- Wydaliśmy całą pulę?
- Tak.
- I innowacyjność spadła? To bez sensu.
- Bo wygrała mania budowania.
Niby wykształcony człek a nie słyszy co sam powiedział
Nakłady na innowacyjność? 20 mld. Innowacyjność? Spadła....
ergo - nakłady były bezcelowe
a dlaczego? Bo innowacyjności się nie zadekretuje, myslenia się nie kupi...
Ale ten pan
Prawda jest bardziej przerażająca. W znacznej mierze to co jest zapisane w programach operacyjnych zostało nam narzucone. Np. zasada, że 20% wydatków ma być przeznaczonych na walkę ze zmianami klimatu... Ale cieszę się z
"Wytypowali kilkaset nowoczesnych firm, głównie w USA, ale też we Francji, Niemczech, Australii, i oferowali dopłaty do inwestycji, zwolnienia podatkowe, jednak przede wszystkim szkolenie pracowników w konkretnej technologii stosowanej przez firmę."
No po prostu geniusze! Teraz proste pytanie ile ludzi ma Irlandia a ile Polska? Pytanie numer dwa czy 40 milionowy kraj może być monokulturą? Pytanie numer 3, kto dostał
Irlandia nie jest idealnym przykładem.. dalej ma gorszą infrastrukturę niż większość krajów EU, która hamuje rozwój poza Dublinem.
Z pieniedzy unii wybudowali wszystkie główne drogii i dwie linie tramwajowe, które nawet się nie łączą.
a młodzi irlandczycy uciekają do Australii i UK..
http://www.irishtimes.com/life-and-style/generation-emigration
Kiedyś słyszałem historię pewnego rosyjskiego szlachcica, który zachwycony wizytą we Francji, postanowił zbudować na swych włościach kopię
działa ?
Wykop #!$%@? ma jakieś małe limity..