Wpis z mikrobloga

Z racji, że moje słuchawki Koss Porta Pro niestety zakończyły swój żywot muszę poszukać nowych. Zastanawiam się nad:

- AKG K518 DJ

- Creative Aurvana Live.

- Koss Porta Pro

Które z nich będą najlepsze? Od razu zaznaczę, że z Kossów byłem bardzo zadowolony. Zdecydowanie na plus było to, że mogłem je złożyć i schować nawet w kieszeń kurtki. W nowych słuchawkach również zależy mi na tym, aby były podręczne. AKG K518 DJ wyglądają na takie, które można spokojnie założyć podczas wyjścia z domu, co do Creative nie jestem pewien czy przypadkiem nie są za duże i nie są to bardziej słuchawki do używania w domu. Coś innego, wartego polecenia w tej cenie?

#sluchawki
  • 22
@Qbaz: denon kiedyś zrobił x przetworników i jakoś wyszło, że je sprzedal Creative'owi. Creative wstawił słabe kable do świetnych przetwornikow, wiec słuchawki w stanie oryginalnym są średnie. Wystarczy zmienić kable na których będą chociażby mniejsze straty.
Koss Porta Pro niestety zakończyły swój żywot


@Qbaz: Co im się stało? Może warto naprawić.

O co chodzi z tym recablingiem? Co to daje i po co się to robi?


@Qbaz: Jakoś tak jest, że większość niedrogich ( <500zł ) słuchawek ma po prostu beznadziejne kable. Wymieniając kabel na lepszy zyskujesz na brzmieniu (usuwasz "wąskie gardło") i wytrzymałości sprzętu (wymieniasz najbardziej awaryjny element).
@Sergeant_Matt_Baker: a to wybacz, przez jakiś czas siedziałem w tym temacie i od nawalu informacji mogłem się pomylić. W każdym bądź razie przetworniki są dobre, ale kable do dupy i nawet typowy Janusz, który ogarnia temat lutownicy może zrobić recabling ;)

Edit. Dziwna sprawa, wpisałem w google cal przetworniki denon i wychodzi na to, że niektórzy mają przetworniki właśnie z tej firmy.
@PanKtos: Pewien nie jestem ale to było chyba tak że te słuchawki to był projekt Fostera, Denon wykupił do nich prawa a kiedy się skończyły zrobiły to Crative. Przycięli trochę koszty produkcji i sprzedawali z mniejszą marżą czyli właściwie 1/3 ceny Denonów.
@PanKtos bodaj w 2007 Denon wypuścił serię X000 w całości robioną przez Fostera. Rok później Creative kupił od fostera projekt D1000/D1001, użył gorszych materiałów i wypuścił CAL! za +/- połowę ceny denonków (początkowo CAL! kosztowały ponad 300zł, ale cena dość szybko spadła).

I to nie jest tak, że tylko niektóre, albo tylko początkowe wersje miały te przetworniki. Późniejsze wersje nieco się różniły brzmieniem od pierwszych, był większy rozstrzał pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami. Prawdopodobnie