Jak poradzić sobie z założeniem Kickstartera na naszym przykładzie
W raz z zespołem Black Eye Games tworzę grę komputerową, która ma łączyć zalety gry MMO oraz klasycznej gry RPG. Produkcja zatytułowana Gloria Victis, jest osadzona w ponurym świecie silnie inspirowanym średniowiecznymi realiami. Nasz zespół jest w trakcie zbiórki pieniędzy na projekt. Na uwagę zasługuje fakt, iż Gloria Victis jest drugim polskim projektem gry, który wystartował na platformie kickstarter!
Zgodnie z moją wiedzą na temat produkcji i kosztów odpalenia MMO 60k funtów to niezwykle mało (wg. mnie kwota nierealnie niska). Stąd następujące pytania:
1. Czy poza Kickstarterem liczycie na/poszukujecie/macie dodatkowych sponsorów?
2. W najlepszym mozliwym scenariuszu wydażeń, przewidujecie, że do ilu graczy będziecie w stanie obsłużyć (chodzi mi o przewidywaną pojemność serwerów) w okresie pierwszych 6 miesięcy od odpalania usługi.
3. Gdybyś mógł porównać skalę świata jaki będzie dostępny po premierze
1) Skad czerpaliscie wiedze o ubiorze i zbroi sredniowiecznej? Opowiadania Jędrka, chybil trafil czy google?
2) Bedzie wsparcie dla modów? Lub customizacji gry na wlasnym serwerze (czytaj piracenie serwera).
3) Uczcie sie na bledach innych, nie warto robic gry z szybkim end game, przyklad diablo 3, po wprowadzeniu poziomow mistrzowskich gracze odzyskali wiare w farmienie i spedzali wiecej godzin na graniu. Wezcie pod uwage, ze ludzie grajacy 1h dziennie chca widziec postep
Pisanie, że GV nie ma nic wspólnego z EF to cóż... Pisanie prawdy. Ale bez EF nie było by ani GV ani Teamu, który teraz próbuje dość ambitnie z tego co widzę pracować. Życzę szczęścia.
1. Wspierają oni zazwyczaj też inne projekty, więc tutaj nie chodzi jedynie o naszą grę a o idee croudfoundingu.
2. Specjalne ubrania, zwiększenie maksymalnej ilości noszonego złota, dodatkowe sloty w inventory, resety atutów/statystyk i wiele innych. Wystrzegamy się pay2win, ale wiadomo, że każdy tak powie ;) Jeżeli będziemy mieli wybór sprzedać bonus do expa lub splajtować zapewne z ciężkim sercem wybierzemy to pierwsze.
Komentarze (169)
najlepsze
http://www.gloriavictisgame.com/
W jakich programach odbywa się edycja?
Opóźnianie rozwoju projektu przez jedynego programistę i brak sensownej alternatywy dla zaistniałej sytuacji doprowadziła do przejścia na Unity.
1. Czy poza Kickstarterem liczycie na/poszukujecie/macie dodatkowych sponsorów?
2. W najlepszym mozliwym scenariuszu wydażeń, przewidujecie, że do ilu graczy będziecie w stanie obsłużyć (chodzi mi o przewidywaną pojemność serwerów) w okresie pierwszych 6 miesięcy od odpalania usługi.
3. Gdybyś mógł porównać skalę świata jaki będzie dostępny po premierze
2) Bedzie wsparcie dla modów? Lub customizacji gry na wlasnym serwerze (czytaj piracenie serwera).
3) Uczcie sie na bledach innych, nie warto robic gry z szybkim end game, przyklad diablo 3, po wprowadzeniu poziomow mistrzowskich gracze odzyskali wiare w farmienie i spedzali wiecej godzin na graniu. Wezcie pod uwage, ze ludzie grajacy 1h dziennie chca widziec postep
1. Opowiadanie Jędrka, google i przede wszystkim dzięki TSF - Toruńskiej Szkole Fechtunku.
2. Nie będzie takiej możliwości.
3. Z pewnością będziemy starać się z balansować każdy aspekt gry. Nie będziemy obojętni na głosy graczy. Gra jest tworzona przez graczy dla graczy!
Czym będzie się wyróżniać GV?
Gloria wyróżnia się przede wszystkim:
- Wielowątkowymi zadaniami
- Brakiem klas i profesji
- Sam zdecydujesz jak potoczy się Twoja historia.
- minimum magii, maksimum zręczności gracza
Fabuła Glorii jest dla dojrzałych graczy którzy lubią zanurzyć się w świecie gry oraz w pełni uczestniczyć w jej brutalnych wydarzeniach.
Komentarz usunięty przez moderatora
@wietrzyk: Chciałbym takiej walki w Glorii Victis :p
2. Jaki macie pomysł na monetyzację? Jeśli nie pay to win + system free to play, to na czym chcecie zarobić?
1. Wspierają oni zazwyczaj też inne projekty, więc tutaj nie chodzi jedynie o naszą grę a o idee croudfoundingu.
2. Specjalne ubrania, zwiększenie maksymalnej ilości noszonego złota, dodatkowe sloty w inventory, resety atutów/statystyk i wiele innych. Wystrzegamy się pay2win, ale wiadomo, że każdy tak powie ;) Jeżeli będziemy mieli wybór sprzedać bonus do expa lub splajtować zapewne z ciężkim sercem wybierzemy to pierwsze.