@ryuuzaki: Nowak nie poniesie, ale pasażerowie już tak.
Akurat dzis rozmawiałem z kuzynem, który jest dyspozytorem/ dyżurnym ruchu na PKP (a waściwie to już PLK). I to co mi opowiadał jest aż nieprawdopodobne.
Awarie to chleb powszedni. Najczęsciej zrywa się jakaś linia energetyczna (takie linki, które wisza z reguły przy torach na słupach i służą do utrzymania łacznosci). Z racji tego, że słupy jak i same linie są już kilkudziesięcioletnie i
On w dupie ma katastrofy. Co to, on jeździ tymi pociągami? Mogą się codziennie rozp%#%#$%ać. Nie po to jest ministrem, żeby się przejmować jakimiś pociągami.
Osoba, która umieściła filmik na YT zostanie zatrzymana przez ABW o 6:00 rano, przy asystach kamer telewizyjnych, pod zarzutami: dewastacji linii kolejowej, sabotowania przygotowań do Euro 2012 i za terroryzm. Kilka dni później dojdzie do katastrofy kolejowej na pokazanym w filmiku odcinku torów, a minister będzie udawał że nic się nie stało i po nieudanej próbie usunięcia go ze stanowiska, dostanie kosz kwiatów od koleżanek
@stekelenburg: Nie koncentruj się wyłącznie ta torach. Stan techniczny polskich linii kolejowych jak i taboru woła o pomstę do nieba. Dodatkowo dochodzi co najmniej 25 letnie zacofanie technologiczne względem państw Europy zachodniej. Wszystko się kumuluje i na obecną chwilę, nawet remonty poszczególnych odcinków nie są wstanie wpłynąć na poprawę sytuacji.
Ej, panowie, nie jest źle, niektóre śruby się trzymają! No i poza tym to są tory. Co, nóżki im wyrosną i sobie pójdą? No przecież, że nie, leżą grzecznie, gdzie wy widzicie problem? ;P
U nas złomiarze kradną już nawet złącza szyn w lesie, bo dawniej były spawane, a teraz wszystko na śruby łatają. Tory takie krzywe, że ograniczenie do 20 km/h toż rowerem szybciej dojadę te parę kilometrów niż na PKP się wyczekam na pustym peronie bo nawet przed deszczem nie ma się gdzie schronić jak ostatnio PKP zburzyło stację. Zapaść kolei w Polsce trwa od wielu lat i nie zanosi się na poprawę mimo
@voytas: czekać aż jakiś skład wypadnie z torów. To jest państwowa firma więc nikt problemu nie widzi do czasu aż się wydarzy jakiś wypadek jedyne co to mogą ograniczyć prędkość do np. 20 km/h
@pgrde: hehe, zgadzam się z Tobą w pełni. Zapomniałem miliony, na miliardy przeedytować. Ode mnie nad morze to 400 km na oko, nie wiem ile od Warszawy. Trza by namiot wziąć. Nie odchodząc zbytnio od tematu - samochód nie wchodzi w grę :D
Przejeżdżam często przez przejazd kolejowy na odcinku Bydgoszcz- Laskowice Pomorskie.
Remont faktycznie trwa... ciągle coś robią...
Wymieniono tory, nowa podsypka itd...
Przejazd który przejeżdżam jest wyjątkowy... Droga dla pojazdów jest pod górkę i dosłownie przed torami jest zakręt z 50stopni, Tory za to są na łuku.
Realia to ciągłe poprawki torów(widzę na przykładzie tego miejsca), przejazd został zmieniony ze specyficznego na TRUDNY DO POKONANIA, samochody sportowe lub na glebie mogą zawisnąć. Ciągłe
Nadodrzanka, Węglówka - linie, które kiedyś były NAJWAŻNIEJSZYMI liniami kolejowymi w tym kraju (transport towarów, który do dziś jest ogromny) od początku lat 90-tych powoli sa degradowane. O ile Węglówka na odcinku Tczewsko-Bydgosko-Inowrocławskim jest remontowana bo będzie wozić pasażerów na Euro z Poznania do Trójmiasta to Nadodrzanka czeka na wypadek na większą skalę i osądzenie dyżurnego, bo to przecież linia głównie towarowa,
@Trutek007: Czyli to, że doprowadozno węglówkę do prędkości handlowych rzędu 20-30km/h (np odcinek Maksymilianowo-Pruszcz Pom., czy Laskowice-Warlubie) jest ok? 20 lat zero remontów mnie nie przekonuje totalnie.
Wystarczy spojrzeć na naszych zachodnich i południowych sasiadów, że o istniejącą infrastrukturę się dba i infrastruktura, która jest stara może dalej służyć niezawodnie na wielu mniejszych stacjach.
@wtf24: Ale to też nie takie głupie podejście, bo zazwyczaj lepiej zrobić nowe niż łatać stare za niewiele mniejsze pieniądze. Tylko że na nowe jeszcze sobie poczekamy
Widzę szybka pobudka. Wystarczy wpisać w Google "nadodrzanka" i już wiadomo, że to w środowisku ludzi obeznanych z tematem, stan nadodrzanki nie jest żadną nowością.
@bodziukaszol: Czegoś nie rozumiem. To, że rynek-kolejowy i GW pisała o złym stanie nadodrzanki oznacza, że nie wolno powyższego filmu pokazać na wykopie? Widocznie mało ludzi sobie zdawało sprawę ze złego stanu jednak dosyć mocno używanego torowiska, skoro zdecydowali się wykopać film. W czym problem?
@bodziukaszol: Tak działa wykop. Im więcej ludzi cała sprawa bulwersuje (wykop czasami zauważa mainstream), tym bardziej zaczyna sprawa naciskać na władzę.
To jest proszę państwa najnowsza technologia torów przenośnych- czas demontażu i montażu został dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym skrócony do absolutnego minimum- wystarczy 4 chłopa i tory można zamontować w innym wymagającym tego akurat miejscu. UWAGA- torów nie należy używać w przestrzeni kosmicznej ze względu na bezpieczeństwo działania gwarantowane jedynie w warunkach występowania grawitacji.
Komentarze (121)
najlepsze
Akurat dzis rozmawiałem z kuzynem, który jest dyspozytorem/ dyżurnym ruchu na PKP (a waściwie to już PLK). I to co mi opowiadał jest aż nieprawdopodobne.
Awarie to chleb powszedni. Najczęsciej zrywa się jakaś linia energetyczna (takie linki, które wisza z reguły przy torach na słupach i służą do utrzymania łacznosci). Z racji tego, że słupy jak i same linie są już kilkudziesięcioletnie i
"Pociągi i tory na Euro nie grają"
~ Sławomir Nowak
"Pociąg jest jeden a szyny są dwie"
~ Sławomir Nowak
Osoba, która umieściła filmik na YT zostanie zatrzymana przez ABW o 6:00 rano, przy asystach kamer telewizyjnych, pod zarzutami: dewastacji linii kolejowej, sabotowania przygotowań do Euro 2012 i za terroryzm. Kilka dni później dojdzie do katastrofy kolejowej na pokazanym w filmiku odcinku torów, a minister będzie udawał że nic się nie stało i po nieudanej próbie usunięcia go ze stanowiska, dostanie kosz kwiatów od koleżanek
- Hogwart.
Ano postęp, czymkolwiek miałby się objawiać...
Popada deszcz podkład napęcznieje a śruba będzie trzymać :D
Oczywiście przy założeniu że to Niemcy nadzorowaliby budowę i remonty
Wiadomo że długi trzeba spłacać, ale długów nie powinno być, a przy obecnej skali opodatkowania moglibyśmy te miliardy przeznaczyć na drogi i koleje
I raczej nie milionów, a miliardów bo np remont odcinka kilkudziesięciu kilometrów to kwota rzędu miliarda a takich odcinków są setki
A nad morze tez bym chętnie rowerem pojechał, to tylko 600km :P
Remont faktycznie trwa... ciągle coś robią...
Wymieniono tory, nowa podsypka itd...
Przejazd który przejeżdżam jest wyjątkowy... Droga dla pojazdów jest pod górkę i dosłownie przed torami jest zakręt z 50stopni, Tory za to są na łuku.
Realia to ciągłe poprawki torów(widzę na przykładzie tego miejsca), przejazd został zmieniony ze specyficznego na TRUDNY DO POKONANIA, samochody sportowe lub na glebie mogą zawisnąć. Ciągłe
Komentarz usunięty przez moderatora
W tym kraju to norma - nie dbać o to
Wystarczy spojrzeć na naszych zachodnich i południowych sasiadów, że o istniejącą infrastrukturę się dba i infrastruktura, która jest stara może dalej służyć niezawodnie na wielu mniejszych stacjach.
Polska pionierem - jako pierwsi na świecie prowadzimy testy nad przenośnymi torami!
Ot na ten przykład tutaj o możliwym zamknięciu trasy: http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,9057364,Zle_wiadomosci_z_kolei__Nadodrzanka_sie_sypie.html
Tutaj o remoncie części trasy (Zakończenie prac planowane jest na 30 listopada 2011 r - cholera wie jak to się skończyło): http://www.rynek-kolejowy.pl/27778/Nadodrzanka_na_odcinku_Kostrzyn_+_Namyslin_idzie_do_remotnu.htm
Tutaj już szersze remonty (pójdzie na to 600 milionów złotych): http://www.rynek-kolejowy.pl/31142/600_mln_zl_na_Nadodrzanke_do_2015_roku.htm
I tutaj jeszcze na