W bodajże 4 lub 5 podstawówki sam nauczyłem się podstaw HTMLa (siostra miała książkę z gimnazjum i tam były jakieś podstawy). Nie miałem wówczas internetu i to była bardzo fajna zabawa, wstawić coś, że to tak wygląda, rusza się i inne bzdety. Z programowaniem z pewnością można byłoby jeszcze fajniej się pobawić, ale nie miałem skąd się tym po prostu "zarazić".
Poza tym w dzieciństwie wiele rzeczy się na komputerze psuło, przez
@redruid: Chodziło o to, że chciał pokazać, że komputer interpretuje to co ona zapisze i tekst potrafi zamienić na coś co tekstem nie jest. Tworzenie stron jest fajne dla dziecka, bo przy niewielkiej wiedzy daje sporo możliwości kombinowania.
Nie rozumiem czemu robi się tutaj jakąś sensacje. Osobę w wieku 10 lat łatwiej nauczyć czegoś nowego niż osobę 30-letnią. Kiedy byłem w podobnym wieku to właśnie najłatwiej szło mi dłubanie w save'ach do gier czy pisanie cracków. A teraz? Rzucam okiem, eee, nie chce mi się. I olewam albo szukam gotowego rozwiązania.
A czemu nie uczyć dzieciaków Scratcha? Tam się robi 'programiki' poprzez przestawianie bloczków, nie trzeba uczyć się składni. A, no i jest polskie tłumaczenie.
A zresztą Scratch był w mojej książce do informatyki do gimnazjum. Tak naprawdę nikt się go nie nauczył, klasa potrafiła tylko gotowy skrypt skopiować, szukali poradników na YouTube, pytali mnie itp. A szkoda, w Scratchu można zrobić wiele fajnych rzeczy, tylko czasem wolno chodzi.
Tak naprawdę nikt się go nie nauczył, klasa potrafiła tylko gotowy skrypt skopiować, szukali poradników na YouTube, pytali mnie itp.
@shnutzer: To jeszcze nic, u mnie na lekcji fizyki w gimnazjum co niektórzy nie potrafili połączyć baterii z żarówką i użyć multimetra. Mina nauczycielki - bezcenna.
Gdybym sam miał za to się zabrać, to chyba zacząłbym uczyć od trochę innej strony. Bo zmienne i funkcje to trochę nuda i myślę, że lepiej byłoby zacząć od obiektów. Ewentualnie od języków zapytań- bo te są stosunkowo proste do zrozumienia, tzn. do momentu gdy nie trzeba złączyć kilku(nastu/dziesięciu) tabel.
Bo zmienne i funkcje to trochę nuda i myślę, że lepiej byłoby zacząć od obiektów
@ludzik: Taa, to może od razu zacząłbyś uczyć takie dziecko powiedzmy implementacji drzewa czerwono-czarnego. Zresztą jak sobie wyobrażasz naukę obiektówki w momencie, kiedy dziecko nie wie co to zmienna albo funkcja? I tak musiałbyś tego po drodze nauczyć. A języki zapytań? Coś mi się wydaje, że szybko byś to dziecko znudził. Nie oczekuj od takiego
Ja miałem pierwszy kontakt z komputerem w wieku 4 lat, w 1987 r. - to było Atari 800 XL. W wieku ok. 6 lat zainteresowałem się programowaniem w LOGO. Nikt z mojej rodziny nie zajmował się informatyką, więc wszystkiego musiałem się uczyć z książek i Bajtka - zazwyczaj przepisywałem gotowe programy, modyfikowałem je i patrzyłem jak się będą zachowywać.
W wieku 10 lat jako-tako programowałem w Pascalu. Znałem już mniej złożone struktury
@venglin: A mój to był Doom, Duke Nukem 3d, Destruction Derby i HOMM2. Mimo tego nie mam pretensji do taty, że mnie nie nauczył programować. Ach, przecież się świetnie bawiłem!
Komentarze (114)
najlepsze
Poza tym w dzieciństwie wiele rzeczy się na komputerze psuło, przez
@Tleilaxianin: Seems legit.
A zresztą Scratch był w mojej książce do informatyki do gimnazjum. Tak naprawdę nikt się go nie nauczył, klasa potrafiła tylko gotowy skrypt skopiować, szukali poradników na YouTube, pytali mnie itp. A szkoda, w Scratchu można zrobić wiele fajnych rzeczy, tylko czasem wolno chodzi.
@shnutzer: To jeszcze nic, u mnie na lekcji fizyki w gimnazjum co niektórzy nie potrafili połączyć baterii z żarówką i użyć multimetra. Mina nauczycielki - bezcenna.
@ludzik: Taa, to może od razu zacząłbyś uczyć takie dziecko powiedzmy implementacji drzewa czerwono-czarnego. Zresztą jak sobie wyobrażasz naukę obiektówki w momencie, kiedy dziecko nie wie co to zmienna albo funkcja? I tak musiałbyś tego po drodze nauczyć. A języki zapytań? Coś mi się wydaje, że szybko byś to dziecko znudził. Nie oczekuj od takiego
W wieku 10 lat jako-tako programowałem w Pascalu. Znałem już mniej złożone struktury
Programista to typ informatyka. Każdy programista jest informatykiem, nie każdy informatyk jest programistą.