Jak poradzić sobie z założeniem Kickstartera na naszym przykładzie
W raz z zespołem Black Eye Games tworzę grę komputerową, która ma łączyć zalety gry MMO oraz klasycznej gry RPG. Produkcja zatytułowana Gloria Victis, jest osadzona w ponurym świecie silnie inspirowanym średniowiecznymi realiami. Nasz zespół jest w trakcie zbiórki pieniędzy na projekt. Na uwagę zasługuje fakt, iż Gloria Victis jest drugim polskim projektem gry, który wystartował na platformie kickstarter!
@Dorogon: To co wymieniłeś jest to ogólny setting, Wszystko co było przygotowane do EFa z fabuły zostało wymienione po bezprawnym udostępnieniu przez byłego lidera dokumentów.
@GGrindzior: Wymóg nowego Kickstartera z UK, niestety bardzo bolesny bo okazuje sę, że projekty które startują z UK mogą być opłacane tylko za pomocą niektórych kart. Amazon (który działa normalnie przy projektach z US), Paypal i część kart nie jest obsługiwana, więc odpada taka część ludzi chętnych do pomocy, że aż witki opadają.
@Shaki: Tak, jak najbardziej. Powiem szczerze, w dzisiejszych czasów próba wybicia się z niszowym MMO bez domków to przysłowiowa strzała w kolano. Domy będą jedynak instancjonowane, ponieważ stawiamy na bardzo zaawansowany level design. Nieinstancjonowane domy można jednak zakupić na naszym Kicku, znajdą się one na głównej mapie, w wybranym przez gracza miejscu i razem z kupującym ustalimy, jakie konkretnie modele chciałby żeby się w nim znalazły. Dom ten znajdzie się na każdym serwerze i tylko wybrane konto będzie mogło otwierać i zamykać jego drzwi dla innych graczy, ot taka gratka, bo na czymś trzeba zarobić ;)
Co do utrzymania graczy, chcemy stworzyć sporne tereny, na których będą toczyły się ciągłe walki. Oczywiście będą one najbardziej urodzajne we wszystkie rodzaje surowców.
Gildie dzielą się na klasyczne i craftingowe, te klasyczne będą mogły budować podstawowe budynki do craftingu i mury którymi je obronią, a craftingowe będą skupiały się oczywiście głównie na najbardziej zaawansowanych budynkach do craftingu. Rozpisałbym to duużo dłużej ale obawiam się, że nie starczy mi
@szymon_jude: Każdy wyjazd na konferencje jak Zjazd Twórców Gier, Festiwal Gier Digital Dragons, Game Day jest opłacany z własnej prywatnej kieszeni. Do tego dochodzi reklama gry, drukowanie ulotek, banerów. Ciężko jest to podać prosto z głowy, ale nie są to małe pieniądze.
Sledze Wasz projekt od około miesiąca, gdy dodaliście post o systemie craftingu powiedziałem sobie - muszę w to zagrać ! macie moje 12$.
Mam kilka pytań:
1. System non-target w MMO to totalna nowość, jak zamierzacie poradzić sobie z lagami ? ponieważ nie oszukujmy się wymaga to o wiele większej ilości danych do przesyłu niż point + attack. Takie gry jak Mount&Blade czy War Of Roses czasami cierpią na lagi przy 32 graczy... jak zamierzacie ogarnąć kwestie oblężenia zamku w której będzie brać udział często i kilkaset osób ?
1. Będzie system load balancerów który będzie odporwadzał graczy do najbliższych serwerów, oprócz tego ograniczamy ilość przesyłanych pakietów do minimum. Dużą rolę odegrają dobre serwery i łącze użytkownika.
@noiprox: Gry które wymieniłeś miały premierę stosunkowo niedawno (biorąc pod uwagę wiek gier typu MMO) lub dopiero będą ją miały więc nie rozumiem tego "ahahaha".
@keneth_: Graliśmy w Age of Conan, Lotro, WoW, NFS Online i wiele innych produkcji mniej lub bardziej rozreklamowanych. Wurm Online jest dobrym przykładem niszowego MMO
EVE nie jest symulatorem statkow kosmicznych. EVE to mocno nastawione na pvp mmo, z wolnym rynkiem gdzie 99% itemow w grze jest produkowane przez graczy. Polityka, przejmowaniem terenu, polityką, zdradami i mnóstwem epickich rzeczy.
Błąd w ostatnim punkcie Features – powinno być its, a nie it's ;)
Co do samej gry, to nastawiacie się raczej na role-playing ze strony graczy czy bezmyślne chodzenie na mordowanie potworków? I fabuła ma być sztywna czy też będzie istnieć coś w stylu instytucji Mistrzów Gry, którzy mogliby opowiadać swoje historie?
Zdecydowanie role-playing, w ogóle mamy zamiar tworzyć serwery dedykowane dla dwóch typów graczy, "klasycznych" i tych którzy chcą pobawić się w role-playing.
Fabuła jest określana skryptami, jednak część zadań opiera się na dynamicznych zmianach świata, i takie mogą także zostać aktywowane przez GMów.
Komentarze (169)
najlepsze
Dokładnie to chwała zwyciężonym.
Taka tam książka Orzeszkowej.
Aye, tytuł całkiem z d--y.
1) Dlaczego Kickstarter w UK a nie w USA?
2) W jaki sposób rozliczacie się potem z tych pieniędzy z fiskusem?
3)
1)Ponieważ jesteśmy spółką mającą siedzibę w UK, także część z nas, mimo że z pochodzenia jest Polakami jest obywatelami UK.
2)Rozliczamy się z tamtejszym
Co do utrzymania graczy, chcemy stworzyć sporne tereny, na których będą toczyły się ciągłe walki. Oczywiście będą one najbardziej urodzajne we wszystkie rodzaje surowców.
Gildie dzielą się na klasyczne i craftingowe, te klasyczne będą mogły budować podstawowe budynki do craftingu i mury którymi je obronią, a craftingowe będą skupiały się oczywiście głównie na najbardziej zaawansowanych budynkach do craftingu. Rozpisałbym to duużo dłużej ale obawiam się, że nie starczy mi
Mam kilka pytań:
1. System non-target w MMO to totalna nowość, jak zamierzacie poradzić sobie z lagami ? ponieważ nie oszukujmy się wymaga to o wiele większej ilości danych do przesyłu niż point + attack. Takie gry jak Mount&Blade czy War Of Roses czasami cierpią na lagi przy 32 graczy... jak zamierzacie ogarnąć kwestie oblężenia zamku w której będzie brać udział często i kilkaset osób ?
2.
1. Będzie system load balancerów który będzie odporwadzał graczy do najbliższych serwerów, oprócz tego ograniczamy ilość przesyłanych pakietów do minimum. Dużą rolę odegrają dobre serwery i łącze użytkownika.
2. Mniej więcej
Nie posiadamy takiego, każdy pracuje zdalnie. Musiałbyś mieć 30 fot każdej osoby z pokoju :P
EVE nie jest symulatorem statkow kosmicznych. EVE to mocno nastawione na pvp mmo, z wolnym rynkiem gdzie 99% itemow w grze jest produkowane przez graczy. Polityka, przejmowaniem terenu, polityką, zdradami i mnóstwem epickich rzeczy.
Co do samej gry, to nastawiacie się raczej na role-playing ze strony graczy czy bezmyślne chodzenie na mordowanie potworków? I fabuła ma być sztywna czy też będzie istnieć coś w stylu instytucji Mistrzów Gry, którzy mogliby opowiadać swoje historie?
Dzięki, przyjrzymy się literówce.
Zdecydowanie role-playing, w ogóle mamy zamiar tworzyć serwery dedykowane dla dwóch typów graczy, "klasycznych" i tych którzy chcą pobawić się w role-playing.
Fabuła jest określana skryptami, jednak część zadań opiera się na dynamicznych zmianach świata, i takie mogą także zostać aktywowane przez GMów.