@gophffer: Właśnie na najniższym biegu obciążenie będzie największe - w przypadku wysokich biegów mamy dwie stosunkowo duże zębatki, w przypadku pierwszego biegu mamy dużą i małą.
Załóżmy, że zębatki idealnie do siebie przylegają i mniejsza (od silnika) dostaje całe obciążenie wynikające z zatrzymania silnika. Załóżmy, że moment działający na wałku wejściowym wyniósł X Nm. Tak więc siła działająca na ząb zębatki to X Nm podzielić na połowę średnicy pracującej zębatki.
Rewelacja! Stanął szybciej, niż Samurai po zatkaniu ręką dolotu :)
Jest jednak eine kleine problem: Auto musi mieć gdzieś pod wierzchem wlot powietrza, w dobie dzisiejszych obłożonych plastikiem silników to nie zawsze jest takie oczywiste...
Silnik na filmie chodzi na wolnych obrotach i dalej na ropie, a to zupełnie inna sytuacja niż wkręcony na bardzo wysokie obroty silnik żrący olej przez padniętą turbinę.
Podejrzewam, że takie krótkie pyknięcie dezodorantem w kolektor nic wtedy nie da. Lepiej zdjąć rurę z kolektora i zamknąć dopływ powietrza przykładając gumowy dywanik. Taki rozkręcony silnik tak mocno ciągnie powietrze, że sam przyssa dywanik do otworu kolektora i tym samym zgaśnie.
@white_duck: Jeżeli chcesz mogę nakręcić następny filmik z turbodieslem 1.9 wkręconym na wysokie obroty. Ale wpierw musisz pokazać mi reakcję chemiczną spalania oleju samochodowego bez tlenu (i bez składników niedostępnych w silniku i okolicach).
@white_duck: Tylko problem jest taki, że trudno odciąć dostęp powietrza na szybko - gdyż wymagałoby to np rozkręceniem kolektora dolotowego, co zajęłoby dłużej niż kilkadziesiąt sekund.
@Issac: Dobra, obiecuje że zrobię drugi filmik na 1.9 TDI, jakieś 4k obrotów mu dam. Bez rozkręcania pudła filtra - tylko go wcześniej jedynie zdejmę.
@Mibars: WD-40 5 lat temu zrezygnowało z propanu na rzecz CO2 jako nośnika substancji chemicznych, a więc raczej kicha, bo się nie podpali. Dlaczego kicha pomimo, że WD-40 posiada CO2, czego oczekujemy? Jeżeli spalimy propan to wytworzymy dużo więcej CO2 niż jesteśmy w stanie wypuścić z takiej puszeczki.
Wiem to, bo pamiętam jakich hasłem miałem używać jak sprzedawałem chemię samochodową.
kiedyś zorientowałem się jakieś 3 metry od samochodu (wyłączyłem stacyjkę, wyjąłem kluczyk, zamknąłem auto i zacząłem iść gdy zorientowałem się że coś jest nie tak :D )
@hesar: Miałem dokładnie to samo w skodzie octavii 1,9 TDI. Zablokował się zawór upustowy, turbina dostała całość spalin, przez co sprężarka zaczęła dostarczać więcej powietrza, a ponieważ komputer dostał od sondy lambda informację, że w spalinach jest za dużo tlenu, to zwiększył porcję paliwa, co skutkowało większą ilością spalin, większą ilością powietrza dostarczanego przez sprężarkę.... i taka pętla. A że charakterystyki sprężarki odśrodkowej nie są liniowe (bardziej paraboliczne, dlatego jest
@KtosKtoSamNieWiesz: bo nie miałeś zapiętego biegu, co jest normalne przy holowaniu, jak byś miał zgaszony silnik i jechał na biegu, to wspomaganie by działało, bo nie robi mu różnicy, czy silnik jest napędzany paliwem, czy przez koła.
Komentarze (152)
najlepsze
Geneza pomysłu:
Wasz samochód w turbodieselu z automatyczną skrzynią biegów zaczął w niekontrolowany sposób przyspieszać.
Po
Załóżmy, że zębatki idealnie do siebie przylegają i mniejsza (od silnika) dostaje całe obciążenie wynikające z zatrzymania silnika. Załóżmy, że moment działający na wałku wejściowym wyniósł X Nm. Tak więc siła działająca na ząb zębatki to X Nm podzielić na połowę średnicy pracującej zębatki.
@effu: W 25 sekund osiągasz 100 km/h?:P Co to za model? Powoli już nawet w benzynach turbo staje się standardem.
Ogólnie żółwik straszny ale ekonomiczny bo 4-5l na pusto i 5-5,5 na pełno.
Jest jednak eine kleine problem: Auto musi mieć gdzieś pod wierzchem wlot powietrza, w dobie dzisiejszych obłożonych plastikiem silników to nie zawsze jest takie oczywiste...
zrób ten filmik w dzień, kiedy będę miał pojęcie w co właściwie dmuchnąłeś tym czymś
Podejrzewam, że takie krótkie pyknięcie dezodorantem w kolektor nic wtedy nie da. Lepiej zdjąć rurę z kolektora i zamknąć dopływ powietrza przykładając gumowy dywanik. Taki rozkręcony silnik tak mocno ciągnie powietrze, że sam przyssa dywanik do otworu kolektora i tym samym zgaśnie.
I tak,
@Issac: Dobra, obiecuje że zrobię drugi filmik na 1.9 TDI, jakieś 4k obrotów mu dam. Bez rozkręcania pudła filtra - tylko go wcześniej jedynie zdejmę.
Wiem to, bo pamiętam jakich hasłem miałem używać jak sprzedawałem chemię samochodową.
@KtosKtoSamNieWiesz: Prędzej fajki i zapalniczkę ludzie wożą niż odmrażacz w sprayu.
podobny efekt jak padnie elektrozawór na pompie
kiedyś zorientowałem się jakieś 3 metry od samochodu (wyłączyłem stacyjkę, wyjąłem kluczyk, zamknąłem auto i zacząłem iść gdy zorientowałem się że coś jest nie tak :D )