Dobrowolne: ppłk John Stapp w 1954 r. doznał przeciążenia 46,2 g w saniach rakietowych[1]. W wyniku tego eksperymentu popękały mu naczynia krwionośne w gałce ocznej (okresowa utrata wzroku, który J. Stapp odzyskał – szczęśliwie siatkówki w oczach nie były uszkodzone).
Mimowolne: kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 g w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości
On po prostu napina mięśnie brzucha by zatrzymać spływanie krwi do kończyn dolnych. Poza tym ma specjalne pneumatyczne spodnie które ściskają mu nogi. Do 9G muszą być przystosowani piloci wszystkich F-16.
latałem na szybowcach podstawy akrobacji (4-5g) i powiem wam że już takie przeciążenie na początku miażdży i człowiek strasznie się spina (głównie uda i brzuch), po pewnym czasie można trochę przywyknąć, ale ci co ćwiczą akrobację i dochodzą do 8-10g to przypłacają to zdrowiem i nie ma na to mocnych (chociaż kobiety trochę lepiej znoszą przeciążenia).
Kobiety lepiej znoszą przeciążenia? A to niespodzianka. Z tego co pamiętam, nie od dziś wiadomo, że najlepiej przeciążenia znoszą niezbyt wysocy, krępi mężczyźni po 30-tce.
Komentarze (55)
najlepsze
Największe przeciążenia przeżyte przez człowieka:
Dobrowolne: ppłk John Stapp w 1954 r. doznał przeciążenia 46,2 g w saniach rakietowych[1]. W wyniku tego eksperymentu popękały mu naczynia krwionośne w gałce ocznej (okresowa utrata wzroku, który J. Stapp odzyskał – szczęśliwie siatkówki w oczach nie były uszkodzone).
Mimowolne: kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 g w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości
* 2,9 g – podczas kichania
Kobiety nie robią tak często kupy jak mężczyźni- mniejsze zmęczenie materiału.
http://iv.pl/images/32jfgwvwg2jj9q1d6in.jpg