Nie hejtujcie tak na polskie drogi z jednego ważnego powodu:
branża motoryzacyjna przeprowadziła w USA rewoulcję w wyniku której została niemal doszczętnie wyniszczona komunikacja miejska (wielokrotnie przejmowano świetnie prosperujące firmy tramwajowe, by wszystkie tramwaje palić i puszczać na drogę obsurne i śmierdzące autobusy, itd. - robiono wszystko, by ludzi zniechęcić do korzystania z publicznego transportu, by potem wymuszać na rządzie przeznaczania milionów na budowy dróg).
czemu w PL występuje dziwne zjawisko zwane podwójną ciągłą, choć pojedyńcza ciągła ma dokładnie taki sam efekt
@simperium: Nie taki sam. Na drodze z dwoma pasami ruchu (po jednym w każdym kierunku) pojedyncza ciągła jest przy krawędzi jezdni, a podwójna między pasami ruchu. Dzięki temu przy ekstremalnie słabej widoczności możesz stwierdzić czy nie jedziesz pod prąd. Chociaż osobiście wolę pojedynczą ciągłą, ale w dwóch kolorach - białym i żółtym.
U Czechów, jak np. kończy się możliwość wyprzedzania, to na jezdni pojawia się co jakiś czas strzałka w lewo
chyba w prawo... tam jest ruch prawostronny, więc kończąc wyprzedzanie musisz zjechać na prawą stronę jezdni (-;
Nie wspominając o tym, że wciąż nie wiem, czemu w PL występuje dziwne zjawisko zwane podwójną ciągłą, choć pojedyńcza ciągła ma dokładnie taki sam efekt
Pojedyńcza ciągła rozdziela pasy w jednym kierunku jazdy
Komentarze (83)
najlepsze
branża motoryzacyjna przeprowadziła w USA rewoulcję w wyniku której została niemal doszczętnie wyniszczona komunikacja miejska (wielokrotnie przejmowano świetnie prosperujące firmy tramwajowe, by wszystkie tramwaje palić i puszczać na drogę obsurne i śmierdzące autobusy, itd. - robiono wszystko, by ludzi zniechęcić do korzystania z publicznego transportu, by potem wymuszać na rządzie przeznaczania milionów na budowy dróg).
Jest jeszcze jedna kwestia: wróciłem z Czech
@simperium: Nie taki sam. Na drodze z dwoma pasami ruchu (po jednym w każdym kierunku) pojedyncza ciągła jest przy krawędzi jezdni, a podwójna między pasami ruchu. Dzięki temu przy ekstremalnie słabej widoczności możesz stwierdzić czy nie jedziesz pod prąd. Chociaż osobiście wolę pojedynczą ciągłą, ale w dwóch kolorach - białym i żółtym.
chyba w prawo... tam jest ruch prawostronny, więc kończąc wyprzedzanie musisz zjechać na prawą stronę jezdni (-;
Pojedyńcza ciągła rozdziela pasy w jednym kierunku jazdy
Podwójna