Ekrany dźwiękochłonne - straty i oszczędności liczone w miliardach
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_prLwJgoEVfsJuiLtlJSQJ8PEBvKsB4hm,w300h194.jpg)
Autostrady w Polsce kojarzą się nie tylko z żółwim tempem budowy, ale przez wyśrubowane normy hałasu również z ciągnącymi się kilometrami tunelami z ekranów dźwiękochłonnych.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Autokult-Blog_MkmzymdBox,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 34
Komentarze (34)
najlepsze
Co za bzdura. Rozumiem, że kiedyś w Polsce nie budowano dróg i Polacy szybko o tym nie zapomną, bo zakompleksienie i uciśnienie to nasze główne narodowe cechy, ale w ostatnich trzech latach jesteśmy w światowej czołówce, jeśli chodzi o szybkość budowy dróg szybkiego ruchu w skali światowej
http://www.euroinfrastructure.eu/infrastruktura/fragment-autostrady-a2-to-wciaz-plac-budowy/
@Fenxo: Mamy obecnie najwyższe standardem drogi szybkiego ruchu w skali świata, a to musi kosztować. Poza
PS Używaj opcji "odpowiedz"
@t3rmos: To jest różnica?
które zazwyczaj nie spełniają swojej funkcji ponieważ zwierzęta zwyczajnie nie używają ich.
Należy też pamiętać, że Bel to jednostka miary wielkości ilorazowych, i że różnica 5dB to na prawdę sporo
Stan na kwiecień 2012. Porównanie uproszczone, ale jak najbardziej oddaje sens..
Dzień/noc [dB]
Niemcy 60/(55 - 40)
Austria 60/50
Dania 60/50
Estonia 60/55 i chcą zmniejszyć do 55/45
Finlandia 58/51 a dla nowych inwestycji 58/46
Grecja 50
Węgry 63/55
Polska od 2007r 65/55
Polska od 09.2012 - 68/60.
Nie twierdzę, że z ekranami nie ma problemów, bo są
Polska od 09.2012 - 68/60.
Rozporządzenie weszło w życie 23 października 2012 r. (link)
Twój drugi błąd to przytoczenie danych dla Polski odnoszących się do terenów w