Wpis z mikrobloga

Rene Magritte

Kochankowie (II)

Drugi z cyklu obrazów namalowanych przez Belga w 1928 r. Spotkał się z wieloznaczną interpretacją: od ślepej miłości przez czystą intymność owianą tajemnicą. Odniesienia do obrazu znalazły się także w reklamie i popkulkulturze. Główny motyw został wykorzystany w kampanii reklamowej włoskiej firmy odzieżowej Benetton. Fotograf Oliviero Toscani w 1991 r. zrobił zdjęcie całującej się zakonnicy i księdza, co wzbudziło we Włoszech wiele kontrowersji.

Próba interpretacji

Galeria

#sztuka #malarstwo #surrealizm #odchaming
shadowboxer - Rene Magritte

Kochankowie (II)



Drugi z cyklu obrazów namalowanych p...

źródło: comment_GayRHrknL1PVhE7dzDazepg1byYMntAf.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz