Wpis z mikrobloga

W drugim odcinku #uxstories tłumaczę kolejne pytanie zadane w serwisie Quora.com.

Dlaczego w reklamach iPhone ma godzinę zawsze ustawioną na 9:41?

Jeśli przyjrzycie się reklamom iPhone’ów lub iPadów, zauważycie, że zegar na tych urządzeniach zawsze pokazuje 9:41 (lub w starszych produktach - 9:42).

Na pytanie odpowiedział Brian Roemmele.

--

W marketingu Apple bardzo niewiele pozostawia się przypadkowi.

Steve Jobs bardzo ciężko pracował, by stworzyć odpowiedni poziom dramatyzmu i ekscytacji podczas prezentacji nowych produktów. Poczynając od swojego sławnego ‚…and one more thing’ (‚…i jeszcze jedno’), kończąc na pokazywaniu wspaniałych możliwości oprogramowania. Steve porywał publiczność jak nikt inny.

Nic, co działo się na scenie nie było przypadkowe. Tak naprawdę wszystko było zaplanowane co do minuty.

9 stycznia, 2007 roku o 9:00 rano, Jobs wszedł na scenę w trakcie Macworld Conference & Expo i zaledwie po 35 minutach prezentacji powiedział: „Oto dzień, na który czekałem dwa i pół roku…”. Siedem minut później, o 9:42, przedstawił iPhone'a.

Mówi Scott Forstall, starszy vice dyrektor oprogramowania iPhone:

„Tak planujemy prezentacje, aby pokazanie produktu odbyło się mniej więcej 40 minut po starcie. Kiedy na ekranie pojawia się ogromne zdjęcie urządzenia, chcemy, by pokazana na nim godzina była jak najbliższa aktualnemu czasowi na zegarkach widzów. Wiemy jednak, że nie trafimy dokładnie w 40 minut. Dla iPhone’a ustaliliśmy 42 minuty. Okazało się, że byliśmy bardzo blisko, więc dla iPada zrobiliśmy 41 minut. I proszę bardzo - oto cała tajemnica.

Jeszcze jedna ciekawostka: ikona kalendarza w pierwszym iOS pokazywała ‚Tuesday 9’ - czyli wtorek, 9 stycznia - dzień, w którym Steve Jobs pokazał światu pierwszego iPhone’a.

#ux #userexperience #apple
y.....s - W drugim odcinku #uxstories tłumaczę kolejne pytanie zadane w serwisie Quor...

źródło: comment_4k3k8YZl7ZHQFpDtdP8O94NRLqxaIYoP.jpg

Pobierz
  • 6
@yanuncamas: warto dodać że Steve miesiącami przygotowywał swoją przemowę, nie było to coś zorganizowanego w kilka dni przed wystąpieniem. Dlatego nie dziwi mnie fakt że udało mu się idealnie wszystko zgrać ;D
@marianbaczal: nie ma jednej spójnej definicji co to jest UX - ja zwykle mówię, że UX to całość doświadczeń użytkownika w trakcie kontaktu z produktem (niekoniecznie cyfrowym). Ale nie tylko wizualnie, tylko od początku do końca.

Powiedzmy, że klient chce wystartować z jakąś appką mobilną. Twoje przykładowe zadania jako UX designer:

- pomagasz mu skrystalizować wizję, określić cele biznesowe oraz to, czego oczekuje końcowy user

- możesz wymyślić personę, czyli wzór