Wpis z mikrobloga

@piteross: @vukov: 5k to kwota którą chcę wydać na auto ale wiadomo że dochodzą jeszcze inne koszta później i zdaje sobie z tego sprawę. Z remontami chciałbym się w 6k zmieścić.

Raczej benzyna bo w większe trasy nie planuję jeździć, a i zależy mi też żeby był tani w naprawie. Kolor i rozmiar nie mają większego znaczenia.
@Czokowoko: Jeśli chcesz coś taniego i dobrego to jakiegoś Golfa3 1,9TDI (mało pali, silnik praktycznie bezawaryjny). Ewentualnie Seat Ibiza 2 z tym samym silnikiem, VW Polo itp. Może reno Megane? Coś w benzynie to BMW E36 (też dobre silniki, ale trochę oklepany, bo dresy tym jeżdżo).

Ja kilka miesięcy temu miałem ten sam problem i kupiłem w zajebistym stanie Fiata Bravo z silnikiem 1,2 16V :P
@kacperinjo: Miałem przyjemność jeździć tym seatem i nie byłem do końca zadowolony, dość awaryjny był, więcej stał w warsztacie niż jazdy nim było.

Dużo dobrego o tych Golfach słyszałem i zastanawiam się nad nim też :) Myślałem jeszcze nad Oplem Vectra bo bardzo przyjemne auto albo Nissanem Almera ale w tej cenie raczej nie dostanę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Czokowoko: Seat ibiza to, to samo co golf 3 i VW Polo, mają te same silniki tylko inne znaczki.

Weź Nissana nawet nie kupuj XD

Rozejrzyj się jeszcze za Oplem Astrą 2 1,7 diesel i Audi 80 B4 1,9TDI. Te audiki są nie do #!$%@?, blacha ocynk, silnik diesla, części wszędzie dostępne.
@Czokowoko: Teraz dopiero doczytałem, że benzyna Cię interesuje. Chłopie, benzyna to shit, ja mam mały samochód niby ekonomiczny, a pali mi 12litrów beny :OOO

Bier dizla. Jak boisz się napraw to kup sobie coś z silnikiem 1,9DSI - tam nie się co zepsuć. Konstrukcja prosta jak budowa cepa.

Vectra to samo, spali ci w #!$%@? beny.

Patrz jeszcze na Opla Corsę w dieslu.
@Czokowoko Jako fan francuskiej motoryzacji polecam Ci Peugeota 206 albo jeśli coś większego to mega komfortowy hudrowóz Citroen Xantia 2 z silnikiem 1.8 albo 2.0 16v. Dobrze się gazują i są bezproblemowe. Taka Cutrynke kupisz już za jakieś 4.5 kk w dobrym stanie i z roku 2000-2001. Aha i o korozje nie musisz się bać bo blachy są ocynkowane. Hydrauliczne zawieszenie wbrew powszechnej opini sprawia mniej problemów i jest bardziej komfortowe niż
@Czokowoko: Przy tak starym samochodzie jaki będziesz w stanie kupić wątpię, żebyś się wyrobił w 1k z kosztami które będziesz miał po zakupie. Sama wymiana rozrządu to koszt z reguły około 1k-800.
@vukov: Zasmuciłeś mnie tym. Nie sądziłem, że aż tyle ( ͡° ʖ̯ ͡°) no nic trzeba tak czy inaczej będzie to zrobić.

@misiek2740: I nie przejechałeś się na tym? :) Słyszałem taką opinię, że generalnie francuzy są dość awaryjne ale po roczniku 200x większość ma porównywalną awaryjność obecnie (zasłyszane od mechanika ale ja osobiście nie mam pojęcia czy tak jest)
@Czokowoko: Też się na tym przejechałem przy pierwszym zakupie.

Co do francuzów jeżdżę meganką z 2000 roku i jedyny problem jaki mam poza zwykłą eksploatacją to jest niesprawny siłownik od szyby z tyłu i wiecznie przepalające się żarówki od podświetlania tablicy też z tyłu :) Więc potrafią być bezawaryjne. Nie ma reguły.
@kacperinjo: Jeżdzę E36 i nie jestem dresem, więcej tych idiotów spotykam w Audi i VW.

A teraz januszki, jeśli pozwolicie się wtrącić zanim chłopakowi całkiem spaczycie widzenie.

1. Diesel - auto na trasy, duże spalanie przy początkowej fazie - dlatego wyrównuje się przy trasie 100km+

2. Diesel - Koszt napraw przy silniku większy niż przy benzynie. Umówmy się, diesel bez turbo to padaka, w aucie za 5K turbina będzie w stanie
@Czokowoko Jeżdżę na co dzień Xantią 2 wcześniej jeździłem Xantią 1 Peugeotem 106 mk1 i Golfem 2 i 3 po drodze były epizody z Audicami b4 i a4b5 Mercem 190 i Betą e36. I odkąd pierwszy raz się przejechałem Hydrowozem już wiedziałem że chce go mieć. i tak była Xantia 1 którą chwilę potem zamieniłem na 2 i zrobiłem nią już około 70 tys km i licznik wciąż leci :) koszty w