Fuszerka za miliony: obwodnica Kielc, czyli droga ekspresowa S7, do poprawki?
![Fuszerka za miliony: obwodnica Kielc, czyli droga ekspresowa S7, do poprawki?](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_2QbGw7BGwgMFtWC0G7kriDOUkyu4cliv,w300h194.jpg)
Projektant lub wykonawca źle wykonali swoja robotę. Fakt, że wcześniej nie dochodziło do wypadków na drodze ekspresowej S7 koło Kielc to tylko zrządzenie losu. Jest niebezpiecznie. Będą więc ograniczenia prędkości podczas deszczu. Wprowadzane bez znaków o zmiennej treści. Jak? Odpowiadamy w tekście.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 46
Komentarze (46)
najlepsze
Dyspozytor: Zaczyna padać mocniej. Proszę zakręcić znak 80 i odkręcić znak 60.
Bareizmy wiecznie żywe.
źródło: comment_7d3gmdP6mf6g1DIf7EmtoR6qe3jTKaDc.jpg
PobierzO ile to jest w miarę normalne, chociaż na nowej budowanej od nowa trasie nie IMHO nie powinno być stałego ograniczenia wynikającego z geometrii. Zmiana prędkości dopuszczalnej w trakcie deszczu też nie dziwi - w Niemczech to dość powszechna rzecz.
źródło: comment_Ig10BmX0CfMrq6AjIcYC9mLD8qW866KA.jpg
PobierzNie jestem inżynierem ale to chyba logiczne, że jeżeli droga skręca w lewo (co widać na zdjęciu) to profiluje się ją tak, że jest pochylona w lewo żeby zniwelować siłę odśrodkową. I woda dzięki grawitacji spływa właśnie w tą stronę
Jeżeli woda będzie spływała na zewnątrz, to automatycznie droga będzie pochylona na zewnątrz, a więc prawa strona niżej, lewa wyżej. Problem tylko polega na tym, że to zakręt w lewo, więc wypada w lewo pochylić drogę, żeby zachować lepszą przyczepność, a więc... jest dobrze.