Chcę napisać trochę większą grę niż skakanie kwadratem po prostokątach w #libgdx . I teraz proszę o radę, jak ładnie zorganizować kod? Gdy bawiłem się w webdev, wzorzec MVC załatwiał sprawę syfu w kodzie, ale tutaj raczej trzeba czegoś innego.
@Sejm: zaprojektuj sobie maszynkę stanów która pozwoli na zorganizowane zarządzanie scenami. Oprócz tego niech każda scena posiada swój graf w którym przetrzyma wszystkie jednostki przeznaczone do rysowania na ekranie. Potem sobie deleguj z pętli gry update i render do maszynki stanów a stamtąd do grafów w każdej ze scen. I już masz fajny prosty szkielet którym łatwo zarządzać.
Obecnie próbuję coś zdziałać z systemami encji (kompozycja zamiast dziedziczenia), a konkretnie z Ashley. Relacjonuję przebieg na mirko pod #lukzdev. W skrócie każda encja składa się z różnych
#java #libgdx #box2d #programowanie #wzorceprojektowe #pytamboniewiem
Dla przykładu tu masz źródła gry, którą zrobiłem w 48h i opierała się właśnie na tym (mocno zasyfiony/zahackowany schemat ze względu na czas, ale koncepcje można zobaczyć) http://www.ludumdare.com/compo/ludum-dare-30/?action=preview&uid=28690
Obecnie próbuję coś zdziałać z systemami encji (kompozycja zamiast dziedziczenia), a konkretnie z Ashley. Relacjonuję przebieg na mirko pod #lukzdev. W skrócie każda encja składa się z różnych
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora