Pracowałem kiedyś w amerykańskiej firmie. Na moje pytanie dlaczego zlecamy serwis i zakup sprzętu tylko amerykańskim firmom skoro nasze firmy zrobią to dużo taniej i tak samo dobrze - mój szef zaśmiał się i powiedział: "Naprawdę nie rozumiesz? Właśnie dlatego pracujesz dla mnie a nie na odwrót."
@Billybob: Dając zarobić swoim wspierasz rozwój gospodarki, tworzysz miejsca pracy, więcej pieniędzy zostaje w kraju. Jak ludzie mają kasę to więcej kupują, również w twojej firmie i możesz rozwijać biznes np. za granicą ale nadal dajesz zarobić swoim. Chodzi o to aby rozkręcać gospodarkę w kraju nawet kosztem ceny bo ta kasa wróci w postaci zamówiena, pewnej emerytury czy nowego chodnika przy twojej ulicy.
@zdrapek: Pracodawca - hipokryta. Powiedział to pracownikowi, którego ściągną z Polski, któremu zapłaci mniej niż amerykanowi za tą samą pracę.
Mógłbym się założyć, że chodziło też o pieniądze - nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale wiele firm łączą układy, układziki. Nie wiem jak wygląda to w USA, ale z pewnością można wrzucić pewne usługi w koszty, a więc droższe usługi... wiesz już o czym mówię. ( ͡°͜
Misie, ale to nie jest Polska firma. 87,6% udziałów w PZL-Świdnik został zakupiony parę lat temu przez brytyjsko-włoski koncern AgustaWestland.
Pismo, które wystosowano sugeruje, że koncern przestanie inwestować w spółkę znajdującą się w Polsce. To brzmi jak zwykły nacisk na nasz rząd i to właśnie taki nacisk powinien Was trochę oburzać.
Jako pracownik zagranicznego koncernu jestem pewien, że fakt produkcji w Polsce był wkalkulowany w cenę i pewnie dlatego przegrali na rzecz
@DrDevil: Wygrany również stworzy w Polsce te miejsca pracy więc argument chybiony. To że kupili firmę w Polsce nie oznacza że będziemy z automatu u nich kupować
Polityka marketingowa firmy Agusta polega na szantażu (począwszy od serii reklam w pasie, która miała wywołać presję społeczną) i zakrawa o absurd. Kupcie to co Wam chcemy sprzedać, a nie to czego potrzebujecie. Pal licho, że ich A149 nie spełnia wymagań, a z tego co wyczytałem to tylko mała część ich niedomagań.
Irytują mnie takie próby szantażu jak w tym liście. Nie kupiliście naszych produktów to możliwe, że będziemy musieli się wynieść. Przekonali mnie tylko, że MON dobrze wybrał...
W artykule ze znaleziska na temat przetargu śmigłowców ową "polską firmę" nazwano po prostu włosko-brytyjskim konsorcjum biorącym udział w tymże przetargu.
@KawaJimmiego: przez wiele lat po wojnie USA chroniło swój rynek wewnętrzny za pomocą ceł oraz propagandy głoszącej, że kupowanie "made in USA" jest przejawem patriotyzmu. Nadal wielu amerykanów uważa, że zagraniczne produkty są g... warte ale świat się zmienia i nawet Levisy robią teraz w Indiach pewnie.
@zdrapek: Bo robią i wyobraź sobie, że spodnie, które ktoś kupuje za 150-300 zł lub więcej tak naprawdę ich wyprodukowanie i sprowadzenie do Polski to koszt nie większy niż 20-30 zł, wiem to ze źródła :)
@zdrapek: I to jest polityka, która prowadziła do sukcesu każdego dzisiejszego mocarstwa nieopierającego pieniądza tylko na surowcach. Wielka dziura w wykopkowej Korwino-libertariańskiej myśli gospodarczej opartej o chwilowy zysk i ignorancję... Pieniądze mają narodowość dopóki istnieją granice państw.
Do czasu kiedy nie dowiedziałem się, że Świdnicka konstrukcja nie jest przetestowana ani atestowana również chciałem "pluć jadem" za wybór zagranicznego producenta.
@xSQr: Przecież wszystkie oferty były złożone przez zagranicznych producentów. PZL Świdnik montuję śmigłowce w Polsce, ale właścicielem jest koncern AgustaWestland. To tak jakbyś powiedział, że Volkswagen to polskie samochody, bo są składane w Polsce.
Komentarze (141)
najlepsze
Mógłbym się założyć, że chodziło też o pieniądze - nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale wiele firm łączą układy, układziki. Nie wiem jak wygląda to w USA, ale z pewnością można wrzucić pewne usługi w koszty, a więc droższe usługi... wiesz już o czym mówię. ( ͡° ͜
Pismo, które wystosowano sugeruje, że koncern przestanie inwestować w spółkę znajdującą się w Polsce. To brzmi jak zwykły nacisk na nasz rząd i to właśnie taki nacisk powinien Was trochę oburzać.
Jako pracownik zagranicznego koncernu jestem pewien, że fakt produkcji w Polsce był wkalkulowany w cenę i pewnie dlatego przegrali na rzecz
Jakby robili lepszy sprzęt niż konkurencja to mógłby być argument. Ale nie robią, więc nie jest.
Masz choć odrobinę pojęcia o lotnictwie? Chyba nie.