Czy opłaca się jechać szybciej? Przetestowaliśmy to!
Czy warto jechać szybko, spieszyć się, wyprzedzać, a może lepiej dać sobie spokój i oszczędzić kilka litrów paliwa? Co się bardziej opłaca?
Autokult-Blog z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 258
Czy warto jechać szybko, spieszyć się, wyprzedzać, a może lepiej dać sobie spokój i oszczędzić kilka litrów paliwa? Co się bardziej opłaca?
Autokult-Blog z
Komentarze (258)
najlepsze
Rodzice jechali zgodnie z ograniczeniami (w zabudowanym tiry ich wyprzedzały).
Różnica czasu to 6minut, ja miałem 3 wyprzedzania na 3ciego, 2 wymuszenia i dwa razy na pomarańczowym przejechałem.
Oni wyprzedzili raz koparkę i to wszystko.
Dlatego popieram spokojne,
Aha... ze sportowym
Ale wykop za dobrze przygotowany artykuł no i test oczywiście. Miło się czytało. Wreszcie ktoś nie tylko na reklamach chce zarobić, ale i ma coś do opowiedzenia.
zaraz, zaraz ... kilka uwag do testu:
- wybrano do testu trasę, gdzie 3/4 jej długości jedzie się jezdnią dwupasmową odgrodzoną pasem zieleni ... wg mnie proporcje powinny być odwrotne i 3/4 powinno odbywać się drogą krajową o jednym pasie ruchu w każdą stronę - takich dróg w Polsce jest znakomita większość
- wybrano inną część dnia dla obu testów, co skutkuje potężnym zafałszowaniem wyników ...
Bardzo często jeżdżę trasą
moim
Dokładnie tak, poza tym przyjemniej i bezpieczniej się jedzie jak nie musisz uważać na tego z przodu.
Ale kimś kto jeździ dynamicznie to się nawet przyjemnie jedzie:)
można przecież jechać superdelikatnie i powoli i zejść ze spalaniem do minimum, ale co z tego, jeśli czas pokonania odcina wydłuzy się tak,
W moim dieslu 1.9 - 150 koni różnica między toczeniem (90-110) a szybką jazdą (160-170) to 3-4 litry, podobnie w dieslu 1.9 (115 koni)
W 4.4 litrowej benzynie (300 koni) 4-5 litrów.
W 1.8 turbo benzynie (200 koni) to była różnica 3-4 litrów.
Pomiary na tej samej trasie (160 km).
Przy jeździe 200-250 różnice benzynówek dochodzą do 10 litrów.
racja, chodziło mi bardziej o styl jazdy wiążący się z koniecznością wyprzedzania na drogach jednopasmowych, który na ogół wiąże się z jazdą szybszą niż pozostali uczestnicy ruchu.
http://www.wykop.pl/link/1253407/duza-ciezarowka-motocykl-wysoka-predkosc-na-drodze-i-swietna-reakcja/
panaceum na bezpieczną jazdę jest dopasowywanie się do ruchu i umiejętność odpuszczania pewnych manewrów, nawet, jak się śpieszy
Subtelny ten placement... Poza tym, reklama w reklamie? Nieźle.
... Chyba, że ma się auto służbowe.
Poza tym to o ile jeszcze jestem w stanie uwierzyć, że benzyna z turbo pali
Można być nie wiem jakim zwolennikiem benzyny, ale trzeba przyznać że diesel w trasie się po prostu opłaca. Gdyby to był Superb 2.0TDI, te wyniki by wyglądały dużo lepiej z punktu widzenia jazdy szybszej.
Poza tym, tak naprawdę można tu dużo manipulować stylem jazdy. Duże spalanie jest wynikiem głównie częstego przyspieszania,
Jeśli chcesz znać prawdziwe, skasuj kompa, ustaw tempomat na 200km/h ,przejedź 10-20km i sprawdź spalanie ŚREDNIE.
Samochód z silnikiem benzynowym 2.0 165 km (nie uturbiony)
Trasa: 30 km (obwodnica Krakowa + droga krajowa 94)
Jadąc w miarę spokojnie spalanie wynosiło ok 7l /100. Trasę taką pokonywałem w czasie ok 35 min. Prędkość ok 120. Przy takim silniku i mocy, spalanie wydaje się bardzo małe.
Natomiast gdy mi się spieszyło i zap#%#$$#ałem ok 190 km/h, to taką trasę robiłem w 15 min.
Ekonomicznie Poznan-Swiecko, krajowka, nie przekraczajac 100-110km/h (pomijajac pare wyprzedzan, ale te w wiekszosci tez lekko muskajac gaz na 6tym biegu),
Komentarz usunięty przez moderatora