Silnik bez wałków rozrządu [ENG]
Koenigsegg twierdzi że ma o 30% więcej mocy i momentu obrotowego, i aż do 50% większą oszczędność paliwa. Podstawowy i rozszerzony angielski wymagany
Chaos z- #
- #
- #
- #
- #
- 94
Koenigsegg twierdzi że ma o 30% więcej mocy i momentu obrotowego, i aż do 50% większą oszczędność paliwa. Podstawowy i rozszerzony angielski wymagany
Chaos z
Komentarze (94)
najlepsze
Ale za 5 lat, jak niemieckie dziadki się wyszaleją jazdą do kościoła.
:)
Czyli tak, jak robi VTEC (Honda), MiVEC (Mitsubishi), NEO-VVL (Nissan), I-AVLS (Subaru) czyli przełączanie pomiędzy krzywkami sterującymi zaworami. Innymi słowy nie jest to niewykonalne, ba stosowane od 24 lat :D
Oczywiście to jest dużo prostszy system ograniczony
@Mibars: Tam podkreślali jeszcze jedno, ich sterowanie jest znacznie dokładniejsze - zawory otwierają się szybciej i zamykają szybciej. Nawet dla 9000 rpm mieli szybkie przejścia z pozycji otwarty do zamknięty - w analogowym rozwiązaniu jest gorzej, są odbicia, przejścia są
Jesteś pewien, że to były zawory sterowane pneumatycznie, a nie tylko sprężyny gazowe (co jest standardem w F1 i MotoGP)? Jeśli tak, to proszę o jakiś link, ciekawa informacja.
Od dawna wiadomo że rozrząd ogranicza dzisiejsze silniki spalinowe i firma która zrobi trwały i tani sposób realizowania go bez wałków zdobędzie spora przewagę.
Spora część świata jeździ.