@Kartinos: w Kielcach, kolega który na kolei pracuje mówił, że najmłodsza jednostka jest z 1973 no to nie 20 ale 40.... sam nie mogłem w to uwierzyć bo przecież od czasu do czasu jażdża elfy ale to podobno nie są kieleckie.
mamy dobre układy z Japonia, na tyle dobre ze moglibyśmy zaproponować im modernizacje kolei w Polsce z splata rozłożona na raty, po prostu tworzymy wspólna korporacje , która mogła by budować takie koleje w całej europie. Biorąc pod uwagę centralne położenie Polski, to Polska byla by idealnym krajem dla centrum logistycznego takich kolei, z finansowaniem nie bylo by żadnego klopotu. Japończycy maja problem z duża ilością pieniądza, bardzo chętnie zamienili by to
@gobi12: to ze chinczycy kupili kolej od niemcow a nie japonczykow jest spowodowane głownie politycznymi przyczynami. Ja nie mówie by cala infrastrukturę opierać na kolejach magnetycznych, ja mowie by przebudowac kolej w calosci do pewnego standartu, tak trzeba rozlorzyc to na lata, poza tym koszt to bardzo płynne określenie. Np masz w kompie procesor jak jest zbudowany wiadomo od kilkudziesięciu lat, jednak stworzenie go 20 lat temu wiązało by sie gigantycznymi
@mobilisinmobile: Myślę, że jest jest o wiele większe zapotrzebowanie na kolej pasażerską w kierunku Belgi, Holandii i Wielkiej Brytanii niż Rumunii czy Turcji. No i nie mówiąc nawet, że nas nie stać. Niemcy mają potrzebną technologie i wystarczająco gęsto zaludnione obszary, ale koszty budowy i eksploatacji są tak duże, że nie zdecydowano się jak dotąd na budowę komercyjnej linii. To właśnie od Niemców Chińczycy zakupili technologię i stąd linia kolei magnetycznej
konstrukcja linii łączącej Tokio z Nagoją, która w 86 proc. będzie biegła tunelam
Znając Japonię i Japończyków, pewnie żeby zapobiec samobójstwom. Ciekawe swoją drogą co by się stało, gdyby ktoś wbiegł pod pociąg jadący z prędkością 500 km/h.
Czy ktoś wie czy popularnie stosowane lokomotywy z wagonami przedzialowymiaja hamulce odzyskane? Bo tramwaje napewno maja, ale takie pociągi hamujące wydają dźwięk jakby miały zwykle hamulce, choć może energia potrzebna na rozpedzenie składu to mala część energi potrzebnej na przejazd w przypadku odcinków 20-50km
@zibizz1: te nowe mogą mieć. Zauważ, że pociąg jeździ szybciej i w zasadzie jest tak zaprojektowany, żeby tarcie było jak najmniejsze. Przez to lokomotywy są nieraz w cholerę ciężkie.
@Zircon: Czyli twoim zdaniem taka biurokracja jaką mamy obecnie jest normalna? Chciałem tylko pokazać, żeby Polska miała nowoczesne technologię wystarczy naprawdę nie dużo. Zamiast zajmować się budową stadionów, organizacją igrzysk, kupnem pendolino nie przystosowanych na nasze tory, można tę środki spożytkować lepiej i bardzo ułatwić życie ludziom. Tutaj nie chodzi nawet o to czy ktoś ma poglądy prawicowe, czy lewicowe. Chodzi o umiejętne zarządzanie budżetem na który wszyscy płacimy podatki.
@DeNaimad: Nie 15, a 30 mld. 30 mld złotych za 50 km trasy. Jednak są to początkowe wyliczenie, a znając życie to koszty takich inwestycji lubią puchnąć w czasie trwania. Dodatkowo jest to bardzo gęsto zaludniony obszar, więc można liczyć na chętnych do podróżowania taką koleją. W Polsce musiałby zostać połączone dwie duże aglomeracje. Niestety nasze największe miasta są od siebie oddalone o więcej niż 50km. Najbardziej racjonalnym odcinkiem byłoby pewnie
Komentarze (42)
najlepsze
źródło: comment_IWyCi4WHrWxQYnhN6Kl8YkQTSlLbriqj.jpg
PobierzZnając Japonię i Japończyków, pewnie żeby zapobiec samobójstwom. Ciekawe swoją drogą co by się stało, gdyby ktoś wbiegł pod pociąg jadący z prędkością 500 km/h.