Port Gdańsk osiągnął drugą pozycję na Bałtyku
Port Gdańsk ponownie osiągnął drugą pozycję na Bałtyku pod względem liczby obsłużonych kontenerów oraz siódmą lokatę w zakresie wielkości przeładunków ogółem. Ważnym wydarzeniem z 2015 roku było zawinięcie do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk statku Majestic Maersk inicjujące zapowiadany...
coboka-coboka z- #
- #
- #
- #
- 58
- Odpowiedz
Komentarze (58)
najlepsze
Gdańsk: 1,2 mln TEU
Rotterdam: 11.87 mln TEU(2011)
Hamburg: 9 mln TEU(2011)
Pireus: 2.73 mln TEU(2012)
Tak jak napisał @WielkiMistrzZakonu Poniżej. Jest progres, ale nadal bardzo dużo polskich firm importuje przez np. Hamburg. A powodem są głupie przepisy celno-skarbowe i podejście polskich urzędników.
Ale mogło być gorzej czyli np. jak w sąsiedniej Gdyni.
Ja zajmuję się produkcją w Azji, a nie logistyką, więc nie jestem na bieżąco w kwestiach portowych. W zeszłym roku towar wysyłałem prawie wyłącznie do Hamburga. Raz tylko klient zażyczył sobie "na próbę" kontener do Gdańska i póki co operacji tej nie powtórzył, więc zakładam, że plusy nie przysłoniły mu minusów.
Co do Gdyni to jeden z moich odbiorców sprowadzał jakąś drobną maszynerię przez Gdynię jako LCL (dla laików: 'less
Komentarz usunięty przez moderatora
A tak na serio - na pewno Unia coś wymyśli, a "prezydęt Bul" wspólnie z PO na pewno klepną wszystko!