ABC kartingu dla amatorów: rodzaje gokartów, tory w Polsce, technika jazdy
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_Gp03tqfRcebrcxXIGsJGGZNBCet0fbyl,w300h194.jpg)
Karting to nie tylko sposób na zabawę z przyjaciółmi jak choćby gra w kręgle, ale też przedszkole sportu motorowego. Oto, co każdy amator jazdy gokartami, wiedzieć powinien.
- #
- #
- #
- #
- #
- 75
Komentarze (75)
najlepsze
W moim mieście są ceny 30 zł/10 minut. Czyli dochód dzienny z jednego gokarta to może być koło 2000 zł dziennie... Naprawdę koszty własne są tak duże?
Kiedyś rozmawiałem z obsługą toru i podobno w takim gokarcie wymienia się sprzęgło co paręnaście dni. Do tego sporo benzyny (16zł na godzinę jazdy), opony, człowiek do prostowania ram i serwisu. Jak sobie to wszystko podliczysz, to nie wygląda już tak ciekawie. No i cena kartów, +10kzł za sztukę.
Można też jednorazowo wystartować w eventach typu podlinkowany przeze mnie Puchar w Siedlcach - bywa że koszt tam wynosi nawet 40 zł za całą eliminację!
Chętnie odpowiem na pytania dotyczące obsługi / serwisowania / kosztów itp, przy tego typu rozrywce.
Krótko o mnie
Pracuje raczej na rekreacyjnym torze. Jest to praca dodatkowa, hobbistyczna. Dostaje 15 PLN/h netto przy pracy dla kilentów indywidualnych.
Niezależnie od dnia, weekend czy dzień powszedni. Często zdarza się prować w święta, Boże Ciało, 1-3 maja. Wszystkie niedziele.
Umowa zlecenie.
2. czemu nie jest otwarty codziennie?
3. czy jeździcie w deszczowe dni? Kiedyś tak jeździłem w Bułgarii, ale na slickach bardzo trzeba było uważać, ale zabawa była przednia.
4. odcinacie obroty przy większych prędkościach? Strasznie mnie to irytuje.
@t3rmi:
1. Tor jest zbudowany przez "nas". Ma około 250 m2. Asfalt pierwsza klasa. Teren wokół toru to ośrodek wypoczynkowy,
Nigdy nie zdarzył się żaden poważniejszy wypadek. Najczęściej zdarzają się oparzenia od tłumików, ale wynikają one z nieprzestrzegania regulaminu,
a osoby poszkodowane to zazwyczaj "cwaniaczki - wszystko wiem lepiej". Raz byłem świadkiem, gdy 16 letni chłopak z prędkością około 50 km/h przydzwonił
w opony. (Tor obudowany jest oponami, za oponami metalowa barierka) - gokart jedynie lekko podszkoczył do góry na kilka cm.
Nie chce
http://en.wikipedia.org/wiki/Superkart
A z wesołym miasteczkiem mam tak samo, każda karuzela kończy się rzyganiem więc jedyna atrakcja to wata cukrowa.
Komentarz usunięty przez moderatora
Jeśli mówić o kartach halowych, to tory są przeważnie płaskie, karty są niskie i szerokie, więc naprawdę dobrze trzymają się ziemi. Wywrócenie na bok jest chyba zupełnie niemożliwe. Zdarzają się podskoki kół na kilka centymetrów, ale to nie zagraża bezpieczeństwu, a wyższy podskok jest rzadki. Oczywiście nawet takie halowe karty rozpędzają się do dużych prędkości i gdyby będąc w pełni rozpędzonym uderzyć pod kątem prostym w bandę lub w stojący
A ponieważ parametry pojazdów zbliżone, to przez 90% czasu wyścigu kierowcy jeżdżą w dokładnie tej samej kolejności.
Pierwsze primo:
Mieć dużo kasy...
BTW. Przy cenach 30zl/10min znacznie tansza jest zabawa w KJS, a i frajda zdecydowanie większa.
Czy w takim KJS problemem się nie stają uszkodzenia samochodu? Do tego benzyny też pewnie trochę schodzi.
Pewnie dlatego, że to Prezes ;-)
Byliśmy kiedyś na imprezie firmowej właśnie na go-kartach wraz z Prezesem firmy
Prezes waży minimum 130 kg, ledwo tyłek wcisnął do w ten fotelik a był w pierwszej trójce :]