Elon Musk ujawnia szczegóły projektu Hyperloop
Wizjoner i futurysta, właściciel SpaceX i Tesla Motors - Elon Musk, przedstawia szczegółowy opis projektu zupełnie nowego środka transportu jakim jest Hyperloop. Tekst w języku angielskim przeznaczony jest zarówno dla laików, jak i dla obeznanych z tematem.
Cezetus z- #
- #
- #
- #
- 96
Komentarze (96)
najlepsze
Hyperloop to zamknięta tuba, po której z szybkością przydźwiękową poruszają się zamknięte kapsuły zabierające 28 pasażerów każda. W Hyperloop utrzymywane będzie niskie ciśnienie, które w połączeniu z wytwarzanym przez kapsuly efektem poduszki powietrznej, umożliwie łatwe przemieszczanie pojazdów z powodu znacznie zmniejszonego tarcia. Pierwsza linia ma powstać na trasie Los Angeles - San Francisco i ma kosztować ok. 6 miliardów dolarów. Kapsuły mają odjeżdżać co 2 minuty, a bilet
@ptoki1: bo to są projekty robione dla osiągnięcia celu a nie zaspokajania roszczeń socjalnych nierobów
przymusu pracy tam nie ma
Wpakujemy pociąg w kształcie pocisku do tuby z niskim ciśnieniem i zawiesimy go na poduszce powietrznej, a napędzać to będą silniki liniowe zamontowane co 70 mil. Wszystko to będzie kosztowało ogromne pieniądze ale i tak ma być zajebiście.
Chyba właśnie do drzwi zapukała przyszłość jaką znamy z filmów SF.
Mam nadzieję, że się to uda bo brzmi nieprawdopodobnie.
Komentarz usunięty przez moderatora
SERIO?
Jeśli projekt byłby tak wydajny energetycznie że możnaby go napędzać bateriami słonecznymi, to nie byłoby takiej potrzeby. Bo cena energii jest na tyle niska że nie opłaca się baterii budować.
Zastanawia
Tesla zarobiła 11,2mln netto, przy wzroście przychodów o 83% do 561mln i regularnie spłacają kredyt, czego nie robią inne firmy samochodowe w USA.
Projekt nie jest robione pod żadne publicity, tylko jako alternatywa dla 10 razy droższej propozycji rządowej. to zgadnij, ile się zwracać rządowa wersja.
@ptoki1 to już w ogóle farmazony pieprzy. SpaceX radzi sobie doskonale i ma bardzo dobre wyniki finansowe, Tesla nie nadąża z
Ten projekt to wyraźnie robienie sobie publicity. Przyda się przy realnych projektach.
A wracając do
To co piszesz ma sens. Cała linia zwracać będzie się też z generowanej energii słonecznej i ładowania pojazdów.
Pociąg/metro jeżdżące w kółko z dużą prędkością, bez zatrzymywania. Przy zbliżaniu się do stacji ostatni wagon odczepia się i kieruje na bocznicę-stację, zaś ze stacji startuje wagon który dołącza się na początku głównego składu. Przed kolejną stacją pasażerowie wysiadający przechodzą do ostatniego wagonu.
Co sądzicie?
Pociąg/metro jeżdżące w kółko z dużą prędkością, bez zatrzymywania. Przy zbliżaniu się do stacji ostatni wagon odczepia się i kieruje na bocznicę-stację, zaś ze stacji startuje wagon który dołącza się na początku głównego składu. Przed kolejną stacją pasażerowie wysiadający przechodzą do ostatniego wagonu.
@graf_zero: Na czym polega zysk z tego pomysłu? Straty energetyczne podobne, po odpada tylko rozpędzanie składu, a
Pamiętam że jako dziecko DVD wynalazłem. Że niby dlaczego filmu na płycie CD nie puszczać :D