Jak DHL postępuje z klientami?
Otóż doświadczyłem tego na własnej skórze, postaram się opisać w miarę krótko.
6.03.14 - Tego dnia została do mnie wysłana paczka z Hong Kongu - numer przesyłki 2925377943.
7.03.14 - Przesyłka dotarła do Polski i czeka na odprawę celną. Od tego czasu okazuje się, że DHL nie potrafi skontaktować się z klientem mając jego prawidłowy adres - zabrakło im numeru telefonu, który powinni pobrać od nadawcy.
28.03.14 - W końcu udało mi się skontaktować z DHLem, przyznam, że zwlekałem, ale tylko dlatego, że nie miałem czasu na ciągłe śledzenie poczty.. Wysłałem odpowiednie dokumenty o które mnie poproszono. Dzień lub dwa dni później przyszedł do mnie kurier odebrać upoważnienie, dokładnej daty nie pamiętam.
7.04.14 - Do mojego domu przychodzi kurier z paczką i rachunkiem na 142,80 zł [deklarowana wartość paczki to 99,98 $], już wtedy byłem pewien, że ktoś źle policzył i odmówiłem przyjęcia przesyłki.
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/161vIKPr_Bv5FbwO5rAe9UyeDKoTUCHIfJNwk0TVn,wat600.jpg?author=Frapdeizer&auth=71a177b368d461f8a3bce84688c68375)
Od tego czasu prowadzę "korespondencję" z pracownikami DHL w związku z kosztami, oraz czasem przesyłki.
Okazuje się, iż pracownicy DHL
celowo wprowadzają klientów w błąd, po to by zapłacili dodatkowe koszta -> prowizja DHL 72,80, podana w różnych miejscach z różnymi nazwami [w oficjalnym cenniku widnieje jako prowizja wkładowa - 60 zł], koszta są wyjątkowo dobrze ukryte, w przeciwnym wypadku nie odesłałbym kuriera.
VAT doliczony do przesyłki - nadal
nie dostałem żadnego rachunku od urzędu celnego.
Co do długiego czasu oczekiwania - może go zareklamować tylko osoba, która zamówiła usługę DHL, w moim przypadku jest to sklep internetowy www.lightake.com z którym kontakt jest nieco utrudniony [Chiny]. O tym, że nie mogę składać reklamacji w przypadku wolnej przesyłki dowiedziałem się dopiero 30.04.14!
Starałem się kontaktować z różnymi osobami w firmie, niestety każda odpowiedź jest praktycznie taka sama.
Przez czas korespondencji pisałem już do rzecznika praw konsumenta, ale ze względu na brak odpowiedzi chyba trzeba się u niego stawić osobiście.
Dodam tylko, że lightake też mocno obijał się z przesyłką, i do dnia dzisiejszego czekam już 109 dni [09.05.14].
Przesyłam tutaj całą korespondencję z firmą DHL. W czasie tej korespondencji DHL dzwonił do mnie dwukrotnie, obie rozmowy były nic nie warte, więc można je pominąć.
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/01vIKtl_Bv5FbwO5rAe9UyeDKoTUCHIfJNwk0TVn,wat600.jpg?author=Frapdeizer&auth=71a177b368d461f8a3bce84688c68375)
Piszcie o własnych przypadkach z tą firmą jeśli takowe są. Wystarczy raptem 10 osób do pozwu zbiorowego :]
Komentarze (7)
najlepsze
To nie "Jak DHL postępuje z klientami?" ale jak DHL postąpił z Tobą. Nauczcie się w końcu ludzie, że pojedyńcze przypadki nie są wyznacznikiem ogółu. Jest cała masa ludzi, która wielokrotnie korzystała z usług jakiejś zawsze opisywanej w taki sposób firmy i nigdy nie narzekali. To że z Tobą postąpilie zle, czy nie tak jakbyś oczekiwał to nie oznacza że tak postępują z wszystkimi klientami! Gdybyś zrobił
Naucz się iż zadowoleni klienci nie piszą o tym na sieci, czasem pochwalą DHL przed znajomymi. Za to głos niezadowolonych przeczyta tysiące.
Wybacz ale to nie jest odosobniony przypadek. Sam mam kilku kolegów, którzy już w podobny sposób ucierpieli od DHLa.
Radzę poczytać opinie o firmie przed wypowiedzią.
Komentarz usunięty przez moderatora
1. Radzę dokładnie przeczytać to co napisałem.
2. DHL nie wysłał żadnego rachunku z urzędu