Kto odpowie za farsę z Pendolino?
![Kto odpowie za farsę z Pendolino?](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_QcOHySaRQBCs9eUzzoQhTR25iErj8hWT,w300h194.jpg)
Coraz bardziej widać, że decyzja o zakupie ultradrogiego Pendolino może być dla PKP Intercity strzałem w kolano. Za granice zostało przepompowanych mnóstwo pieniędzy, a w zamian będziemy mieli pociągi jeżdżące po 160 km/h
![Jozek-z-bonczy](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Jozek-z-bonczy_jF1bStZ2VW,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 57
Komentarze (57)
najlepsze
Pociąg bez problemów porusza się z prędkością 293 km/h na polskich szynach - przy okazji to rekord Polski (żaden tabor nigdy nie jeździł szybciej) i rekord świata dla pociągów typu Pendolino. Jednak że w ruchu liniowym poruszać się nie może wcale, bo na przeszkodzie stoją procedury - nie ma żadnych przeszkód technicznych dla których ten pociąg nie
odpowiedz: NIKT, nikt nie jest winny.
@ponton: http://www.rynek-kolejowy.pl/52352/wszystkie_afery_pendolino.htm ta.
Pendolino też może taką prędkość uzyskać. Gorzej z homologacją.
Można było to organizować na dwa sposoby:
- budujemy infrastrukturę do 250 -> kupujemy pociągi do 250. Wynik: dalej jeździmy max 160, bo nie mamy czym jechać szybciej. Nazbieramy na pociąg, będziemy jeździć 250.
- kupujemy pociągi do 250 -> zaczynamy budować infrastrukturę do 250.
- Jeśli nie Pendolino (czy inne zagraniczne składy) to co z polskiej oferty?
- Czy polska infrastruktura kolejowa pozwala rozpędzić się do prędkości większej niż160 km/h?
- Gdzie w Polsce producent może rozwinąć taką prędkość aby wykonać homologację pociągu?
- Czy polskie firmy, które eksportują swoje produkty za granicę (na przykład Solaris) powinny być objęte zakazem sprzedaży poza Polskę? Jeśli przykładowo Niemcy wprowadziłyby zakaz kupowania jakichkolwiek produktów z Polski w
Ani PESA ani NEWAG nie mają takiego pociągu. Obydwie firmy dopiero w zeszłym roku rozpoczeły prace nad takim składem. Na dzien dzisiejszy NIKT w Polsce nie produkuje tego typu pociągów.
Te z PESY które pójdą do Rosji, to składy spalinowe, dwa, które będą pociągami inspekcyjnymi., model 611M
Więc zamiast kupować p!@#$%#ino można było za jeden kupić 3 porównywalne pociągi PESY. Np. PESY, gdyż chyba NEWAG też robi podobne składy.
źródło: comment_Ms8qvtBGDVTe3Pt4OvQf7udBauo1r25E.jpg
PobierzNIKT