Port Gdańsk osiągnął drugą pozycję na Bałtyku
Port Gdańsk ponownie osiągnął drugą pozycję na Bałtyku pod względem liczby obsłużonych kontenerów oraz siódmą lokatę w zakresie wielkości przeładunków ogółem. Ważnym wydarzeniem z 2015 roku było zawinięcie do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk statku Majestic Maersk inicjujące zapowiadany...
coboka-coboka z- #
- #
- #
- #
- 58
- Odpowiedz
Komentarze (58)
najlepsze
Gdańsk: 1,2 mln TEU
Rotterdam: 11.87 mln TEU(2011)
Hamburg: 9 mln TEU(2011)
Pireus: 2.73 mln TEU(2012)
Tak jak napisał @WielkiMistrzZakonu Poniżej. Jest progres, ale nadal bardzo dużo polskich firm importuje przez np. Hamburg. A powodem są głupie przepisy celno-skarbowe i podejście polskich urzędników.
Ale mogło być gorzej czyli np. jak w sąsiedniej Gdyni.
Ja zajmuję się produkcją w Azji, a nie logistyką, więc nie jestem na bieżąco w kwestiach portowych. W zeszłym roku towar wysyłałem prawie wyłącznie do Hamburga. Raz tylko klient zażyczył sobie "na próbę" kontener do Gdańska i póki co operacji tej nie powtórzył, więc zakładam, że plusy nie przysłoniły mu minusów.
Co do Gdyni to jeden z moich odbiorców sprowadzał jakąś drobną maszynerię przez Gdynię jako LCL (dla laików: 'less than container load', czyli tzw. drobnica - Twój towar dzieli kontener z innym towarem). Normą jest wtedy opłata rozładunkowa (bo nie możesz np zabrać całego kontenera skoro nie ma w nim jedynie Twojego towaru), czyli obsługa portu musi kontener otworzyć i wyciągnąć zawartość wg listu przewozowego. Maszyneria była owszem ciężka, ale tylko jedna sztuka, a ciężar to nie problem dla wózka widłowego, niemniej jednak dostał fakturę na kilkanaście tysięcy złotych. Nie wiem czy była jakaś reklamacja czy nie, ale wiem, że od tego czasu sprowadza już przez Hamburg.
Co do głupich pytań, to inny mój odbiorca dostał właśnie takie "czemu towar jest z portu w Ningbo, a faktura z firmy w Hong Kongu?" od polskiego urzędu celnego. Pytanie jest kretyńskie, bo to zasadniczo częsta sytuacja: firma handlowa znajduje się w HK a wysyła towar z portów kontynentalnych jak Shanghai, Ningbo, Shenzhen itp. Komplet dokumentów przewozowych zawiera wszystkie niezbędne informacje łącznie z
Komentarz usunięty przez moderatora
A tak na serio - na pewno Unia coś wymyśli, a "prezydęt Bul" wspólnie z PO na pewno klepną wszystko!