Wpis z mikrobloga

Mirki są tu może jacyś hydraulicy? :) Jestem #januszehydrauliki i mam problem z C.O., w domu u rodziców. Jakiś lokalny #miszcz zakładał tam C.O. i niestety nie grzeje, woda użytkowa gorąca, ale nie idzie na grzejniki. Jak dla mnie, na chłopski rozum spierdzielone jest połączenie na wymienniku ciepła, ale jak już wspomniałem #januszhydrauliki, niech ktoś kumaty rzuci okiem i podpowie to będę bardzo wdzięczny.

W tej chwili połączenie jest: F1 wyjście na kaloryfery, F2 wejście z piece, F3 powrót z kaloryferów, F4 powrót na piec.

Połączenie w wymienniku jest przeciwprądowe. Podłączając wymiennik do wody przez F1, woda wylatuje F3.

Dla mnie to podłączenie jest totalnie nielogiczne i IMHO niepoprawne. Jak woda może iść ciepła na kaloryfery jak podgrzewana jest tylko w wymienniku.

Dla mnie poprawne podłączenie to: F1 wejście z pieca, F3 wyjście na kaloryfery, F4 powrót z kaloryferów, F2 wyjście na piec. I wtedy wymiennik będzie spełniał swoją rolę. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź, bo dostaje #!$%@? od słuchania kolejnych teorii i wydawania pieniędzy na pompy i inne pierdoły. Jeśli moje myślenie jest błędne, chętnie się dowiem dlaczego :)

#hydraulika #pomocy
24GHzWireless - Mirki są tu może jacyś hydraulicy? :) Jestem #januszehydrauliki i mam...

źródło: comment_yquMhDK9GGiJykH0cj6rw0SbXhmLtydG.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@24GHzWireless: Te strzałki które narysowałeś są wzięte z instrukcji wymiennika??, co prawda mam małego kaca ale wyglądają mi one zupełnie sprzecznie z Twoim opisem ;p. Z tego co pamiętam typowy wymiennik płytowy to większość ma takie podłączenie jak zrobił Twój hydraulik. Czy przewody w instalacji są zupełnie zimne? Być może jakiś syf się dostał do filtra, wymiennika, pomp, możliwe ze zawór zwrotny Ci trzyma. Odkręć zobacz filtr, odkręć korek na
  • Odpowiedz