To chyba koledzy komentatorzy niewiele wiedzą o budowie dróg. Raz, że w Polsce buduje się autostrady betonowe patrz: A4 Wrocław-Legnica-Zgorzelec, A18, S8 itd. Problem polega na tym, że nie wszędzie jest wystarczająca ilośc kruszywa. Na Dolnym Śląsku można budować drogi betonowe bo jest to zagłębie kruszyw łamanych, ale w innych rejonach kraju transport kruszyw byłby nieopłacalny. O jakie ilości chodzi? Na budowę A8 - obwodnicy Wrocławia o długości 34 km DZIENNIE przyjeżdżało
@jakub512: Taa.. niemcy nie budują wcale lepszych dróg niż my. Z resztą nasze drogi budują niemcy :) Po prostu oni swoje autostrady non stop remontują, ile razy jadę przez niemcy to remonty ciągną się kilometrami. Poza tym np. nasza A4 Wrocław-Opole ma już 12 lat i nie wymaga praktycznie żadnych remontów - dosłownie kosmetyka. Więc nie wierz w telewizyjne bzdury o naszych drogach, wsiądź w auto przejedź się autostradami w
@jakub512: taaa minimanie cieplejszy :P. Kiedyś u mnie w firmie na jakieś imprezie był niemiec, który pochodził z południa niemiec i oświadczył, że u nich zima stulecia to min -10stopni :) a wówcza u nas było w dzień -20 w dzień :) więc miał co opowiadać rodzinie
Podoba mi się ten lektor. Mówi dokładnie, wyraźnie i, przede wszystkim, powoli, a nie zasuwa jak to teraz jest w modzie, że nie zdąże pomyśleć co poprzednie słowo znaczyło, a już dwa kolejne usłyszałem.
@mechagodzilla: kolego koszt budowy jest wyższy, niż w przypadku tradycyjnej warstwowej drogi. Prywatny inwestor jak do świecka A2 chciał tak robić, poszli tą metodą jedynie kilka odcinków i spasowali.
Tam budują drogi betonowe, które są mniej podatne na uszkodzenia i różne warunki atmosferyczne, u nas dalej robi się asfalt. Pewnie dlatego, aby po skończeniu budowy drogi, mogła wejść od razu ekipa remontowa i zacząć łatać dziury :)
@buddookan: Takie betonowe drogi, które "powodują" parkinsona, a które znamy z Polski, to pozostałość po IIWŚ, gdy Niemcy w ekspresowym tempie lali beton na drogi w 10-metrowym szalunku.
Tylko że ich autostrada u nas by nie spełniała żadnych norm czy przepisów jakich muszą się trzymać projektanci/budowniczowie polskich autostrad, chociażby normy hałasu, ogrodzenia przeciw zwierzętom, przejścia i przepusty dla zwierząt, normy ekologiczne, konsultacje społeczne i wywłaszczenia, itp itd. Dlatego też u nas jest dużo drożej i trudniej
@notdot: To prawda, w tamtych czasach nikt się takimi sprawami nie przejmował. Dzisiaj więcej kosztuje wykup działek i redukcja oddziaływania na środowisko niż sama budowa.
Poza tym wielu chyba nie docenia dróg, jakie buduje się teraz w Polsce. Nasze ekspresówki (nie mówiąc o autostradach) często mają o wiele wyższy standard niż autostrady na zachodzie europy, nie mówiąc już o USA. Wielu cudzoziemców jadąc polską "s-ką" myśli, że jedzie autostradą.
Co uderzyło mnie w filmie, to początek - wspomniany jest ogrom pracy, maszyn oraz materiałów - bez zająknięcia o kosztach - pewnie nikt tam na to nie zwracał uwagi ;)
Komentarze (41)
najlepsze
Poza tym wielu chyba nie docenia dróg, jakie buduje się teraz w Polsce. Nasze ekspresówki (nie mówiąc o autostradach) często mają o wiele wyższy standard niż autostrady na zachodzie europy, nie mówiąc już o USA. Wielu cudzoziemców jadąc polską "s-ką" myśli, że jedzie autostradą.
Poza
P.S.
U nas w tym czasie furmanki