AMA Inżynier budownictwa w specjalności drogowej.
Długo zastanawiałem się nad dodaniem tego AMA. Dzisiejsze AMA elektryka skłoniło mnie do napisania swojego. Jestem inżynierem budownictwa w specjalności drogowej z uprawnieniami ok. 7lat doświadczenia. Chętnie odpowiem na wasze pytania, nie jest aż tak źle ;-)
drogowiec12 z- #
- #
- #
- 283
Komentarze (267)
najlepsze
Czy to prawda że jak się przejdzie dodatkowo kurs w izbie to przymykają oko na egzaminie na kursantów lub łagodniej traktują podczas oceniania?
Ile % odpadło?
2.Jakie drogi preferujesz: z mieszanek alsfaltowo mineralnych, betony czy innego kruszywa/materiału?
3.Jaki region Polski reprezentujesz?
4.Na delegacje jesteś wysyłany?
5.Jaka firmę reprezentujesz? w sensie duże konsorcjum czy jakiś ogólnopolski tylko na Polskę
3.Jaki region Polski repre
@WuDwaKa:
ad.1 Każda droga się zużywa. Podczas projektowania drogi zakłada się następujące warianty: 50 lat żywotności dla drogi betonowej, 30 lat dla drogi asfaltowej (w uproszczeniu)
ad 2. Asfaltowe - nie mają dylatacji dla mnie to jest bardziej komfortowe. Betonowe są za to trwalsze.
ad 3. Pracuje na terenie całej polski - najmniej w Polsce Wschodniej.
ad 4. W tym
Mam nieograniczone uprawnienia projektowe i wykonawcze więc mogę wykonać 2 zawody:
1. Projektant drogowy
2. Kierownik kontraktu/Kierownik Robót/Kierownik Budowy ( w zależności od kontraktu) - obecnie tak pracuje
@wojciechwaw:
Uprawnienia ograniczone pozwalają np wykonywać obiekty małe lub projektować jakieś drogi osiedlowe (w uproszczeniu). Uważam, że uprawnienia ograniczone mają sens dla ludzi ze średnim wykształceniem (technicy). A stosunek mam neutralny.
1. Po inż. (specjalność drogi i mosty) zamiast do pracy i na zaoczne (jak zrobiło to dużo moich kolegów), poszedłem na dzienne z myślą taką, że jeszcze w życiu się napracuję. Jako, że spotkałeś już zapewne wiele osób, którzy przeszli różną drogę połączenia studiów i pracy, uważasz że dobrze wybrałem, czy jednak lepiej jest łączyć studia z
ad. 1 TO zależy jakie masz priorytety. Prawa jest taka, że im wcześniej zaczniesz pracować tym wcześniej stajesz się niezależny. Ktoś kto kończy studia bez doświadczenia musi przejść całą droge od zera. Jeśli ktoś idzie na zaoczne i pózniej pracuje to ma już doświadczenie. Z drugiej strony są ludzie co cenią sobie wolny czas i życie studenckie ;-)
ad. 2 Zacząłem pracować/dorabiać sobie już na studiach. Najpierw w biurze architektonicznym,
1. Co sądzisz o szanownym "samorządzie", któremu to trzeba opłacać haracz za nie wiadomo co?
2. Czemu cały czas dominują rozwiązania sprzed 10-15 lat, szczególnie w dziedzinie projektowania ulic w dużych miastach?
ad. 1 Nie wypowiem się.
ad. 2 Co masz na myśli?
@evensah: Zależy co czujesz, ja w obecnej chwili szedłbym na kolej lub mosty.
30
Stan Autostrad, Dróg krajowych, wojewódzkich nie jest zły. Gorzej na drogach lokalnych, chociaż to tez nie zawsze jest reguła. Moim zdaniem nie jest aż tak źle jak potocznie się mówi.
Jakie zadania ma wspomniany w którejś odpowiedzi młody inżynier budowy u GW?
W projektowaniu ACAD potem nakłdaki Civil lub inroads (microstation)
W wykonawstwie: ACAD, excel lub coś do kosztorysowania np: zuzia. U mnie w firmie spychacze działają na systemach 3d, do których robię projekty w programie GEO.
Odnośnie zadań: to zależy od firmy. Często jednak młody inżynier pracuje na stanowisku majstra, lub siedzi w biurze i wycenia, szuka materiałów, podwykonawców itp.
@michal2101: To zależy od tego co sam czujesz. Znam sporo geodetów wykonujących obsługę geodezyjną Inwestycji i są zadowoleni. W sumie to musisz kupić tylko tachimetr i GPS - ok 70 000 zł i masz zawód. dodatkowo musisz mieć uprawnienia;-)
W projektowaniu jest podobnie, kwestia tylko tego czy masz czas się
@sebastian19922007:
Młodzi są zatrudniani na stanowisko inżyniera budowy. Zarabiają ok 2000-2500zł. Praca po 10 godzin na budowie + co druga sobota. Do tego mają zwracane koszty paliwa na dojazd. Inżynier jest odpowiedzialny za ogarnięcie budowy - odciążenie kierownika w prostych zadaniach: tyczenie, rozdawanie
@Marathora:
Szwajcarzy mają bardzo dużo dobrego kruszywa ogólnodostępnego z racji na swoją lokalizację. U nas na północy kruszywo kosztuje co najmniej 2x tyle co na południu i w dodatku jest kiepskiej jakości.
Reprezentuje inną branżę i nie jest to temat na zapalenie płuc.
Posiadam spory grunt i przygotowuję się do zagospodarowania go infrastrukturą.
Punktem wyjścia ma być wykonanie wysokiej jakości dróg na obiekcie.
Jest to prosta jak stół droga szeroka na 4 pasy i długa na 600m oraz około 2-3km dróg pobocznych szerokich na dwa pasy.
Kto mógłby mi wstępnie nakreślić
Droga przeznaczona dla pojazdów 3,5 t m
@Zimnooki:
Trudno powiedzieć coś odnośnie układu drogowego jeśli się go nie widzi. Na etapie projektowania trzeba zdobyć szereg uzgodnień i pozwoleni, WZ itp.
Jeśli chodzi o koszt budowy, to stosując kostkę przemysłową (behaton) koszt za 1m2 wyjdzie cię ok 120zł. Jeśli warunki gruntowe są dobre.
@qaznvm:
Zbadać rynek, jednak mam wrażenie że na początku kariery (6-12 miesięcy) może być ciężko. Zachęcam jednak do zmieniania firm, jeśli tylko macie okazje. Zmiana często pozwala wskoczyć na lepsze warunku.
@sebastian19922007:
Uprawnienia robiłem zgodnie z praktyką 2 lata biuro + 2 lata budowa. Potem egzamin państwowy. Generalnie jeśli idziesz na egzamin a masz doświadczenie obejmujące większość prac z jakimi może się spotkać projektant to nie ma się czego bać. Problem może być w momencie jeśli projektowałeś tylko zjazdy i chodniki o długości 200m, bo nie masz pojęcia o projektowaniu
chciałbym się poradzić - jestem studentem budownictwa, w tym semestrze chcę uzyskać tytuł inżyniera. Mam 0,5 roku doświadczenia na budowie.
W przyszłości chcę zostać Menadżerem Projektu - czy uważasz, że powinienem skończyć magistra z bud czy raczej iść do pracy na budowę i zaocznie studiować coś bardziej pod kątem Zarządzania? Ewentualnie może masz jakieś przykłady jakie kierunki ludzie skończyli aby być PM'ami?
Pozdrawiam.
@Pojedynczy:
Menadżer Projektu to często stanowisko korporacyjne (Skanska/Budimex/Strabag itp). Ścieżka kariery zaczyna się od inżyniera projektu.Znam gościa co od 6 lat siedzi w Skanska i ma tylko stanowisko inżyniera projektu. (ma uprawnienia)
@bnt712: Taka praktyka nazywa się "rok wyborczy"
@Wencik: Jeśli jestes tylko technikiem to możesz iść na początek do łopaty i uczyć się. Jeśli będziesz solidny i ogarniesz takie rzeczy jak układanie krawężników, kostki, podbudowy itp, to spokojnie możesz zostać majstrem / brygadzistą. Kierownikiem budowy ani kierownikiem robót nie zostaniesz bo nie możesz zrobić uprawnień będąc tylko po technikum.
@raczejsmutny: Szukaj pracy w firmie brukarskiej. Generalnie kasa może być niezawielka, jednak teoretycznie będziesz na miejscu. Jednak rynek dzisiaj tak wygląda iż sporo firm łapie robotę gdzie popadnie. Więc jesli chcesz być na miejscu to albo nadzór albo projektowanie. Do czasu uprawnień, potem możesz coś na własną rękę.
Mój kolega pracował jako kierownik budowy w filmie która zajmuje się budowaniem dróg. Opowiadał mi wiele razy o tym jak dawał łapówki po 100zl na głowe
, na przykład policjantom za przekierowanie ruchu z drogi wojewódzkiej na jakieś mniejsze bo on chce wylać 17 metrów kwadratowych asfaltu i inne tego rodzaju afery
, na przykład policjantom za przekierowanie ruchu z drogi wojewódzkiej na jakieś mniejsze bo on chce wylać 17 metrów kwadratowych asfaltu i inne teg
@Cashflow88: Ja łapówek nie biorę i nie daje. Takie mam zasady.