Pochodzę z Sanoka, wiele znajomych i z rodziny pracuje/wało w Autosanie. Tam są cały czas rozgrywki pomiędzy "prezesami" a syndykiem. Istny chaos. A poza tym, dziwnym trafem w latach 80 i 90 domy po wsiach były pomalowane pomarańczowym kolorem tzw. autobusówką ;-) ciekawe czemu? Wydaje mi się, że mentalnie tam panuje jeszcze komuna, a wynoszenie rzeczy z fabryki było co dla niektórych normą, zresztą jak wszędzie.
@th0r: W poprzedniej firmie jeden z moich współpracowników wynosił do domu papier toaletowy, a po 2 zmianie lał wodę z kranu do bańki i też zabierał ją do domu. :P
@Tabassco: a później wychodzi tak że firma się wnerwia na takiego buca, przestaje dostarczać papier i każe samemu się zaopatrywać. Jeden zawinił, tracą wszyscy....
@grucha383: Bzdura, firmy upadają przez to, że nie radzi sobie na wolnym rynku. Za komuny sobie radziła, tylko dlatego, że rachunek ekonomiczny był w tych czasach pojęciem abstrakcyjnym. Mnóstwo jest takich firm, które rzucone na głęboką wodę, ginie, bo jest nierentowna prowadzona przez komunistyczny beton i produkuje komunistyczny szmelc. Błędem solidarnościowców jest to, że wychowali się w komunie i myślą jej kategoriami. Niestety ta zaraza będzie w naszym kraju panoszyć się
A ten przebrzydły Solaris nie dość, że upaść nie chce, nie dość, że produkuje nowoczesne autobusy/trolejbusy (i coraz śmielej tramwaje) to jeszcze bezczelnie próbuje sprzedawać produkty za granicą. Solaris też powinien upaść, żeby pokazać, jak to polski przemysł ma źle przez masonów, żydów, Merkel, UE, komunistów, pederastów i w sumie przez diabła także... no i przez dżenderów.
W pierwszym kwartale tego roku fabryka wyprodukowała siedem autobusów. W produkcji jest kolejnych kilkanaście pojazdów.
@kraviec: Siedem autobusów w 3 miesiące? Jak oni sie chcieli utrzymać przy takiej produkcji i zatrudnieniu 500 osób? Przecież taki autobus to nie jest jakiś Apollo 13.
Ciekawostka: w Autosanie pracował inżynier architekt Zdzisław Beksiński w czasach, gdy jeszcze nie był w stanie utrzymać się ze swojej twórczości. Najpierw w dziale projektowym, a później w malarni plakatów itp. rzeczy.
@mwitbrot: Fakt, że fabryka autobusów miała malarnię plakatów najlepiej świadczy o efektywności gospodarki socjalistycznej. Oczywiście to nie żaden zarzut pod adresem Beksińskiego.
@donmuchito1992: Akurat ta firma miała wyjątkowego pecha, najpierw nic nie robiła w tym kierunku potem zaczęła produkować nowe modele ale zarządcy wzorem Solarisa nie chcieli startować w przetargach na całym świecie więc ich sytuacja się nie poprawiała. Kiedy sytuacja się nie poprawiała podjęli decyzję o ogłoszeniu bankructwa i restrukturyzacji długu tak aby zakład zamiast wywieść w częściach w miarę szybko wznowić produkcję (co już ma miejsce). Zresztą jeśli kogoś bulwersuje niska
Bardzo dobrze - firmy w których rządzi PRL już dawno powinny upaść - każda firma która kieruje się w swojej działalności jakimikolwiek innymi względami niż ekonomiczne nie będzie rentowna. Dlatego ninawidzę urzędasów i państwowych spółek bo zawsze będą marnotrawić nasze pieniądze czy to na dyskietki czy na limuzyny czy na siedziby a ich prezesi nigdy nie zostaną z tego rozliczeni.
Komentarze (61)
najlepsze
p.s
@kraviec: Siedem autobusów w 3 miesiące? Jak oni sie chcieli utrzymać przy takiej produkcji i zatrudnieniu 500 osób? Przecież taki autobus to nie jest jakiś Apollo 13.