1. Auto Express / Auto Bild / Auto Świat - to najbardziej sprzedane motoryzacyjne szmatławce dostępne na rynku. Najgorsze jest to, że ich "artykuły sponsorowane" nie są oznaczone.
2. Tylko ciul musi mieć test wideo zimówek i letnich by zauważyć między nimi różnicę.
3. Dlaczego branża oponiarska tak mocno boi się popularnych niegdyś opon wielosezonowych? Dla takich niech zrobią test, to wtedy będzie ciekawie.
@jurii: w sumie i tak jest ich na szczęście niewielu. Z badań CBOS wynika, że aż 95% kierowców zmienia opony na zimę, więc nie wiem o co te lamenty powyżej: http://prawo.rp.pl/artykul/919502.html
okej okej ale nie potrzeba było aż tak naciągać ten sponsorowany "test" np. kiedy przy skręconych kołach czerwony wcisnął gaz do deski, żeby sprowokować maksymalną podsterowność
Cały test z dupy wzięty gościu w czerwonym nawet nie hamował a przy skręci pedał-podłoga a potem podsterowność i leci prosto ehh te "sponsorowane" testy. zakop
To, że zimówki zimą sprawują się lepiej niż letnie jest chyba oczywiste i nikt (mam nadzieję) nie miał wątpliwości.
Trudniejszą kwestią jest jak wybrać opony spośród tych zimowych, czy naprawdę warto płacić 450 za oponę z Bridgestone czy może wystarczy kupiona w Biedronce Dębica za 180.
@sosna119: Zjeździłem 4 komplety dębicy (do fiata uno / seicento nie ma sensu więcej pakować) ale do lepszego, mocniejszego auta bym ich w życiu nie założył.
@sfx-pl: Zgadzam się z tobą, że większość zimy i tak się jeździ po czarnym, ale faktem oczywistym jest, że guma użyta do wyprodukowania zimówki jest bardziej miękka, co daje jednak przewagę nad letnimi. Zimą letnia opona jest twarda jak kamień, co powoduje że ślizga się bardziej. Tu działa fizyka i tego nie przeskoczysz. Innym faktem jest to, że od głupiego gadania w TV, jakie to zimówki są bezpieczne, ludziom wydaje się,
@sfx-pl: to juz chyba zalezy od osoby co sie komu oplaca. Ja mimo, ze mieszkam w Warszawie nie wyobrazam sobie jazdy w zime na letnich oponach. Bywaly sytuacje w zime jak nawalilo mase sniegu, ze ledwo zimowki dawaly rade, a jak byl mial letnie to co? Tylko taxi
Opona "zimowa" to tak naprawdę opona śniegowa. Jak często jeździcie po śniegu? Polecam porównać sobie wydajność tych opon na asfalcie i przede wszystkim mokrym asfalcie.
@SultanKosmitow: po białym śniegu może i nie tak często, ale w zimę występuje błoto pośniegowe. I to zdecydowanie częściej jedziemy po nim niż po czarnym, mokrym asfalcie :) Opona zimowa to również opona odporna na niskie temperatury - wystarczy w garażu dotknąć po nocy oponę zimową jak i letnią, to właśnie zimowa jest "gumowa" w dotyku :)
@SultanKosmitow: W większych miastach, zimą, auta może i wcale nie mają styczności ze śniegiem - ale ja np. nieraz muszę jechać o 5 rano do pracy przez totalne zadupia, gdzie droga jest nieodgarnięta, a po nocnych opadach śniegu ja jestem pierwszą osobą, która jedzie tą drogą. Na lato mam opony ze sportowym bieżnikiem i doskonale wiem, co było po październikowym zaskoczeniu opadami śniegu, trakcja prawie zerowa. Na zimówkach zupełnie inna jazda,
Kiedyś na polibudzie miałem przedmiot z profesorem który właśnie prowadził badania nad gumą, też dla branży samochodowej. Opowiedział taką ciekawostkę o której nikt nigdy wcześniej mi nie wspomniał, opona zimowa to odpowiedni bieżnik i guma, która jest dalej miękka w niskich temperaturach. Swoją miękkość w dużej mierze zawdzięcza jakiemuś składnikowi, który z czasem się ulatnia. Dlatego kupując opony zimowe trzeba zwrócić uwagę na datę produkcji, odradzał kupowania opon które leżały parę lat
Komentarze (187)
najlepsze
2. Tylko ciul musi mieć test wideo zimówek i letnich by zauważyć między nimi różnicę.
3. Dlaczego branża oponiarska tak mocno boi się popularnych niegdyś opon wielosezonowych? Dla takich niech zrobią test, to wtedy będzie ciekawie.
Trudniejszą kwestią jest jak wybrać opony spośród tych zimowych, czy naprawdę warto płacić 450 za oponę z Bridgestone czy może wystarczy kupiona w Biedronce Dębica za 180.