@Gorthin: w Świdniku z biurze konstrukcyjnym pracowało ze 100 inżynierów, w większości przy projektach pochodzenia polskiego (SW-3, SW-4). Produkty włosko-brytyjskie w pełni są obsługiwane od strony projektowo-obliczeniowej przez kraje pochodzenia. To też są takie montownie, tylko z większym poziomem wytwarzania części kadłubów. Kluczowe i zarazem najdroższe komponenty są produkcji zagranicznej.
Powiedziałbym że ogólnie skandalem było sprzedanie fabryki w Świdniku (Mielec miał klopoty) za cenę rzędu 300
Świdnik i Mielce dał relaną ofertę na dostawę śmigłowców. W 2 lata to francuzi nawet zakładu nie zbudują nie mówiąc już o dostarczeniu helikopterów!!! jedna wielka ściema. Za rok będzie aneks do umowy
@piotrek_12346: jedni dali ofertę na przerobiony mały śmigłowiec cywilny a drudzy, że dostarczą śmigłowce w 2019 a wcześniej dadzą wersje cywilne... Francuzi nie będą budować fabryk a przekażą linie montażowe do juz istniejących
Ciekawa jest ta wściekła histeria jaka się dzieje - choć w przypadku tysiąca innych ustawionych przetargów niczego takiego nie było na wykopie i patrząc kto tym kręci na wykopie, to mam tylko nadzieję, że to przypadek i nie jest tak, że inna banda ma w tym plugawy interes edukując tak bardzo ważną i wpływową część polskiego społeczeństwa jaką są wykopki, tylko rzeczywiście po raz pierwszy mamy do czynienia z dobrym zakupem zrobionym
@NapoleonV: W jaki sposob, skoro nasze zaklady maja do zaoferowania jedynie sokola, ktory nie spelnial zadnych wymagan przetargu? Pozatym PZL Swidnik gdzie byl produkowany zostal sprzedany AW.
@NapoleonV: Tylko że to właśnie wybór Caracalów jest wsparciem polskiej zbrojeniówki, bo serwis będzie w Polsce, a sam airbus ma centrum projektowe w łodzi.
1. Poziom głupoty ekonomicznej przekracza na wykopie wszystko. Strzelać do ludzi, to se idźcie do mamusi w kuchni. 2. Świdnik nie jest Agusta, to nie jest "fabryka Augusty" i nie jest "włoska firma". To jest samodzielna polska firma, działająca na podstawie polskiego prawa, na własny rachunek i ryzyko (jak nie zarobi, padnie). Ale to kucowykopek musiałby sprawdzić. Ale nie sprawdzi - bo kucowykopek wie. 3. Mielec - j.w. 4. Bandy związkowców? Sami
@ffatman: Drogi "ekspercie" ad.2. PZL Świdnik - "31 lipca 2009 roku włosko-brytyjska spółka AgustaWestland i czeska spółka Aero Vodochody złożyły do Agencji Rozwoju Przemysłu oferty cenowe na zakup 87,6% udziałów w PZL-Świdnik. Zwycięzcą okazała się firma AgustaWestland. 29 stycznia 2010 roku Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. podpisała z włosko-brytyjskim producentem śmigłowców umowę sprzedaży 87,62 proc. akcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL-Świdnik S.A. Wartość transakcji wyniosła 339 mln zł."
@Polak010: @NapoleonV jaką polską zbrojeniówkę? Macie w ogóle pojęcie? PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają tylko ich rozwój. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
bandyta to ten który zdecydował że obce państwo będzie robić dla nas uzbrojenie chociaż na własnym terenie mamy dwie firmy helikopterowe które to zdołają zrobić płacą podatki i dają pracę Polakom.
Niech zgadnę twój stary to gruby solidarnościuch i kazał ci wypisywać takie brednie w internecie? xD
Komentarze (128)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=yIWEbEkxLtY
:P
@Gorthin: w Świdniku z biurze konstrukcyjnym pracowało ze 100 inżynierów, w większości przy projektach pochodzenia polskiego (SW-3, SW-4). Produkty włosko-brytyjskie w pełni są obsługiwane od strony projektowo-obliczeniowej przez kraje pochodzenia. To też są takie montownie, tylko z większym poziomem wytwarzania części kadłubów. Kluczowe i zarazem najdroższe komponenty są produkcji zagranicznej.
Powiedziałbym że ogólnie skandalem było sprzedanie fabryki w Świdniku (Mielec miał klopoty) za cenę rzędu 300
1. Ludzie nie mają pracy.
2. Nie ma podatków.
3. Nie ma z czego bronić.
4. Ludzie wyjeżdżają.
5. Nie ma czego bronić.
Komentarz usunięty przez moderatora
W 2 lata to francuzi nawet zakładu nie zbudują nie mówiąc już o dostarczeniu helikopterów!!!
jedna wielka ściema. Za rok będzie aneks do umowy
2. Świdnik nie jest Agusta, to nie jest "fabryka Augusty" i nie jest "włoska firma". To jest samodzielna polska firma, działająca na podstawie polskiego prawa, na własny rachunek i ryzyko (jak nie zarobi, padnie). Ale to kucowykopek musiałby sprawdzić. Ale nie sprawdzi - bo kucowykopek wie.
3. Mielec - j.w.
4. Bandy związkowców? Sami
ad.2.
PZL Świdnik - "31 lipca 2009 roku włosko-brytyjska spółka AgustaWestland i czeska spółka Aero Vodochody złożyły do Agencji Rozwoju Przemysłu oferty cenowe na zakup 87,6% udziałów w PZL-Świdnik. Zwycięzcą okazała się firma AgustaWestland. 29 stycznia 2010 roku Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. podpisała z włosko-brytyjskim producentem śmigłowców umowę sprzedaży 87,62 proc. akcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL-Świdnik S.A. Wartość transakcji wyniosła 339 mln zł."
PZL Mielec - "16 marca
Komentarz usunięty przez moderatora
Niech zgadnę twój stary to gruby solidarnościuch i kazał ci wypisywać takie brednie w internecie? xD