@papke: Oczywiście, że była to zaplanowana sytuacja. Każdy obserwator widzi, że czołg zwyczajnie zostawiony był na hamulcu postojowym. Miało to na celu zaprezentowanie przyczepności gąsienic.( ͡º͜ʖ͡º)
Hmm, skąd ja wiedziałem, że tak będzie? Gdzie są te ruskie trolle, piewcy "wysokiej kultury technicznej" Rosjan? A może ktoś napisze (ktoś kto zna się na tym) ile warty jest taki czołg na polu bitwy? I te śmieszne zapowiedzi, że to jest najlepszy czołg na świecie :) :) To kupa złomu jest! Jak wszystko co "zbudowane" ze "stali" w tym kraju przez armię pijanych robotników. Rosja to kolos na glinianych nogach. Ich
@renek: Dobrze, że polskie czołgi się nie psują, och wait ( ͡°͜ʖ͡°)
A tak propos, typowe błędy wieku dziecięcego lub była to wada konstrukcyjna. Najgorzej, że takie problemy już teraz wyskakują zaraz po tym jak czołg wyszedł z fabryki, bo jak dojdą do tego co był przyczyną awarii, to skorygują i nowo produkowane konstrukcje będą pozbawione wad. W dodatku napisali o problemie jednego czołgu, a
@renek: A słyszałeś, że prototypowy sprzęt ma coś takiego jak choroby wieku dziecięcego? Awarie nowych jednostek przytrafiają się również USA i innym państwom zachodnim. Nie lekceważyłbym przemysłu pancernego Rosji. Pamiętaj np. o tym, że to właśnie Rosjanie zapoczątkowali 3. generację czołgów i zmotywowali inne państwa do podążania za nimi.
@renek: Dla celów propagandowych. Aby pokazać jaka Rosja jest silna, nowoczesna, że się zbroi. Ludzie tego oczekują tak samo jak My oczekujemy od naszego nierządu.
@renek: Koniecznie chcą się pochwalić. Jakby nie patrzeć ma kilka zajebistych rozwiązań. A takie wpadki są czymś oczywistym w tak młodej konstrukcji. #60kopiejekzawpis
Komentarz który podesłał mi kolega @Militarysta: "Silnik się nie zatarł. Prawdopodobnie kierowca - żołnierz, popełnił błąd w obsłudze układu napędowego lub chłodzenia i system diagnostyczny wyłączył silnik - który został ponownie włączony przez kierowcę testowego z Dolnego Tagilu. O niskich kwalifikacjach żołnierza - kierowcy, może też świadczyć próba odholowania T-14 . WZT nie mógł tego zrobić, bo czołg stał na biegu lub z zablokowanymi hamulcami - a na to wpływ ma
@ultra: Tutaj nie trzeba być Jamesem Bondem i Stirlitzem w jednym. T-14 stanął, a po kwadransie (po wymianie kierowcy na fabrycznego z UWZ) odjechał jakby nic o własnych siłach. Ergo - to nie była awaria tylko błąd tzw czynnika ludzkiego. Zresztą podobny problem był w latach dziewięćdziesiątych z T-90 (Ob.188) gdzie był prostszy system - ostrzegający brzęczykiem o przegrzaniu silnika, za wysokich temperaturach płynów, ich ubytkach czy też o wrzucaniu biegów
Wolałem jak bolszewiki mieli na czołgach zwykłą czerwoną gwiazdę. Te te czołgi z gwiazdkami i pomarańczowo-czarnymi paskami wyglądają jak jarmarczne zabawki made in china.
@BlackError: to ich oznakowanie i też niektóre mundury (duże czapki itp.) wyglądają właśnie jakoś tak jak z poprzedniej epoki, strasznie komunistycznie.
A mnie to nie dziwi każdy nowy czołg w tym przypadku jest to woź przed seryjny (taki prototyp w większej ilości), tak więc wiadomo iż się będzie psuł Rosjanie chcieli pokazać po prostu nowy tank na paradzie. Gdyby nie dzień zwycięstwa to moim zdaniem czołg dalej nie był by ujawniony i byłby testowany na poligonach, tutaj zawinił pospiech moim zdaniem i tyle.
@konradinio: Dokładnie, każdy tego typu sprzęt powinien przed seryjną produkcją jeździć jak najwięcej, im więcej takich smaczków wyjdzie wcześniej tym lepiej ( ͡º͜ʖ͡º)
Uczciwie trzeba przyznać, że temu czołgowi jeszcze dość daleko do wersji produkcyjnej. Co jednak nie zmienia faktu, że to wizerunkowy cios ;) Zwłaszcza, że w pokazaniu tego czołgu właśnie o wizerunek chodziło :)
z heheszkami raczyłbym uważać. Tak jak każda nowa maszyna przeżywa chorobę wieku dziecięcego. Ale to wcale nie oznacza, że po wyeliminowaniu błędów nie będzie zabójczy.
@mementofinis: Żartujesz? W warunkach bojowych jest "rasstrieł"! I dowódca i kier-mech! A z czasem zaczną znikać i świadkowie tej kompromitacji - światowej! Chcieli popisać się i postraszyć cały świat więc i na cały świat ten blamaż.
Komentarze (163)
najlepsze
"The announcer of the parade said it was a ‘planned’ event.
“We wanted to show how an evacuation of a tank would take place. It was planned that the tank would stop,” he said."
http://rt.com/news/256437-armata-stuck-moscow-parade/
@onkel: Tego już się musieli przez telefon dowiedzieć. W Rosji nic bez telefonu w górę.
A może ktoś napisze (ktoś kto zna się na tym) ile warty jest taki czołg na polu bitwy? I te śmieszne zapowiedzi, że to jest najlepszy czołg na świecie :) :) To kupa złomu jest! Jak wszystko co "zbudowane" ze "stali" w tym kraju przez armię pijanych robotników. Rosja to kolos na glinianych nogach. Ich
A tak propos, typowe błędy wieku dziecięcego lub była to wada konstrukcyjna. Najgorzej, że takie problemy już teraz wyskakują zaraz po tym jak czołg wyszedł z fabryki, bo jak dojdą do tego co był przyczyną awarii, to skorygują i nowo produkowane konstrukcje będą pozbawione wad. W dodatku napisali o problemie jednego czołgu, a
Nie lekceważyłbym przemysłu pancernego Rosji. Pamiętaj np. o tym, że to właśnie Rosjanie zapoczątkowali 3. generację czołgów i zmotywowali inne państwa do podążania za nimi.
"Silnik się nie zatarł. Prawdopodobnie kierowca - żołnierz, popełnił błąd w obsłudze układu napędowego lub chłodzenia i system diagnostyczny wyłączył silnik - który został ponownie włączony przez kierowcę testowego z Dolnego Tagilu. O niskich kwalifikacjach żołnierza - kierowcy, może też świadczyć próba odholowania T-14 . WZT nie mógł tego zrobić, bo czołg stał na biegu lub z zablokowanymi hamulcami - a na to wpływ ma
Tutaj nie trzeba być Jamesem Bondem i Stirlitzem w jednym. T-14 stanął, a po kwadransie (po wymianie kierowcy na fabrycznego z UWZ) odjechał jakby nic o własnych siłach. Ergo - to nie była awaria tylko błąd tzw czynnika ludzkiego.
Zresztą podobny problem był w latach dziewięćdziesiątych z T-90 (Ob.188) gdzie był prostszy system - ostrzegający brzęczykiem o przegrzaniu silnika, za wysokich temperaturach płynów, ich ubytkach czy też o wrzucaniu biegów
Sorry zawodna pamięć, pożarów było mniej - na obrazku opisano.
Gdyby nie dzień zwycięstwa to moim zdaniem czołg dalej nie był by ujawniony i byłby testowany na poligonach, tutaj zawinił pospiech moim zdaniem i tyle.
~Jeremy Clarkson
( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
z heheszkami raczyłbym uważać. Tak jak każda nowa maszyna przeżywa chorobę wieku dziecięcego. Ale to wcale nie oznacza, że po wyeliminowaniu błędów nie będzie zabójczy.