W Insane / 1sane wydanej w 2001 roku był dosyć dobry model zniszczeń. Można było całe auto pogiąć. Zgnieść ciężarówkę o połowę. Nie grałem w singla, tylko się bawiłem cały czas. Brałem różne samochody, i miałem taką skarpę na jednej mapie. Rozpędzałem się, i próbowałem trafić w drzewo na dole. :)
I już o tym było na wykopie, tylko wtedy nie można było zagrać.
Warto dodać że gra tworzona jest na silniku CryEngine 3 - Twórcy Crysis 2 i Crysis 3, a model zniszczeń jest wewnętrzną implementacją do silnika. Tylko pytanie, skoro to CryEngine który trzepie karty graficzne, dodając do tego trzepiący procesory algorytm powstanie nam prawdopodobnie niezły mikser PeCetów ;p
@JBFC: Była tworzona na silniku CryEngine, ale juz pewien czas temu zmienili na inny, Torque3D jeśli dobrze pamietam. Prawdę mówiąc nawet nie zauważyłem różnicy :)
Ktoś tu zapomina o Need For Speed: Porsche Unleashed, gdzie był model zniszczeń, gdzie trzeba było naprawiać samochody, gdzie uderzenie w ścianę powodowało, że samochód zaczynał skręcać, albo przestawał jeździć :) Piękna gra :)
@aImLeSS: Niestety zniszczenia były dość ograniczone, albo inaczej: Każde kolejne uszkodzenie było co raz slabsze, tzn. łatwo było uszkodzić coś o kilka procent przycierając o barierkę, ale żeby osiągnąć jakiś duży stopień zniszczenia trzeba było czesto nawet kilkukrotnie walnąć coś z pełnej prędkości.
P.S. Zniszczenia i płacenie za naprawy pojawiły się już w NFS4 (High Stakes / Road Challenge)
@enzojabol: Oczywiście że porywająca. Gdyby dano mi coś takiego to nie oderwałbym się od komputera przez kilka dobrych godzin.
Podobnie sporo ludzi myśli np o Powder Toy. Niby nieporywająca ciekawostka a jednak potrafi wciągnąć i sporo osób odpala to raz na jakiś czas żeby się dobrze pobawić.
Gdyby dano mi coś takiego to nie oderwałbym się od komputera przez kilka dobrych godzin.
Dokładnie, takie Rigs of Rods nie ma dużo gorszego modelu zniszczeń (mogę się mylić ale obie gry korzystają z fizyki ciał miękkich) i wracam do niej bardzo często (no dobra, czasem tylko żeby polatać).
Świetnie to wygląda to prawda. Co do EA to raczej NFSy nie potrzebują takiego modelu zniszczeń, wręcz stało by się niegrywalne :) Ale taki porządny symulator to tak. Marzy mi się zwłaszcza dobra gra w klimatach OFF-Road, tak jak dawniejszy Screamer. Bogate trasy po lasach i błockach z dużym realizmem. Grałbym
Mam pomysł: zrobic wersje online, za wybrany samochód składamy depozyt o wartosci danego samochodu realnie (czyli za golfa 3 jakies 2tys zł) i jak rozbijemy samochod w grze - idzie do mechanika, placimy podobnie, jak w realu:) ale by wszyscy grzecznie jezdzili :D
@Siganiv: Nie o to chodzi. W grach EA i podobnych gigantów nie ma takich zniszczeń nie dlatego, że te firmy nie posiadają technologii, tylko dlatego, że licencjodawcy nie pozwalają na implementację realistycznych zniszczeń swoich samochodów. Także, jeśli ktoś chce zrobić coś takiego, jak tu widzieliśmy, musi skazać się na "repliki" :)
@Altar: to pierwsza sprawa, a druga to taka, że niedzielny gracz takiego modelu po prostu nie chce, byłby on dla niego zbyt frustrujący. Masowy odbiorca woli NFS, gdzie czołowy dzwon w ścianę najwyżej zniszczy ci maskę, a ty możesz dalej fruwać na rampach uciekając przed kordonem policji.
Komentarze (131)
najlepsze
I już o tym było na wykopie, tylko wtedy nie można było zagrać.
http://www.wykop.pl/link/1153159/fizyka-cial-miekkich-w-cryengine3/?sR=59586c335a774d4743786378
@thampel5: Przecie to Kacper prowadzi....
P.S. Zniszczenia i płacenie za naprawy pojawiły się już w NFS4 (High Stakes / Road Challenge)
Podobnie sporo ludzi myśli np o Powder Toy. Niby nieporywająca ciekawostka a jednak potrafi wciągnąć i sporo osób odpala to raz na jakiś czas żeby się dobrze pobawić.
Dokładnie, takie Rigs of Rods nie ma dużo gorszego modelu zniszczeń (mogę się mylić ale obie gry korzystają z fizyki ciał miękkich) i wracam do niej bardzo często (no dobra, czasem tylko żeby polatać).
Only download Rigs of Rods from our official website: download.rigsofrods.com
http://www.wykop.pl/link/1566083/niezwykly-silnik-zniszczen-i-fizyki/
http://www.wykop.pl/link/1153159/fizyka-cial-miekkich-w-cryengine3/
więcej nie chce mi się szukać, ale było wiele razy...