Bo jeśli linii kodu to można napisać 65536 znaków z czego można zrobić grubo ponad 3000 linii kodu. A to naprawdę dużo. Napisałem silnik 3d w Javie, który ma 9000 linii a obsługuje GUI, picking, scenegraph, importowanie modeli obj i inne podobne rzeczy.
Jeśli alokowanej pamięci to chyba się źle rozumiemy. Grafika w ten sposób wygenerowana na GPU to już dziesiątki jeśli nie setki MB.
@lukasz1985m: Ale liczenie ilości znaczków w kodzie źródłowym nie ma kluczowego przełożenia na faktyczny rozmiar pliku wynikowego. Dla komputera nie ma znaczenia czy zapiszemy
int a=0; czy int wartoscZmieniajacaInnaWartoscPrzyUzyciuStalejPobranejOdUzytkownikaPrzyUzyciuKlawiatury=0;
Liczenie ilości linii kodu ma sens w przypadku szeregowych kodoklepaczy którzy robią przez całe życie prawie identyczne programy. Cała magia intr z demosceny polega na kreatywnym wielokrotnym zastosowaniu tego samego kodu, dzikich skokach po pamięci i generowaniu proceduralnym. A tego nie zmierzysz
Wątpię by całość (modele 3D, kolory, ruchy kamery i obiektów, silnik renderujący) zajmowała <= 64 KB. Ściągnąłem, ale nie działa, mam Windows 7 64. wie ktoś jak to uruchomić? Mam nadzieję, że to nie jest tak, że program waży 64 KB, a jedynym jego zadaniem jest wywołanie jednej funkcji z dodatkowej biblioteki ważącej 50 MB.
@itou123: dokladnie. 64kb tylko na procedury generujace obiekty, textury i ich 'scenariusz' (ruchy kamera, zlozenie obrazu itp.). cale wyswietlanie i filtry w zewnetrznych bibliotekach. niestety.
ja wiem czy kamery liczone z funkcji? pewnie zaimportowali 3 polozenia z maxa, a ich interpolacja z obslugi krzywych z jakiejs zewnetrznej biblioteki.
Gdyby wspolczesni programisci (a w zasadzie firmy ktore cisna programistow) wyciskaly 100% ze sprzetu/oprogramowania, to mielibysmy mniej gier ale za to nadal miescilyby sie na CDROMach, zamiast na DVD/BluRay.
@internet3000: po pierwsze - bzdura. Chyba że chciałbyś grać w gry bez wstawek filmowych, bez ścieżek dźwiękowych innych niż generowane przez syntezatory (albo w koszmarnej jakości), bez nagrań dialogów, bez grafiki rastrowej itd., itp. A po drugie - po co? Koszty płyty DVD to grosze, zresztą teraz to wiele ludzi kupuje je tylko w ramach kolekcji, bo prawie wszystkie gry na PC można kupić i ściągnąć z neta.
@xmateox: Tekstury proceduralne są w porządku kiedy chcesz oddać jakaś losowość np. faktura drewna lub marmuru może być losowa. Co innego kiedy chcesz np. tworzyć teksturę jakiegoś pojazdu lub budynku z określoną ścisłą fakturą. Wtedy proceduralność tekstur mija się z celem. Poza tym generowanie tekstur proceduralnych też zajmuje czas - musisz je wygenerować oraz zapamiętać w postaci bitmapy lub obiektu. Nie wykonasz np. operacji przekształcenia czy transformacji tekstury na samym kodzie
Komentarze (179)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Bo jeśli linii kodu to można napisać 65536 znaków z czego można zrobić grubo ponad 3000 linii kodu. A to naprawdę dużo. Napisałem silnik 3d w Javie, który ma 9000 linii a obsługuje GUI, picking, scenegraph, importowanie modeli obj i inne podobne rzeczy.
Jeśli alokowanej pamięci to chyba się źle rozumiemy. Grafika w ten sposób wygenerowana na GPU to już dziesiątki jeśli nie setki MB.
int a=0; czy int wartoscZmieniajacaInnaWartoscPrzyUzyciuStalejPobranejOdUzytkownikaPrzyUzyciuKlawiatury=0;
Liczenie ilości linii kodu ma sens w przypadku szeregowych kodoklepaczy którzy robią przez całe życie prawie identyczne programy. Cała magia intr z demosceny polega na kreatywnym wielokrotnym zastosowaniu tego samego kodu, dzikich skokach po pamięci i generowaniu proceduralnym. A tego nie zmierzysz
ja wiem czy kamery liczone z funkcji? pewnie zaimportowali 3 polozenia z maxa, a ich interpolacja z obslugi krzywych z jakiejs zewnetrznej biblioteki.
ale mimo to intro swietne.
Komentarz usunięty przez moderatora
marcin@linux-q8zy:~/> cat hello.py
print "Hello World!"
marcin@linux-q8zy:~/> stat hello.py
Plik: „hello.py”
rozmiar: 21 bajtów
marcin@linux-q8zy:~/> python hello.py
Hello World!
o ile dobrze pamietam, powinno dzialac na C64 (asembler, 60 bajtow):
LDA #$68
STA $0400
LDA #$65
STA $0401
LDA #$6c
STA $0402
LDA #$6c
STA $0403
LDA #$6f
STA $0404
LDA #$20
STA $0405
LDA #$77
STA $0406
LDA #$6f
STA $0407
LDA #$72
STA $0408
LDA #$6c
STA $0409
LDA #$64
STA $040A
LDA #$21
STA $040B