Jak poradzić sobie z założeniem Kickstartera na naszym przykładzie
W raz z zespołem Black Eye Games tworzę grę komputerową, która ma łączyć zalety gry MMO oraz klasycznej gry RPG. Produkcja zatytułowana Gloria Victis, jest osadzona w ponurym świecie silnie inspirowanym średniowiecznymi realiami. Nasz zespół jest w trakcie zbiórki pieniędzy na projekt. Na uwagę zasługuje fakt, iż Gloria Victis jest drugim polskim projektem gry, który wystartował na platformie kickstarter!
Chwalicie się, że w waszej grupie pracują ludzie od Wiedźmina i "po epizodzie przy Neverwinterze". Chciałbym zapytać o nazwiskach tych osób. I jakie funkcje pełnili przy tych dwóch grach.
Pytam, bo rozważam rzucenie wam sporej kwoty. Ale trochę odstręcza mnie to hasło "mamy sporo weteranów" powtarzane co chwila. Ale nigdzie nie podaliście żadnych nazwisk, nie wykorzystujecie ich jako twarzy promocji. Jak to działa, doskonale wiemy na przykładzie Briana Fargo i ludzi robiących
Nie przewidujemy żadnych wersji na konsole lub urządzenia przenośne. Spowodowane jest to złożonością modeli, shaderów, sterowaniem i m.in. wielkością samej gry.
Mikropłatności, ale nie pay2win to o ile dobrze rozumiem jakieś dodatki w stylu kozacki piuropusz na czubku hełmu, emblemat na tarczy czy bardziej błyszcząca zbroja itp. Generalnie "kastomizacja" postaci a może i domku/zamku - czy tak? :)
Zgodnie z moją wiedzą na temat produkcji i kosztów odpalenia MMO 60k funtów to niezwykle mało (wg. mnie kwota nierealnie niska). Stąd następujące pytania:
1. Czy poza Kickstarterem liczycie na/poszukujecie/macie dodatkowych sponsorów?
2. W najlepszym mozliwym scenariuszu wydażeń, przewidujecie, że do ilu graczy będziecie w stanie obsłużyć (chodzi mi o przewidywaną pojemność serwerów) w okresie pierwszych 6 miesięcy od odpalania usługi.
3. Gdybyś mógł porównać skalę świata jaki będzie dostępny po premierze
1) Skad czerpaliscie wiedze o ubiorze i zbroi sredniowiecznej? Opowiadania Jędrka, chybil trafil czy google?
2) Bedzie wsparcie dla modów? Lub customizacji gry na wlasnym serwerze (czytaj piracenie serwera).
3) Uczcie sie na bledach innych, nie warto robic gry z szybkim end game, przyklad diablo 3, po wprowadzeniu poziomow mistrzowskich gracze odzyskali wiare w farmienie i spedzali wiecej godzin na graniu. Wezcie pod uwage, ze ludzie grajacy 1h dziennie chca widziec postep
Pisanie, że GV nie ma nic wspólnego z EF to cóż... Pisanie prawdy. Ale bez EF nie było by ani GV ani Teamu, który teraz próbuje dość ambitnie z tego co widzę pracować. Życzę szczęścia.
1. Wspierają oni zazwyczaj też inne projekty, więc tutaj nie chodzi jedynie o naszą grę a o idee croudfoundingu.
2. Specjalne ubrania, zwiększenie maksymalnej ilości noszonego złota, dodatkowe sloty w inventory, resety atutów/statystyk i wiele innych. Wystrzegamy się pay2win, ale wiadomo, że każdy tak powie ;) Jeżeli będziemy mieli wybór sprzedać bonus do expa lub splajtować zapewne z ciężkim sercem wybierzemy to pierwsze.
@wietrzyk: Czyli jak wyjadę poza miasto to mam się czuć niebezpiecznie? Bo na mnie zaraz ktoś się rzuci? Mam nadzieję, że będzie ktoś do role-playu, bo uwielbiam taką grę, dopiero wtedy zanurzam się w świat gry. Jak będzie wyglądać śmierć postaci?
Jak to jest z tą licencją na Unity? Jeszcze niedawno w wywiadach twierdziliście, że firma zajmująca się Unity wie co robicie, macie licencję i zezwolenie, bo dajecie im dodatkową promocję tego silnika. Teraz w odpowiedziach powyżej napisaliście, że pieniądze z Kickstartera w części pójdą na zakup licencji.
@Head5hot: oczywiście, że nie jest łatwo bo producent konsoli musi dopuścić taką grę ale jeśli gra zainteresuje np Micrpsoft czy Sony to oni nawet dają kasę na rozwój projektu. Ale to trzeba próbować bo MS czy Sony samo nie zawita do dev;ów....
@Singularity00: Przypuszczam że devowie GV też są tego świadomi... Chociaż masz trochę racji, na konsolach raczej mmo nie uświadczysz i jest pewna nisza do wypełnienia, tylko pewnie nie tak łatwo dostać się na konsole z poziomu małego, hobbystycznego studia. Trzeba się raczej cieszyć z tego, że będzie wsparcie dla wszystkich systemów pecetowych, co już jest wyróżniające na tle większości gier.
@nasedo: Nie rozumiem pytania, bo żebranie to proszenie o dobrowolne wsparcie materialne za najczęściej zwykłe dziękuje. Projekty na Kickstarterze oraz innych podobnych portalach działają na zupełnie innej zasadzie. Za dobrowolną wpłatę oferujemy produkty lub usługi. Im większa wpłata tym najczęściej większa ilość fantów w zamian.
Uważam, że jest nie w porządku gdy wielkie firmy mające sporo kasy startują na tego typu portalach. Wydaje mi się, że tego typu strony powstały, aby
Komentarze (169)
najlepsze
Pytam, bo rozważam rzucenie wam sporej kwoty. Ale trochę odstręcza mnie to hasło "mamy sporo weteranów" powtarzane co chwila. Ale nigdzie nie podaliście żadnych nazwisk, nie wykorzystujecie ich jako twarzy promocji. Jak to działa, doskonale wiemy na przykładzie Briana Fargo i ludzi robiących
Bartłomiej Galas - oficjany polski server NWN2. Galeria zasłuzonych OPS, twórca świata do dodtku platynowa kolekcja wydanego przez CDP
Tomasz Ochalik - grafik 2D pracujący przy Wiedźminie 1
Nie przewidujemy żadnych wersji na konsole lub urządzenia przenośne. Spowodowane jest to złożonością modeli, shaderów, sterowaniem i m.in. wielkością samej gry.
2. Rozumiem ze bedzie jakis skill cap i nie bedzie mozliwosci zrobienia wojownika i craftera na jednej postaci?
3. Ile postaci bedzie mozliwych do zalozenia na jednym koncie?
4. jak bedzie wygladal open pvp? Czy bedzie full loot?
5. W sumie co gra bedzie miala do zaoferowania nie crafterowi?
6. Czy bedzie system bamku lokalnego?
7. Czy przedmioty beda sie
http://www.gloriavictisgame.com/
W jakich programach odbywa się edycja?
Opóźnianie rozwoju projektu przez jedynego programistę i brak sensownej alternatywy dla zaistniałej sytuacji doprowadziła do przejścia na Unity.
1. Czy poza Kickstarterem liczycie na/poszukujecie/macie dodatkowych sponsorów?
2. W najlepszym mozliwym scenariuszu wydażeń, przewidujecie, że do ilu graczy będziecie w stanie obsłużyć (chodzi mi o przewidywaną pojemność serwerów) w okresie pierwszych 6 miesięcy od odpalania usługi.
3. Gdybyś mógł porównać skalę świata jaki będzie dostępny po premierze
2) Bedzie wsparcie dla modów? Lub customizacji gry na wlasnym serwerze (czytaj piracenie serwera).
3) Uczcie sie na bledach innych, nie warto robic gry z szybkim end game, przyklad diablo 3, po wprowadzeniu poziomow mistrzowskich gracze odzyskali wiare w farmienie i spedzali wiecej godzin na graniu. Wezcie pod uwage, ze ludzie grajacy 1h dziennie chca widziec postep
1. Opowiadanie Jędrka, google i przede wszystkim dzięki TSF - Toruńskiej Szkole Fechtunku.
2. Nie będzie takiej możliwości.
3. Z pewnością będziemy starać się z balansować każdy aspekt gry. Nie będziemy obojętni na głosy graczy. Gra jest tworzona przez graczy dla graczy!
Czym będzie się wyróżniać GV?
Gloria wyróżnia się przede wszystkim:
- Wielowątkowymi zadaniami
- Brakiem klas i profesji
- Sam zdecydujesz jak potoczy się Twoja historia.
- minimum magii, maksimum zręczności gracza
Fabuła Glorii jest dla dojrzałych graczy którzy lubią zanurzyć się w świecie gry oraz w pełni uczestniczyć w jej brutalnych wydarzeniach.
Komentarz usunięty przez moderatora
@wietrzyk: Chciałbym takiej walki w Glorii Victis :p
2. Jaki macie pomysł na monetyzację? Jeśli nie pay to win + system free to play, to na czym chcecie zarobić?
1. Wspierają oni zazwyczaj też inne projekty, więc tutaj nie chodzi jedynie o naszą grę a o idee croudfoundingu.
2. Specjalne ubrania, zwiększenie maksymalnej ilości noszonego złota, dodatkowe sloty w inventory, resety atutów/statystyk i wiele innych. Wystrzegamy się pay2win, ale wiadomo, że każdy tak powie ;) Jeżeli będziemy mieli wybór sprzedać bonus do expa lub splajtować zapewne z ciężkim sercem wybierzemy to pierwsze.
@NeXIcE:
Ponieważ team cały czas się rozwija, i dochodzą kolejne osoby. To chyba logiczne prawda? ;)
Komentarz usunięty przez moderatora
Mój błąd, zauważyłem go kiedy już nie mogłem edytować treści.
Uważam, że jest nie w porządku gdy wielkie firmy mające sporo kasy startują na tego typu portalach. Wydaje mi się, że tego typu strony powstały, aby