AMA Inżynier budownictwa w specjalności drogowej.
Długo zastanawiałem się nad dodaniem tego AMA. Dzisiejsze AMA elektryka skłoniło mnie do napisania swojego. Jestem inżynierem budownictwa w specjalności drogowej z uprawnieniami ok. 7lat doświadczenia. Chętnie odpowiem na wasze pytania, nie jest aż tak źle ;-)
drogowiec12 z- #
- #
- #
- 283
Komentarze (267)
najlepsze
Najlepiej iść do małej firmy, gdzie będziesz mieć przegląd przez sporo rodzajów robót. Jak pójdziesz do molocha typu Skanska, Budimex, itp, możesz zostać zaszufladkowany na głupim stanowisku i niewiele zobaczyć. Jak bym szedł do mniejszej firmy a potem do korporacji ale na stanowisko kierownicze za dobra kase.
To zalezy na jakich wykładowców trafisz ;-) U mnie z 30 osób w grupie po 5 latach obroniło się 15 osób. 5 odpadło, reszta powtarzała jakieś przedmioty, szła na dziekanki itp. Odpadali przeważnie ludzie który nie mieli do tego predyspozycji.
Ile lat masz doświadczenia?
Ciężko o pracę dla absolwentów?
Czym się konkretnie teraz zajmujesz?
Ciężko o p
@nico112:
ad. 1. W projektowaniu ok 4 lat, w samym wykonastwie 3 lata.
ad. 2. Zależy czego oczekujesz
ad. 3. Obecnie buduję układ komunikacyjny dla centrum logistycznego na północy polaski - drogi, place i parkingi. Jestem tam kierownikiem kontraktu
@magiczny_andrzej:
Uprawnień po studiach nie masz żadnych. Musisz mieć praktykę i zdać państwowy egzamin by mieć uprawnienia. Dodatkowo musisz mieć trochę praktyki by ogarnąć cały bajzel na budowie.
Co sądzisz o skończeniu inżyniera dziennie i kontynuacji zaocznej + praca w biurze? Czy Twoi koledzy po fachu próbowali tego? Jakieś wrażenia odnośnie takiej formy?
@cosa_nostra:
LISP = używałem tylko do wymiarowania poprzeczek. Poza tym nigdy nie miałem takiej potrzeby. Za duzo czasu schodzi na pisanie.
Kolega studiował zaocznie i pracował - teraz buduje mosty i jest zadowolony. Podczas studiów miał jednak bardzo mało czasu na cokolwiek.
Czy to prawda że jak się przejdzie dodatkowo kurs w izbie to przymykają oko na egzaminie na kursantów lub łagodniej traktują podczas oceniania?
Ile % odpadło?
2.Jakie drogi preferujesz: z mieszanek alsfaltowo mineralnych, betony czy innego kruszywa/materiału?
3.Jaki region Polski reprezentujesz?
4.Na delegacje jesteś wysyłany?
5.Jaka firmę reprezentujesz? w sensie duże konsorcjum czy jakiś ogólnopolski tylko na Polskę
3.Jaki region Polski repre
@WuDwaKa:
ad.1 Każda droga się zużywa. Podczas projektowania drogi zakłada się następujące warianty: 50 lat żywotności dla drogi betonowej, 30 lat dla drogi asfaltowej (w uproszczeniu)
ad 2. Asfaltowe - nie mają dylatacji dla mnie to jest bardziej komfortowe. Betonowe są za to trwalsze.
ad 3. Pracuje na terenie całej polski - najmniej w Polsce Wschodniej.
ad 4. W tym
Mam nieograniczone uprawnienia projektowe i wykonawcze więc mogę wykonać 2 zawody:
1. Projektant drogowy
2. Kierownik kontraktu/Kierownik Robót/Kierownik Budowy ( w zależności od kontraktu) - obecnie tak pracuje